https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe twarze we władzach Krakowa. Wybrano dyrektorów departamentów Urzędu Miasta

Piotr Tymczak
W krakowskim urzędzie zaczną funkcjonować departamenty
W krakowskim urzędzie zaczną funkcjonować departamenty Fot. Bogusław Świerzowski / www.krakow.pl
Zakończyły się konkursy na stanowiska dyrektorów departamentów w Urzędzie Miasta Krakowa. Departamenty zostaną utworzone i będą realizowały swoje zadania od 1 lutego 2025 roku.

21 listopada prezydent Krakowa wydał zarządzenie w sprawie utworzenia w Urzędzie Miasta Krakowa departamentów, które będą pełnić funkcję koordynującą działania poszczególnych komórek.

– Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków – powiedział prezydent Aleksander Miszalski 30 października podczas konferencji prasowej o nowej strukturze UMK. – Widzę potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania – zaznaczył prezydent.

Dyrektorzy departamentów w krakowskim urzędzie wyłonienie w konkursach

Dyrektorzy departamentów zostali wyłonieni w drodze konkursów, które przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK. Będą podlegać w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i właściwym jego zastępcom i wykonywać swoje zadania pod merytorycznym ich nadzorem.

Funkcje dyrektorów departamentów obejmą:

  • Joanna Niewidok – Departament Prezydencki

  • Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich

  • Maria Wojtacha – Departament Komunalny

  • Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej

  • Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków

  • Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju

  • Jacek Drabik – Departament Edukacji.

Janusz Sepioł – Główny Architekt Miasta – nie został wybrany w trybie konkursowym. Od 1 stycznia 2025 r. będzie sprawował funkcję dyrektora Biura Architekta Miasta i dyrektora Departamentu Ładu Przestrzennego (łącznie).

Za co będą odpowiadać departamenty krakowskiego magistratu?

Departamenty w Urzędzie Miasta Krakowa będą grupować następujące obszary i zadania merytoryczne:

  • Departament Prezydencki – obejmujący swym zakresem zarządczym funkcjonowanie: Kancelarii Prezydenta, Biura Nadzoru Właścicielskiego, Wydziału Skarbu Miasta, Wydziału Kultury, instytucji kultury

  • Departament Spraw Obywatelskich – będzie sprawować zarząd nad Urzędem Stanu Cywilnego, Wydziałem Spraw Administracyjnych, Wydziałem Ewidencji Pojazdów i Kierowców

  • Departament Marki Kraków – zarząd nad Wydziałem Komunikacji Społecznej, Centrum Obsługi Informatycznej, Wydziałem Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego

  • Departament Ładu Przestrzennego – zarząd nad Wydziałem Architektury i Urbanistyki, Wydziałem Planowania Przestrzennego, Wydziałem Geodezji, Biurem Architekta Miasta

  • Departament Zrównoważonego Rozwoju – zarząd nad Wydziałem ds. Turystyki, Wydziałem Strategii i Funduszy Europejskich, Wydziałem Przedsiębiorczości i Innowacji, Wydziałem Środowiska i Klimatu, Grodzkiego Urzędu Pracy, Zarządem Zieleni Miejskiej, Fundacją Miejski Park i Ogród Zoologiczny

  • Departament Komunalny – zarząd nad Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej

  • Departament Polityki Społecznej – zarząd nad Krakowskim Centrum Świadczeń, Wydziałem Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, Wydziałem Mieszkalnictwa, Zarządem Budynków Komunalnych, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień, żłobkami, domami pomocy społecznej i innymi jednostkami pomocy społecznej

  • Departament Edukacji – zarząd nad Wydziałem Edukacji i Projektów Edukacyjnych, Miejskim Centrum Obsługi Oświaty i jednostkami systemu oświaty.

Jakie obowiązki będą mieć dyrektorzy departamentów?

Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu będzie należało m.in.:

  • opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa;

  • weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych;

  • zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska