https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe szyny wokół Plant jeszcze nie w tym roku

Arkadiusz Maciejowski
Tak ma wyglądać układ drogowy wokół Plant (m.in. na ul. Basztowej) po przebudowie
Tak ma wyglądać układ drogowy wokół Plant (m.in. na ul. Basztowej) po przebudowie wizualizacja: zikit
Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu podjęli decyzję, że planowaną na ten rok wielką przebudowę torowiska na ul. Dunajewskiego - od ul. Długiej do ul. Piłsudskiego - rozpoczną na wiosnę przyszłego roku. W najbliższych dniach w tej części miasta wykonane zostaną tylko drobne prace związane z wymianą płyt, aby tramwaje mogły bezpiecznie kursować do czasu gruntownego remontu.

Oznacza to jednak, że na żadnym fragmencie pierwszej obwodnicy nie zostanie wprowadzony w tym roku ruch jednokierunkowy dla samochodów.

Michał Pyclik z ZIKiT wyjaśnia, że przeniesienie prac na przyszły rok jest związane ze zbliżającą się zimą. - Pozwolenie na budowę otrzymamy dopiero w październiku, dlatego obawiamy się, że moglibyśmy nie zdążyć z wszystkimi pracami w tym roku - mówi Pyclik.

Podkreśla jednocześnie, że5 mln zł, które miało zostać przeznaczone na ten cel, trafi na modernizację torowiska na ul. Srebrnych Orłów w Mistrzejowicach. Prace zostaną wykonane jeszcze w tym roku, ponieważ ich zakres jest mniejszy niż w przypadku ul. Dunajewskiego.

Natomiast w przyszłym roku oprócz torowiska na ul. Dunajewskiego, zostaną wyremontowane odcinki na ulicach Podwale i Basztowej, czyli większość torów biegnących wokół pierwszej obwodnicy.

Cele tych robót są dwa. Po pierwsze, obecnie torowiska są w tym rejonie miasta w bardzo złym stanie, szyny się wybrzuszają i często blokowany jest ruch. Po drugie, wraz z modernizacją torów, przebudowany zostanie cały układ drogowy, tak aby był przygotowany pod planowane wprowadzenie ruchu jednokierunkowego dla samochodów wokół Plant.

Przypomnijmy, że kierowcy będą mogli poruszać się w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Z kolei - aby wykluczyć ruch tranzytowy, urzędnicy planują objąć fragment ul. Westerplatte - od ul. Kopernika do ul. Lubicz - strefą "B", co oznacza, że przejechać będą mogli wyłącznie ci, którzy posiadają odpowiednie zezwolenia. Ruch jednokierunkowy zacznie obowiązywać prawdopodobnie jesienią 2014.

Urzędnicy zmienili jednak nieco pierwotną koncepcję i ostatecznie cały układ drogowy ma wyglądać tak, że przystanki komunikacji miejskiej pozostaną w tych miejscach, w których są obecnie. Przed nimi - w miejscu, gdzie dziś jeżdżą samochody - znajdzie się ścieżka rowerowa, dalej będzie torowisko, po którym będą poruszać się też autobusy, a na końcu pozostanie pas dla aut jeżdżących w jednym kierunku.

Jednocześnie wczoraj urzędnicy z ZIKiT opublikowali listę czternastu koniecznych modernizacji torowisk (patrz obok).

Plan remontów:

- Podwale (UJ - Bagatela) - III-V 2014
- Basztowa (LOT - Dworzec) - VII-VIII 2014
- Dunajewskiego- V-VII 2014
- Starowiślna (Dietla- most Powst. Śląskich łącznie z węzłem św. Wawrzyńca) - VI-VIII 2014
- Węzeł Dworcowa - 2015 wraz z Lipska - Wielicka
- Zwierzyniecka (Filharmonia - pętla Salwator), w tym modernizacja podstacji Tenczyńska- VIII-XII 2014
- Węzeł Wanda- IX-XII 2014
- Na Zjeździe wraz z uszczelnieniem konstrukcji przejścia podziemnego- II-IV 2014
- Węzeł rondo Kocmyrzowskie z podstacją Bieńczyce - 2014 wraz z Mogilskie- pl. Centralny
- Srebrnych Orłów- X-XII 2013
- Ujastek i Mogilska- V-VI 2014
- Krakowska (Rollego- Dietla wraz z torowiskiem na moście) - III-V 2015
- Węzeł Krakowska - Dietla - Stradomska - III-V 2015
- Al. Solidarności (pl. Centralny - Kombinat) - 2015

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mikaangelo
które nie potrącają nigdy nikogo, nie powodują wypadków (śmiertelnych ani żadnych), nie tworzą korków, nie hałasują i nie smrodzą. A rowery - wiadomo - ciągle jakieś potrącenia, często ze skutkiem śmiertelnym, parkowanie roweru na całej szerokości chodnika to norma, jazda na czerwonym, nieużywanie kierunkowskazów, wymuszanie pierwszeństwa przed tramwajem.. itd itp
p
pipik
już widzę święte rowerowe krowy, które będą jeździły ścieżkami rowerowymi pod prąd, tak jak ma to miejsce teraz na Kopernika
n
na pewno
ten eunuch
s
sanders
Są dużo gorsze w Krakowie
k
krakus
Już nimi jeżdzą jak oszołomy
d
dr Wiktor Wektor
pytanie do zikit-u, pytam się was i oczekuję konkretnej odpowiedzi, a mianowicie: widzę że zamiast pasa ruchu dla samochodów po drugiej stronie torów bedzie ściezka dla rowerów, no to pytam: KTO BEDZIE JEŹDZIŁ TA ŚCIEZKA W ZIMIE? I PO SEZONIE ROWEROWYM? MOŻE JAKIŚ IDIOTA Z ZIKIT-U??
m
mieszkaniec
Ciekawe którędy pojadą autobusy jak się tramwaj wykolei?? Nawet linii zastępczej nie będzie gdzie uruchomić.
A najśmieszniejsze będzie gdy łuki nie zostaną przeprojektowane żeby tramwaje mogły się mijać. To już będzie można zgłosić do NIKu jako niegospodarność ZIKiTu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska