Oznacza to jednak, że na żadnym fragmencie pierwszej obwodnicy nie zostanie wprowadzony w tym roku ruch jednokierunkowy dla samochodów.
Michał Pyclik z ZIKiT wyjaśnia, że przeniesienie prac na przyszły rok jest związane ze zbliżającą się zimą. - Pozwolenie na budowę otrzymamy dopiero w październiku, dlatego obawiamy się, że moglibyśmy nie zdążyć z wszystkimi pracami w tym roku - mówi Pyclik.
Podkreśla jednocześnie, że5 mln zł, które miało zostać przeznaczone na ten cel, trafi na modernizację torowiska na ul. Srebrnych Orłów w Mistrzejowicach. Prace zostaną wykonane jeszcze w tym roku, ponieważ ich zakres jest mniejszy niż w przypadku ul. Dunajewskiego.
Natomiast w przyszłym roku oprócz torowiska na ul. Dunajewskiego, zostaną wyremontowane odcinki na ulicach Podwale i Basztowej, czyli większość torów biegnących wokół pierwszej obwodnicy.
Cele tych robót są dwa. Po pierwsze, obecnie torowiska są w tym rejonie miasta w bardzo złym stanie, szyny się wybrzuszają i często blokowany jest ruch. Po drugie, wraz z modernizacją torów, przebudowany zostanie cały układ drogowy, tak aby był przygotowany pod planowane wprowadzenie ruchu jednokierunkowego dla samochodów wokół Plant.
Przypomnijmy, że kierowcy będą mogli poruszać się w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Z kolei - aby wykluczyć ruch tranzytowy, urzędnicy planują objąć fragment ul. Westerplatte - od ul. Kopernika do ul. Lubicz - strefą "B", co oznacza, że przejechać będą mogli wyłącznie ci, którzy posiadają odpowiednie zezwolenia. Ruch jednokierunkowy zacznie obowiązywać prawdopodobnie jesienią 2014.
Urzędnicy zmienili jednak nieco pierwotną koncepcję i ostatecznie cały układ drogowy ma wyglądać tak, że przystanki komunikacji miejskiej pozostaną w tych miejscach, w których są obecnie. Przed nimi - w miejscu, gdzie dziś jeżdżą samochody - znajdzie się ścieżka rowerowa, dalej będzie torowisko, po którym będą poruszać się też autobusy, a na końcu pozostanie pas dla aut jeżdżących w jednym kierunku.
Jednocześnie wczoraj urzędnicy z ZIKiT opublikowali listę czternastu koniecznych modernizacji torowisk (patrz obok).
Plan remontów:
- Podwale (UJ - Bagatela) - III-V 2014
- Basztowa (LOT - Dworzec) - VII-VIII 2014
- Dunajewskiego- V-VII 2014
- Starowiślna (Dietla- most Powst. Śląskich łącznie z węzłem św. Wawrzyńca) - VI-VIII 2014
- Węzeł Dworcowa - 2015 wraz z Lipska - Wielicka
- Zwierzyniecka (Filharmonia - pętla Salwator), w tym modernizacja podstacji Tenczyńska- VIII-XII 2014
- Węzeł Wanda- IX-XII 2014
- Na Zjeździe wraz z uszczelnieniem konstrukcji przejścia podziemnego- II-IV 2014
- Węzeł rondo Kocmyrzowskie z podstacją Bieńczyce - 2014 wraz z Mogilskie- pl. Centralny
- Srebrnych Orłów- X-XII 2013
- Ujastek i Mogilska- V-VI 2014
- Krakowska (Rollego- Dietla wraz z torowiskiem na moście) - III-V 2015
- Węzeł Krakowska - Dietla - Stradomska - III-V 2015
- Al. Solidarności (pl. Centralny - Kombinat) - 2015
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+