https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy odcinek obwodnicy Krakowa otwarty!

red.
https://www.facebook.com/aerialmediapl
Po niespełna trzech latach od rozpoczęcia prac nowy odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami w Rybitwach i z Igołomską został otwarty. Najbardziej efektowną częścią nowej trasy jest górujący nad całą okolicą podwójny most.

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma długość niemal 4,5 kilometra. Uzupełnia brakujący fragment wschodniej obwodnicy Krakowa.

Najbardziej okazałym elementem nowego odcinka obwodnicy jest podwójny most. Jeden ma 706 metrów długości, równoległa przeprawa ma 10 metrów mniej. Obie konstrukcje podwieszone zostały do pylonów o wysokości 62 metrów za pomocą 64 lina zamocowanych. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7.400 ton stali zbrojeniowej i około 39.300 metrów sześciennych betonu. Nowy most przez Wisłę skróci podróżnym czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i odciąży miejskie ulice.

W efekcie wybudowanie drogi ekspresowej do ul. Igołomskiej (to jednocześnie droga krajowa nr 79) powstała wschodnia obwodnica Krakowa. Dzięki temu zmniejszy się oddziaływanie ruchu na centrum miasta oraz dzielnice Podgórze i Nowa Huta. Połączone zostały wszystkie wyloty dróg krajowych z miasta : nr 94, nr 79, nr 44 i nr 7 (Zakopianka), co umożliwi przeniesienie ruchu tranzytowego z równoleżnikowego ciągu ulic Krakowa na nową drogę ekspresową i istniejącą obwodnicę A4. Wzrośnie bezpieczeństwo i komfort jazdy, skróci się czas przejazdu i upłynni ruch tranzytowy.

Wybudowano także 12 innych obiektów inżynierskich (mostów i wiaduktów). Przebudowano drogę krajową nr 79 (ul. Igołomska) z jednojezdniowej na dwujezdniową, na odcinku 1.55 km. Przebudowa Igołomskiej objęła odcinek od ul. Ptaszyckiego do ul. Giedroycia, a ul. Ujastek od ul. Ptaszyckiego do kopca Wandy. Wybudowano dwa dwupoziomowe węzły drogowe: węzeł Przewóz (robocza nazwa węzła stosowana w trakcie budowy Rybitwy) i węzeł Kraków Nowa Huta (robocza nazwa Igołomska).

W ramach inwestycji przebudowano istniejącą linię tramwajową, sieci wodociągową, gazową, teletechniczną energetyczną i ciepłowniczą. Wybudowano kanalizację deszczową, oświetlenie, ekrany dźwiękochłonne o dł.ok.4,6 km, posadzono zieleń izolacyjną.

Wykonawcą inwestycji była firma Strabag . Realizacja kontraktu rozpoczęła się 22.07.2014 r. i miała trwać 36 miesięcy bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Trwała prawie miesiąc krócej. Kosztowała prawie 528 mln 899 tys. zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską, Fundusze Europejskie Infrastruktura i Środowisko.

Zdjęcia nowego mostu dzięki uprzejmości Aerial Media. https://www.facebook.com/aerialmediapl/

Nowy most w Krakowie jest przepiękny! Zwłaszcza o wschodzie słońca

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 1. Dlaczego wychodzimy na pole?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Guciu
"Obie konstrukcje podwieszone zostały do pylonów o wysokości 62 metrów za pomocą 64 lina zamocowanych." ???
Dobre zdanie :)
N
Niko
Uwaga! brak oznakowan ze jest zmiana organizacji ruchu!!!!brak informacji z wyprzedzeniem ze jest otwarty nowy most! jadąc stara trasa na pamięć można się zajęchac, co stało się w naszym przypadku. Uważajcie, tylko w naszym kraju może mieć miejsce sytuacja ze jest oddany nowy most do użytku nie informując kierowców na trasie.
K
KRK
A kiedy drogowcy oznacza nowe drogi dla ruchu ciezarowek przez nowa droge?
j
jurix
brawo ciesze sie jezdze tamtedy
n
nn
ja kw temacie :)
z
znaki
od czasu do czasu przy drodze sa drogowskazy z nazwami miejscowosci i numerem drogi czasem mozna sie tym sugerowac jezeli poziom inteligencji jest odpowiedni
N
Nienasycony
Brawo! Teraz mamy piękną ekspresową, wschodnią obwodnicę Krakowa (2x3 pasy), o przepustowości znacznie większej od obwodnicy zachodniej, nb. autostradowej (2x2 pasy i wieczne korki)
g
gosc
Brawo, cieszy takie otwarcie.
m
most
Gimbazik zgubi sie bez gepesa oj oj.Co za tepactwo rosnie.
X
XYZ
PO postawiła Małopolskę w kącie. Teraz z niego wychodzimy.
K
Kmita
Parafrazując sprawozdawców kolarskich: a teraz dmuchamy, aby pozostałe inwestycje kolejowe i drogowe w Małopolsce doszły rychło do finału. Na razie idzie nieźle!
E
Easy Driver
Super ! - brawo Panowie inzynierowie, robotnicy, politycy ! Oby tak dalej ! Teraz czas na polnocna obwodnice miasta, druga czesc estakady nad Wielicka (skrzyzowanie z Nowohucka), tunel pod rondem Grzegorzeckim i pare innych poprawek. Potem powinno sie juz po Krakowie jezdzic bez problemow !
g
gosc
A on złości się na niewinnych.
z
zzzz
Brawo!!! 4,5 km w 3 lata. Porostu z**********. W tam tempie zamkną obwodnicę od strony północnej w 2036 roku. To jest tak jak z pociągiem do Zakopanego. W okresie międzywojennym lux torpeda bo tak się nazywała, jechała 2,40 teraz 4.30. I ma się skrócić przez przebudowę węzła kolejowego o 15 min. Nasz k....wa mać.
k
kierowca
napisz do goglów albo innych od nawigacji, tam miej pretensje, że bez nawigacji nie potrafisz się poruszać
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska