https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most kolejowy spina brzegi Dunajca w Nowym Sączu. Plac budowy zmienia się niemal z dnia na dzień

Alicja Fałek
Z lotu ptaka widać jak dużym obiektem inżynieryjnym jest most kolejowy powstający na rzece Dunajec
Z lotu ptaka widać jak dużym obiektem inżynieryjnym jest most kolejowy powstający na rzece Dunajec Damian Radziak
Prace przy przebudowie linii kolejowej 104 w Nowym Sączu idą zgodnie z harmonogramem. Ich postęp widać zwłaszcza przy budowie nowego mostu kolejowego, który spina oba brzegi Dunajca. Konstrukcja rośnie w oczach.

PKP PLK realizują dużą inwestycję wartą kilka miliardów złotych, która polega na przebudowie linii 104 Chabówka - Nowy Sącz oraz budowie nowego odcinka linii Podłęże – Piekiełko. Dzięki temu z Nowego Sącza do Krakowa będzie można dojechać pociągiem w godzinę. Zadanie podzielone jest na kilka etapów.

Od ponad roku w różnych miejscach na terenie Nowego Sącza prowadzone są prace modernizacyjne. Te zakładają całkowitą wymianę istniejących torów oraz przebudowę trasy. Na Dunajcu rozebrano stary most kolejowy, który łączył centrum Nowego Sącza z dzielnicą Helena. W jego miejscu powstaje nowa konstrukcja, a postęp prac widoczny jest niemal z dnia na dzień.

Nowy most spina już oba brzegi Dunajca. W ostatnim tygodniu wykonawca inwestycji zabetonował przęsła. Dokończona została budowa tymczasowego rusztowania i zamontowano już elementy stalowych łuków, które będą tworzyć cały most kolejowy. To jednak nie koniec prac. Stalowe łuki muszą być ze sobą zespawane a później połączone z tym betonowym przęsłem dodatkowymi stalowymi cięgnami.

- To wszystko musi być odpowiednio jakby naprężone i spięte ze sobą. Ostatnim, takim ostatnim, takim etapem prac, myślę najbardziej spektakularnym, będą testy obciążeniowe mostu – zapowiada Piotr Hamarnik, rzecznik prasowy PKP PLK. - Będziemy sprawdzać, jak on się zachowuje przy takim rzeczywistym nacisku, który będą powodować przejeżdżające docelowo pociągi.

Nowy most kolejowy wyglądem nawiązuje do oddanego do użytku w 2019 roku nowego mostu heleńskiego.

Prace trwają także na innych odcinkach linii kolejowej. Jeszcze przed Wszystkimi Świętymi otwarta dla ruchu samochodowego zostanie ul. Kościuszki. Natomiast od 4 listopada nieprzejezdna będzie ulicę Mickiewicza.

Erozja nad “Pojezierzem olkuskim”

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska