Projekt przewiduje budowę tunelu tramwajowego o długości ponad 1,2 km w rejonie ronda Polsadu. Stacja "Polsad" powstaje ok. 6 metrów pod poziomem stropu.
- Wykonujemy aktualnie warstwę podkładową z betonu. Następnie będzie wykonywane zbrojenie płyty pośredniej tej stacji. Torowisko tramwajowe w tym miejscu będzie się znajdowało na poziomie -2, czyli 6-7 metrów niżej. Na peron będą prowadziły pasażerów windy, schody ruchome i klatki schodowe – informuje Wojciech Janosz kierownik budowy z firmy Gülermak.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Główne zakresy robót w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic i termin ich wykonania:
zakończenie przebudowy pętli „Mistrzejowice” w zakresie torowym – IV kwartał 2024 r.
wykonanie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu” (poziom –1) – IV kwartał 2024 r.
zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kwartał 2025 r.
wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji „Rondo Polsadu” – II kwartał 2025 r.
zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kwartał 2025 r.
wyposażanie tunelu – IV kwartał 2025 r.
budowa torowiska tramwajowego – IV kwartał 2025 r.
prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kwartał 2026 r.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
