https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Od dziś dwa lata utrudnień drogowych z Tychów do Oświęcimia. Ale za to będzie nowy, bezkolizyjny węzeł w sąsiedztwie fiata

Monika Pawłowska
Tak się będzie jeździło za dwa lata
Tak się będzie jeździło za dwa lata Fot. UM Tychy
W poniedziałek rano rozpoczęła się przebudowa ponad kilometrowego odcinka DK44 w Tychach. Przygotowano objazdy i alternatywne połączenia do Oświęcimia i w drugą stronę.

Nowy, bezkolizyjny węzeł oddzielający ruch tranzytowy od lokalnego, dwa ronda i dwa przejścia podziemne powstaną na wysokości Fabryki Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Tychach.

Inwestycja znacznie ułatwi życie mieszkańcom, a zmotoryzowanym podróżowanie między Śląskiem, a Oświęcimiem. Prace rozpoczęły się wczoraj, a droga według planu ma być gotowa do 2019 r. Do tego czasu trzeba liczyć się z utrudnieniami.
Na szczęście zakończyła się przebudowa skrzyżowania DK 44 z DW 934 w Bieruniu i tamtędy znów można jechać do Katowic lub Mysłowic.

Na razie objazdy

Już w grudniu na ul. Turyńskiej, w rejonie przejścia dla pieszych przy halach FCA wykonawca inwestycji, firma Eurovia, wybudowała tymczasowe rondo, które od wczoraj jest wykorzystywane jako objazd.

Całość prac obejmie przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka DK 44 od węzła Wartogłowiec do ul. Turyńskiej.

Póki co został zamknięty przeszło kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy tymczasowym rondem, a skrzyżowaniem DK 44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice, jak również ul. Mysłowicka zostały wyłączone z ruchu z tym, że wyłącznie w części od strony drogi krajowej.

Ruch w stronę Oświęcimia odbywa się ul. Oświęcimską do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, dalej drogą wewnętrzną prowadzącą do fabryki FCA.

Tylko tamtędy można dostać się na tymczasowe rondo, po przejechaniu którego kierowcy powrócą na DK 44.

- Byle fabryka miała bramy otwarte przez te dwa lata -śmieje się Grzegorz Makowski z Oświęcimia, który pracuje w Tychach. Wczoraj tak wracał z pracy. Mówi, że nie jest to szczególnie uciążliwy objazd.

Odjazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywa się tym samym objazdem w przeciwnym kierunku. Dodatkowo sugerowana jest trasa alternatywna. Do Oświęcimia można dojechać DK 1 i dalej S 1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia.

Nowe rozwiązanie w 2019

Po zakończeniu przebudowy węzła drogowego, będzie on dwupoziomowy. Górą przez wiadukt poruszać się będą auta jadące tranzytem. Na dole będą dwa ronda które połączą DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.

W ramach inwestycji częściowej przebudowane zostaną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna i Długa. Dla pieszych będą dwa przejścia podziemne.

- Projekt w 85 proc. finansowany jest prze Unię Europejską - informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowy tyskiego magistratu. - Koszty całej inwestycji prognozowane są na około 132 mln. zł - dodaje.

WIDEO: Mówimy po krakosku

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
drogowiec
A tak na marginesie - D.K.Nr 44 prowadzi z Krakowa przez Zator,Oświęcim,Tychy,Mikołów do Gliwic.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska