https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Olkusz. Remont wiaduktu nad torami w ciągu DK 94 od wtorku 29 czerwca. Kierowcy muszą być gotowi na kilka miesięcy utrudnień

Jerzy Zaborski
Remont wiaduktu nad torami kolejowymi w Olkuszu, w ciągu DK 94, rozpocznie się pod 29 czerwca czerwca 2021 i zakończy w połowie października tego samego roku
Remont wiaduktu nad torami kolejowymi w Olkuszu, w ciągu DK 94, rozpocznie się pod 29 czerwca czerwca 2021 i zakończy w połowie października tego samego roku Fot. Tadeusz Żurek
Mieszkańcy Olkusza muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu z związku z remontem wiaduktów nad torami kolejowymi. Zostaną zamknięte od wtorku, 29 czerwca, a zakończenie remontu planowane jest w połowie października 2021 roku.

FLESZ - Koniec boomu na panele słoneczne?

od 16 lat

We wtorek 29 czerwca 2021 r. o godz. 7 rano wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na wiadukcie w Olkuszu, polegająca na zamknięciu nitki prawej (w kierunku Krakowa) i wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego (1+1) na nitce lewej, która prowadzi ruch w kierunku Bytomia. Ze względu na duży zakres prac przy ustawianiu tymczasowego oznakowania jego montaż rozpocznie się już w poniedziałek 28 czerwca 2021 r.

W związku z koniecznością wykonania remontu zmieniona zostanie organizacja ruchu, zarówno w ciągu drogi krajowej nr 94, jak i w mieście na kilka miesięcy. Planowane prace będą wymagały zamknięcia naprzemiennie najpierw na miesiąc nitki wiaduktu w kierunku Krakowa, a potem w kierunku Bytomia na dwa miesiące.
 

- Inżynierowie od organizacji ruchu przeanalizowali układ komunikacyjny miasta pod kątem najbardziej optymalnych i najmniej uciążliwych dla mieszkańców rozwiązań i zaproponowali rozwiązania, które pozwolą zminimalizować utrudnienia i pomóc mieszkańcom w poruszaniu się po mieście w trakcie remontu - tłumaczy Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

 
Aby organizacja ruchu była najbardziej efektywna, na czas remontu konieczne będzie zamknięcie dla ruchu pojazdów dwóch sąsiadujących z wiaduktami skrzyżowań: skrzyżowania drogi krajowej z al. 1000-lecia, bez zamykania ul. Przemysłowej oraz z ulicami: Kazimierza Wielkiego i Pakuską, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo pieszych. W obrębie tych skrzyżowań powstanie tymczasowa sygnalizacja świetlna dla pieszych. W tym okresie ruch lokalny z DK94 skierowany zostanie do al. 1000-lecia przez obwodnicę Olkusza, a następnie ul. Osiecką. Ruch w mieście z ulicy Kazimierza Wielkiego kierowany będzie na ulicę Kościuszki, natomiast z ulicy Pakuskiej: na ulicę Witosa i ulicę Rataja.
 
- Przedstawione rozwiązania pozwolą uniknąć nadmiernej kumulacji ruchu na ulicach miasta w godzinach szczytu, a także maksymalnie upłynnić ruch tranzytowy na DK94 i jednocześnie zminimalizować zatory drogowe na dojeździe do Olkusza – twierdzi Iwona Mikrut.

Olkuszanie wiedzą, że czeka ich drogowy koszmar. - To oś miasta. I cały ruch i lokalny i ponad lokalny tędy idzie. Będzie masakra - martwi się Jerzy Kolczuk z Olkusza.

Remont obu wiaduktów nad linią kolejową jest niezbędny z uwagi na eksploatacyjne zużycie elementów obiektów. Zakres prac obejmie:

  • na jezdni w kierunku Bytomia musi być wykonana: nowa ścianka zapleczna przyczółka z przesunięciem w stronę Krakowa, wymiana dylatacji modułowej, odtworzenie płyty przejściowej na dojeździe od strony Krakowa, odtworzenie kap chodnikowych w rejonie dylatacji, rektyfikacja położenia łożysk wiaduktu, wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.

  • na jezdni w kierunku Krakowa konieczna jest: wymiana wpustu od strony Krakowa, wymiana nawierzchni na płycie wraz z fragmentem izolacji płyty, przy dylatacji od strony Krakowa, rektyfikacja łożysk oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.

 
Ponadto na obu obiektach trzeba wykonać zabezpieczenia: antykorozyjne elementów stalowych konstrukcji nośnej, elementów stalowych wyposażenia wiaduktów (balustrad, ekranów) oraz elementów  żelbetowych obu wiaduktów.

Aby zminimalizować czas trwania tymczasowej organizacji ruchu, prace remontowe skumulowane zostaną w pierwszej kolejności na górze obiektów. Pozostałe roboty kontynuowane będą bez wpływu na ruch pojazdów. Przywrócona zostanie organizacja ruchu, która umożliwi poruszanie się po obu wiaduktach.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska