FLESZ - Koniec boomu na panele słoneczne?

We wtorek 29 czerwca 2021 r. o godz. 7 rano wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na wiadukcie w Olkuszu, polegająca na zamknięciu nitki prawej (w kierunku Krakowa) i wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego (1+1) na nitce lewej, która prowadzi ruch w kierunku Bytomia. Ze względu na duży zakres prac przy ustawianiu tymczasowego oznakowania jego montaż rozpocznie się już w poniedziałek 28 czerwca 2021 r.
W związku z koniecznością wykonania remontu zmieniona zostanie organizacja ruchu, zarówno w ciągu drogi krajowej nr 94, jak i w mieście na kilka miesięcy. Planowane prace będą wymagały zamknięcia naprzemiennie najpierw na miesiąc nitki wiaduktu w kierunku Krakowa, a potem w kierunku Bytomia na dwa miesiące.
- Inżynierowie od organizacji ruchu przeanalizowali układ komunikacyjny miasta pod kątem najbardziej optymalnych i najmniej uciążliwych dla mieszkańców rozwiązań i zaproponowali rozwiązania, które pozwolą zminimalizować utrudnienia i pomóc mieszkańcom w poruszaniu się po mieście w trakcie remontu - tłumaczy Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Aby organizacja ruchu była najbardziej efektywna, na czas remontu konieczne będzie zamknięcie dla ruchu pojazdów dwóch sąsiadujących z wiaduktami skrzyżowań: skrzyżowania drogi krajowej z al. 1000-lecia, bez zamykania ul. Przemysłowej oraz z ulicami: Kazimierza Wielkiego i Pakuską, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo pieszych. W obrębie tych skrzyżowań powstanie tymczasowa sygnalizacja świetlna dla pieszych. W tym okresie ruch lokalny z DK94 skierowany zostanie do al. 1000-lecia przez obwodnicę Olkusza, a następnie ul. Osiecką. Ruch w mieście z ulicy Kazimierza Wielkiego kierowany będzie na ulicę Kościuszki, natomiast z ulicy Pakuskiej: na ulicę Witosa i ulicę Rataja.
- Przedstawione rozwiązania pozwolą uniknąć nadmiernej kumulacji ruchu na ulicach miasta w godzinach szczytu, a także maksymalnie upłynnić ruch tranzytowy na DK94 i jednocześnie zminimalizować zatory drogowe na dojeździe do Olkusza – twierdzi Iwona Mikrut.
Olkuszanie wiedzą, że czeka ich drogowy koszmar. - To oś miasta. I cały ruch i lokalny i ponad lokalny tędy idzie. Będzie masakra - martwi się Jerzy Kolczuk z Olkusza.
Remont obu wiaduktów nad linią kolejową jest niezbędny z uwagi na eksploatacyjne zużycie elementów obiektów. Zakres prac obejmie:
na jezdni w kierunku Bytomia musi być wykonana: nowa ścianka zapleczna przyczółka z przesunięciem w stronę Krakowa, wymiana dylatacji modułowej, odtworzenie płyty przejściowej na dojeździe od strony Krakowa, odtworzenie kap chodnikowych w rejonie dylatacji, rektyfikacja położenia łożysk wiaduktu, wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.
na jezdni w kierunku Krakowa konieczna jest: wymiana wpustu od strony Krakowa, wymiana nawierzchni na płycie wraz z fragmentem izolacji płyty, przy dylatacji od strony Krakowa, rektyfikacja łożysk oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.
Ponadto na obu obiektach trzeba wykonać zabezpieczenia: antykorozyjne elementów stalowych konstrukcji nośnej, elementów stalowych wyposażenia wiaduktów (balustrad, ekranów) oraz elementów żelbetowych obu wiaduktów.
Aby zminimalizować czas trwania tymczasowej organizacji ruchu, prace remontowe skumulowane zostaną w pierwszej kolejności na górze obiektów. Pozostałe roboty kontynuowane będą bez wpływu na ruch pojazdów. Przywrócona zostanie organizacja ruchu, która umożliwi poruszanie się po obu wiaduktach.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- W tych znakach zodiaku łatwo się zakochać
- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2020
- Oto finalistki Miss Małopolski i Miss Małopolski Nastolatek
- Drapacze chmur i 100 tysięcy mieszkańców. Tak ma wyglądać nowa dzielnica Krakowa
- Kraków. Najlepsi z najlepszych mistrzów parkowania. Przeszli samych siebie!