Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oświęcim. Przy północnej obwodnicy miasta nie powstaną ekrany akustyczne. Nie było ich w planach i nie są potrzebne uważa inwestor [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na skrzyżowaniu obwodnicy z ulicami Wysokie Brzegi i Koszykową w Oświęcimiu są domy mieszkalne, które dzieli od ruchliwej trasy od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów
Na skrzyżowaniu obwodnicy z ulicami Wysokie Brzegi i Koszykową w Oświęcimiu są domy mieszkalne, które dzieli od ruchliwej trasy od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów Bogusław Kwiecień
Mieszkańcy domów sąsiadujących z nową trasą o postawienie przy niej dźwiękochłonnych występowali do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie już na etapie przygotowania inwestycji, a potem jej realizacji

Na razie nie ma mowy o budowie ekranów akustycznych wzdłuż północnej obwodnicy Oświęcimia. Domagają się ich mieszkańcy, których posesje są w bliskim sąsiedztwie nowej trasy. Chodzi szczególnie o domy w rejonie skrzyżowania obwodnicy z ulicami Koszykową i Wysokie Brzegi w Oświęcimiu oraz na jej przecięciu z ul. Nadwiślańską w Bobrku (gm. Chełmek).

Jak już pisaliśmy, posesje w okolicy ronda przy wjeździe na most Niepodległości w Oświęcimiu, znajdują się w odległości od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów od drogi. - Hałas, gdy przejeżdżają tiry jest trudny do zniesienia, szczególnie teraz w lecie, gdy mamy pootwierane okna - skarżą się mieszkańcy ul. Koszykowej.

O postawienie dźwiękochłonnych osłon przy nowej drodze występowali do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie już na etapie przygotowania inwestycji, a potem jej realizacji. Według inwestora, tj. Województwa Małopolskiego nie było jednak ku temu podstaw. - Obwodnica Oświęcimia została zrealizowana w oparciu o pozyskane decyzje, w tym środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie - zaznacza Filip Szatanik, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

W ramach postępowania zmierzającego do jej wydania, została przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko, której elementem była analiza akustyczna. - W zgodzie z pozyskanymi ocenami i decyzjami inwestor jako środek minimalizujący w zakresie klimatu akustycznego, postanowił o wykonaniu nawierzchni o właściwościach ograniczających emisję hałasu na odcinku 500 m na wysokości ul. Nadwiślańskiej w Bobrku - wskazuje rzecznik urzędu marszałkowskiego.

W opinii inwestora, na pozostałym przebiegu obwodnicy Oświęcimia wykonane analizy nie wykazały przekroczeń wartości dopuszczalnych hałasu na obszarach podlegających ochronie akustycznej. - Nie wykazano żadnej zabudowy mieszkaniowej znajdującej się w ponadnormatywnym oddziaływaniu - dodaje Filip Szatanik.

Właścicieli domów sąsiadujących z drogą w Oświęcimiu i Bobrku te argumenty nie przekonują. - Jak można było przeprowadzić badania hałasu, gdy droga powstała w szczerym polu? - zastanawiają mieszkańcy. - Teraz dopiero powinny zostać zrobione takie badania - dodają. Zygmunt Osoba, przewodniczący Rady Osiedla Dwory Kruki przypomina, że mieszkańcom obiecywano, że jeśli będą skargi, to zostaną zrobione badania.

Oświęcim. Można już jeździć północną obwodnicą. Kierowcy lic...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska