https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ogłoszono przetarg na linię kolejową Kraków - Skawina

Piotr Rąpalski
Przemyslaw Swiderski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują inwestycje szacowane na ponad 200 mln zł na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. To kolejna linia, na której pasażerowie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pojadą krócej, a lepszą obsługę zapewnią wygodniejsze perony.

Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony. W Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie, Podborach Skawińskich pojawi się lepsze oznakowanie, oświetlenie i udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze i bezpieczne dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.

Mieszkańcy Krakowa i Skawiny zyskają łatwiejszy dostęp do pociągów dzięki budowie dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny.

Inwestycja PLK obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 5 mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2017 – 2019. Inwestycja na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie realizowana jest ze środków budżetowych w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Luki
Myślę, że będzie jak z SKA do Tarnowa i Nowego Sącza. Te jadące do Nowego Sącza i Krynicy zatrzymują się tylko na stacjach a przystanki pomijają.
L
Luki
Przystanek Sanktuarium nie powstał tylko z myślą o sanktuarium ale również o skomunikowanie z centrum handlowym zakopianka do którego przystanek był przesunięty o około 300 metrów w stosunku do koncepcji programów przestrzennej. Jeżeli jesteś taki świętojebliwy to przestań pisać głupoty i wszystko sprowadzać do ŚDM, sanktuarium i Łagiewnik bo były to tylko dodatkowe powody za budową tego przystanku.
d
dat
poza tym przystanek Sanktuarium może pełnić rolę P&R bo tam już jest duży parking (1 przy Carefour 2 gi przy Sanktuarium) a w Łagiewnikach nie ma ani parkingu ani miejsca na parking
A
Arek
Na tej trasie nie ma ani jednego sensownego parkingu na którym można zostawić samochód.
A
Arek
Na tej trasie nie ma ani jednego sensownego parkingu na którym można zostawić samochód. Odcinek Brzeźnica-Jaśkowice nie jest wyremontowany, pociąg zwalnia do 20km/h. Przejazd z Oświęcima do Krakowa trwał 1.5h - tragedia.
A
Arek
Wydaje mi się że jest na odwrót. Nie mają sensu przystanki na wioskach bez parkingu, którymi zainteresowani będą tylko mieszkający od nich w promieniu kilkuset metrów czyli praktycznie nikt. Takich na trasie np Oświęcim-Kraków jest pełno np (zelczyna, jaskowice, sidzina, borek szlachecki). Przed aglomeracją pociąg powinien zatrzymywać się jak najrzadziej i tylko na stacjach z dużym parkingiem. Przecież chodzi o zmniejszenie ruch samochodowego.
A
Arek
Przystanek Sanktuarium będzie zintegrowany z mającą powstać trasą łagiewnicką i wtedy będzie można oceniać jego przydatność.
G
Gość
Masz rację. Dobudowanie przystanku Sanktuarium przy istniejącym Łagiewniki jest już nadużyciem kolejarzy. Przystanek powstał z takim rozmachem jakby co roku miało się odbywać ŚDM, a osiedli które mogłyby skorzysta z tej inwestycji nie ma i nie będzie. 30 baniek marnotrawstwa....
a
aa
Rozumiem chęć dogęszczenie przystanków dla SKA w Krakowie. Mam jednak nadzieję że pociągi jeżdżące od Wadowic, Suchej Beskidzkiej czy Oświęcimia nie będą się musiały zatrzymywać na wszystkich przystankach typu P/R pod Krakowem gdyż spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu i nawet remonty torów i lepsze pociągi nie polepszą oferty przewoźnika. Proszę o łapkę w górę od wszystkich osób które rozumieją ten problem i leży im na sercu rozwój szybkiej koli nie tylko w ogół Krakowa ale i w całej Małopolsce. Pozdrawiam
Czas to pieniądz
S
Smog
Nie ma już pociągów z Oświęcimia, przez Skawinę do Krakowa. A jakie były koszty remontów torowisk. Ludzie jeżdżą samochodami a smog coraz większy w Krakowie
r
rex
zapomniałeś o pracach na linii od dworca głównego do Zabłocia i tak do 2030 Szybka Kolej Aglomeracyjna będzie tylko z nazwy
o
otomo
Ogłoszą przetarg, wykonanie pewnie za trzy lata.
A w następnym roku otwarcie łącznicy kolejowej której budowa blokuje pól Krakowa, jakby nie można synchronizować remontów. PKP Polskie Linie Kolejowe żyją chyba w innej rzeczywistości czasowej.... Jak można wprowadzać taki bałagan...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska