FLESZ - Kryzys w branży taxi. Nawet 80% mniej kursów

Peron pierwszy, tuż przy nowym budynku dworca kolejowego, został podniesiony do poziomu wejścia do pociągu, a więc jest dostosowany dla niepełnosprawnych ruchowo i osób starszych. Tymczasem zardzewiałe tory przy peronie pierwszym porastają trawą, a podróżni wciąż są skazani do korzystania z pozostałych, starych peronów.
Skargi pasażerów
- Mam problemy zdrowotne z biodrami. Bardzo trudno jest mi samej wejść do wagonu z tego niskiego peronu. Zawsze proszę kogoś o pomoc. Podobnie jest przy wysiadaniu. Ucieszyłam się, gdy zobaczyłam ten nowy, ale widzę, że przedwcześnie - skarży się Janina Kowalczyk, mieszkanka Oświęcimia.
Także wielu innych pasażerów zwraca uwagę, że od otwarcia nowego budynku dworcowego minął ponad miesiąc i pytają, kiedy będzie można korzystać także ze wspomnianego pierwszego peronu.
- Miał zostać uruchomiony dla ruchu pociągów 10 lipca – przyznaje Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wcześniej musiał przejść odbiory eksploatacyjne i okazało się, że konieczne jest jeszcze wykonanie pewnych prac, jak choćby wymiana części podkładów - dodaje.
Jak zapewnia, podróżni powinni móc już korzystać z tej nowej platformy peronowej na zakończenie pierwszego miesiąca wakacji.
Przebudowa stacji
Mieszkańcy Oświęcimia zastanawiają się również, dlaczego tylko pierwszy peron doczekał się przebudowy i przystosowania dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- W przyszłym, 2021 roku, ma być realizowana przebudowa stacji Oświęcim, w tym torów i pozostałych peronów - tłumaczy Dorota Szalacha. - Stacja będzie dostosowana do lepszej i bezpieczniejszej obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - zaznacza.
Podobnie jak na innych modernizowanych stacjach i przystankach, pasażerowie zyskają tutaj nowe, wyższe perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Komfort podróżnym na stacji zapewnią m.in. nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Dodatkowym udogodnieniem będzie także przejście podziemne, które zastąpi istniejącą kładkę.
Ponadto osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się na stacji ułatwi także system oznaczeń i ścieżek naprowadzających, a dostępność do peronów zwiększy budowa pięciu wind z przejścia podziemnego. W przyszłym roku gruntowany remont przejdzie także tor przy peronie pierwszym.
Kasy zamknięte
Na nowym, ładnym dworcu uwagę zwracają także nieczynne kasy. Bilety można nabyć w automacie w poczekalni lub u konduktora już w pociągu. Zdaniem wielu pasażerów to nie załatwia sprawy.
- Przecież dworce to zawsze były obiekty, w których podstawową rzeczą obok poczekalni były kasy. Nie pierwszy raz nie rozumiem postępowania PKP - mówi Krzysztof Zając, wskazując na zasłonięte okna kasowe.
Przekonuje, że w automatach można kupić bilety na krótkie trasy. Niedogodności pojawia się w sytuacji, gdy ktoś potrzebuje bilet z przesiadką. Problemy przy biletomatach mają także osoby starsze.
W PKP S.A. przekonują, że starają się nakłonić przedstawicieli poszczególnych przewoźników do uruchomienia kas, ale jak widać bezskutecznie. Ci z kolei twierdzą, że prowadzenie kas w Oświęcimiu jest dla nich nieopłacalne.
- Gdzie się opalać i kąpać w zachodniej Małopolsce. Najlepsze miejsca
- Oświęcim. Makabryczne znalezisko w Sole to ślad historii?
- Puchar Polski. Karnymi kończył się finał regionalny w Kętach
- Galeria Metro nie powstanie w Chrzanowie. Inwestor popadł w problemy finansowe
- Pierwszy spływ kajakowy w Oświęcimiu
- Bukowno. Aktywny wypoczynek na plaży Sztoły
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?