https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesne piętrowe pociągi mają wozić pasażerów z Krakowa do Katowic

Arkadiusz Maciejowski
Wizualizacje planowanych pociągów piętrowych
Wizualizacje planowanych pociągów piętrowych PKP IC
Spółka PKP InterCity chce kupić 38 siedmiowagonowych piętrowych pociągów typu push-pull wraz z 45 lokomotywami. Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h i obsługiwać połączenia międzyaglomeracyjne, takie jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice.

FLESZ - Będą ostrzejsze kary dla pijanych kierowców

od 16 lat

- Nasze inwestycje w nowoczesny tabor nie zwalniają ani na chwilę. Rozpoczynamy kolejny ogromny projekt. Piętrowe składy wagonowe będą nowością w naszej flocie i pozwolą nam na sprawną obsługę pasażerów, którzy podróżują między największymi polskimi aglomeracjami, dojeżdżając m.in. do pracy czy szkoły. Przygotowujemy się na stały wzrost liczby podróżnych, a taki pociąg pozwoli na komfortowe przewiezienie kilkuset pasażerów jednocześnie. Możliwości techniczne pojazdów będą dostosowane do zmodernizowanych linii kolejowych, co pozwoli na podróże z prędkością nawet 200 km/h – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup piętrowych składów.

Pierwszym etapem ogłoszonego postępowania jest składanie do 10 sierpnia br. wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Mogą je składać wszyscy zainteresowani wykonawcy. Następnie przeprowadzony zostanie dialog konkurencyjny z wykonawcami zaproszonymi do udziału w postępowaniu, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu.

Harmonogram zakłada zaproszenie do składania ofert w ostatnim kwartale 2021 roku. Rozstrzygnięcie postępowania wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Ekologiczne PKP Intercity - 19 mld zł inwestycji w nowoczesny tabor

W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku spółka ma zainwestować 19 mld zł w nowoczesny tabor. Poza zakupem piętrowych składów wagonowych typu push-pull, plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, a także elektryczne zespoły trakcyjne.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
nowoczesne wagony z odwróconymi siedzeniami do ruchu pociągu...rzygownia
c
cnota niewieścia !
To mi wygląda raczej, na jakąś akcję ratowania upadającej firmy produkującej taki tabor kolejowy ? O wiele lepiej, żeby rozwinęli tzw. system kolei aglomeracyjnej, np. w tzw. Krakowie, z pojazdami mogącymi jeździć wymiennie, po torach kolejowych i tramwajowych. Albo, żeby się te dwie formy transportu, uzupełniały.
R
Rozumiecie?
Nie jest istotne, czy będą "piętrowe"; istotne jest, czy będą SZYBKIE.
m
mn
Od 30 tu lat powinny....
n
nastolatek z lat `80
takimi wagonami piętrowymi już jeździłem w latach 80tych z Krakowa nad Morze B. wiec nie podniecajcie się bo to żaden cud techniki.
G
Gość
14 lipca, 09:52, Zbigniew Rusek:

200 km/h? Zdecydowana większość lokomotyw NIE osiąga takiej prędkości. lepiej pozostać przy 120 km/h, tym bardziej, że Kraków-Katowice to nie jest zbyt duża (jak na kolej) odległość. Dziwne to myślenie PiS. Chcą maksymalnie spowolnić ruch samochodowy a jednocześnie z kolei "wyciskać" astronomiczne szybkości (niemalże lotnicze), chociaż to kolej jest elektryczna w przy trakcji elektrycznej im szybsza jazda, tym większe zużycie prądu (w pojazdach samochodowych -spalinowych jest inaczej, gdyż mają skrzynię biegów, a powolna jazda to jazda na niskich biegach, co powoduje wzrost zużycia paliwa i emisji spalin). Niedługo nie będzie czym zasilać tych pociągów (przy tych szybkościach staną się energochłonne), zwłaszcza gdy wyłączą elektrownie węglowe.

" Zobacz galerię (3 zdjęcia)

Spółka PKP InterCity chce kupić 38 siedmiowagonowych piętrowych pociągów typu push-pull wraz z *45 lokomotywami*."

Z
Zbigniew Rusek
200 km/h? Zdecydowana większość lokomotyw NIE osiąga takiej prędkości. lepiej pozostać przy 120 km/h, tym bardziej, że Kraków-Katowice to nie jest zbyt duża (jak na kolej) odległość. Dziwne to myślenie PiS. Chcą maksymalnie spowolnić ruch samochodowy a jednocześnie z kolei "wyciskać" astronomiczne szybkości (niemalże lotnicze), chociaż to kolej jest elektryczna w przy trakcji elektrycznej im szybsza jazda, tym większe zużycie prądu (w pojazdach samochodowych -spalinowych jest inaczej, gdyż mają skrzynię biegów, a powolna jazda to jazda na niskich biegach, co powoduje wzrost zużycia paliwa i emisji spalin). Niedługo nie będzie czym zasilać tych pociągów (przy tych szybkościach staną się energochłonne), zwłaszcza gdy wyłączą elektrownie węglowe.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska