Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe rondo na drodze krajowej 44 w Oświęcimiu i dojazdy już gotowe. Wyróżnia się dodatkowym pasem ruchu przez środek [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na drodze krajowej 44 w Oświęcimiu oficjalnie oddano do użytku nowe rondo wraz z ulicami dojazdowymi. Ułatwi ono kierowcom dostęp do ulic Unii Europejskiej i Gospodarczej krzyżujących się z ul. Fabryczną w ciągu trasy 44 oraz przyszłego kompleksu parkingowo-usługowego pod nazwą "Port Oświęcim", którego budowa trwa równolegle. Nowe rondo spośród innych w Oświęcimiu wyróżnia się dodatkowym pasem ruchu.

Nowe rondo na drodze krajowej 44 w Oświęcimiu to część dużej inwestycji

Budowę ronda udało się zakończyć wcześniej niż planowano. Pierwotnie miało to nastąpić w styczniu 2021 roku. Tymczasem już w miniony piątek, 4 grudnia nowe rondo wraz z drogami dojazdowymi zostało oficjalnie oddane do użytku.

Rondo stanowi część dużej inwestycji realizowanej od lipca tego roku przy drodze krajowej 44. Będzie to kompleks parkingowo-usługowy dla kierowców dla pod nazwą "Port Oświęcim".

Oprócz miejsc parkingowych przewidziane są tutaj stacja paliw Shell, lokale gastronomiczne i handlowe. Swój sklep zamierza uruchomić tutaj sieć Netto. Jego budowa jest także już bardzo zaawansowana. Jeśli chodzi o gastronomię to o lokalu w tym miejscu myśli m.in. KFC.

Z nowego ronda na ul. Fabrycznej już zadowoleni są kierowcy

Nowe rondo ułatwia także dostęp do firm i zakładów oraz Miejskiej Strefy Aktywności Gospodarczej prowadzących działalność przy ulicach Fabrycznej, Unii Europejskiej i Gospodarczej.

- Do tej pory, jadąc od strony ul. Gospodarczej czy Unii Europejskiej, bardzo trudno było włączyć się do ruchu na Fabrycznej w ciągu drogi 44, gdzie samochód sunie za samochodem. Teraz jest dużo łatwiej

- cieszy się Krzysztof Zając, kierowca z Oświęcimia.

Nowe rondo wyróżnia się dodatkowym pasem ruchu, który przecina je przez środek. To pierwszy przypadek zastosowania takiego rozwiązania na drogach w Małopolsce. Zostało pomyślane pod kątem transportów ponadgabarytowych, które nie są w stanie przejechać przez zwykłe ronda. Obecnie po wcześniejszym uprzedzeniu zarządcy drogi istniejące na co dzień blokady na rondzie będą usuwane na czas transportu.

W przeszłości już zdarzało się w Oświęcimiu, że w związku z przejazdem dużych transportów dochodziło do uszkodzeń infrastruktury drogowej na rondach.

-

Cała inwestycja powinna zakończyć się w połowie 2021 roku

- planuje inwestor firma "SPEC-BRUK".

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska