Ogłoszono przetarg na linię kolejową Kraków - Skawina

Piotr Rąpalski
Przemyslaw Swiderski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują inwestycje szacowane na ponad 200 mln zł na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. To kolejna linia, na której pasażerowie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pojadą krócej, a lepszą obsługę zapewnią wygodniejsze perony.

Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony. W Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie, Podborach Skawińskich pojawi się lepsze oznakowanie, oświetlenie i udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze i bezpieczne dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.

Mieszkańcy Krakowa i Skawiny zyskają łatwiejszy dostęp do pociągów dzięki budowie dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny.

Inwestycja PLK obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 5 mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2017 – 2019. Inwestycja na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie realizowana jest ze środków budżetowych w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”.

Fiskus na tropie oszustów

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Luki

Myślę, że będzie jak z SKA do Tarnowa i Nowego Sącza. Te jadące do Nowego Sącza i Krynicy zatrzymują się tylko na stacjach a przystanki pomijają.

L
Luki

Przystanek Sanktuarium nie powstał tylko z myślą o sanktuarium ale również o skomunikowanie z centrum handlowym zakopianka do którego przystanek był przesunięty o około 300 metrów w stosunku do koncepcji programów przestrzennej. Jeżeli jesteś taki świętojebliwy to przestań pisać głupoty i wszystko sprowadzać do ŚDM, sanktuarium i Łagiewnik bo były to tylko dodatkowe powody za budową tego przystanku.

d
dat

poza tym przystanek Sanktuarium może pełnić rolę P&R bo tam już jest duży parking (1 przy Carefour 2 gi przy Sanktuarium) a w Łagiewnikach nie ma ani parkingu ani miejsca na parking

A
Arek

Na tej trasie nie ma ani jednego sensownego parkingu na którym można zostawić samochód.

A
Arek

Na tej trasie nie ma ani jednego sensownego parkingu na którym można zostawić samochód. Odcinek Brzeźnica-Jaśkowice nie jest wyremontowany, pociąg zwalnia do 20km/h. Przejazd z Oświęcima do Krakowa trwał 1.5h - tragedia.

A
Arek

Wydaje mi się że jest na odwrót. Nie mają sensu przystanki na wioskach bez parkingu, którymi zainteresowani będą tylko mieszkający od nich w promieniu kilkuset metrów czyli praktycznie nikt. Takich na trasie np Oświęcim-Kraków jest pełno np (zelczyna, jaskowice, sidzina, borek szlachecki). Przed aglomeracją pociąg powinien zatrzymywać się jak najrzadziej i tylko na stacjach z dużym parkingiem. Przecież chodzi o zmniejszenie ruch samochodowego.

A
Arek

Przystanek Sanktuarium będzie zintegrowany z mającą powstać trasą łagiewnicką i wtedy będzie można oceniać jego przydatność.

G
Gość

Masz rację. Dobudowanie przystanku Sanktuarium przy istniejącym Łagiewniki jest już nadużyciem kolejarzy. Przystanek powstał z takim rozmachem jakby co roku miało się odbywać ŚDM, a osiedli które mogłyby skorzysta z tej inwestycji nie ma i nie będzie. 30 baniek marnotrawstwa....

a
aa

Rozumiem chęć dogęszczenie przystanków dla SKA w Krakowie. Mam jednak nadzieję że pociągi jeżdżące od Wadowic, Suchej Beskidzkiej czy Oświęcimia nie będą się musiały zatrzymywać na wszystkich przystankach typu P/R pod Krakowem gdyż spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu i nawet remonty torów i lepsze pociągi nie polepszą oferty przewoźnika. Proszę o łapkę w górę od wszystkich osób które rozumieją ten problem i leży im na sercu rozwój szybkiej koli nie tylko w ogół Krakowa ale i w całej Małopolsce. Pozdrawiam
Czas to pieniądz

S
Smog

Nie ma już pociągów z Oświęcimia, przez Skawinę do Krakowa. A jakie były koszty remontów torowisk. Ludzie jeżdżą samochodami a smog coraz większy w Krakowie

r
rex

zapomniałeś o pracach na linii od dworca głównego do Zabłocia i tak do 2030 Szybka Kolej Aglomeracyjna będzie tylko z nazwy

o
otomo

Ogłoszą przetarg, wykonanie pewnie za trzy lata.
A w następnym roku otwarcie łącznicy kolejowej której budowa blokuje pól Krakowa, jakby nie można synchronizować remontów. PKP Polskie Linie Kolejowe żyją chyba w innej rzeczywistości czasowej.... Jak można wprowadzać taki bałagan...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3