Kolejny odcinek autostrady A1 ma już wykonawcę. Została nim firma Polaqua. Odcinek będzie miał około 17 kilometrów długości. Rozpocznie się na granicy województwa śląskiego i łódzkiego. Poprowadzi do obwodnicy Częstochowy.
W ramach inwestycji ma także powstać węzeł Mykanów.

Sudańczyk znalazł pracę w opanowanym przez bezrobotnych Grudziądzu
Polaqua zobowiązała się, że zaprojektuje i wybuduje odcinek w ciągu 35 miesięcy. Oznacza to, że inwestycja powinna być zrealizowana w 2022 roku.
W ramach inwestycji w śladzie obecnej DK1 powstanie dwujezdniowa autostrada z trzema pasami ruchu i pasami awaryjnymi, o nawierzchni z betonu cementowego.
Zbudowane zostaną:
- węzeł Mykanów (dawniej Kościelec),
- 16 obiektów inżynierskich (most, cztery wiadukty w ciągu autostrady, cztery wiadukty nad autostradą, trzy duże przejścia dla zwierząt i cztery przejazdy gospodarcze),
- urządzenia ochrony środowiska,
- oświetlenie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Kontrakt podpisany z firmą Polaqua jest wart 596,5 mln złotych. Spora część kwoty zostanie pokryta z unijnego dofinansowania.
PISALIŚMY:
Czy terminy zakończenia budowy autostrady A1 są aktualne?
GDDKiA ma zastrzeżenia do postępu prac włoskiej firmy budującej autostradę A1
Odcinek, na który podpisano umowę jest częścią większego projektu. W ramach niego ma powstać autostrada A1 z Tuszyna (województwo łódzkie) do Częstochowy.
Autostrada A1 to jedyna droga klasy A o przebiegu południkowym, która przecina całe terytorium Rzeczypospolitej. Jest przy tym częścią składową Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) oraz priorytetowego projektu „Autostrada Gdańsk – Brno/Bratysława – Wiedeń”. Tworzy główny szlak komunikacyjny łączący Trójmiasto z czeską granicą w Gorzyczkach, a pośrednio także z Toruniem, Łodzią i Katowicami. Ułatwi dostępu do polskich portów przedsiębiorcom z Czech, Słowacji czy Węgier, a w efekcie rozwój rodzimej gospodarki.
A1 od w. Tuszyn do obw. Częstochowy o długości ok. 81 km i łącznej wartości ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór).
Odc. A węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km
7 czerwca wybrano najkorzystniejszą ofertę konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł), trwa kontrola uprzednia przetargu prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po jej zakończeniu podpisanie umowy (lipiec / sierpień).
Odc. B w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km
12 lipca wybrano najkorzystniejszą ofertę konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz MIRBUD (wartość 687 mln zł), po upływie 10 dni i braku odwołań dokumenty przetargowe trafią do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (trwa ok. 30 dni), po jej zakończeniu podpisanie umowy (koniec sierpnia).
Odc. C Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km
Wpłynęły cztery oferty (od ok. 573,1 mln zł do 655,4 mln zł), kończy się procedura przetargowa, wkrótce wskażemy najkorzystniejszą ofertę (planowane podpisanie umowy początek września)
Odc. D Radomsko - gr. woj., ok. 7 km
12 lipca wybrano najkorzystniejszą ofertę firmy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR (wartość 338,3 mln zł), po upływie 10 dni i braku odwołań dokumenty przetargowe trafią do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (trwa ok. 30 dni), po jej zakończeniu podpisanie umowy (koniec sierpnia).
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień