Całe przedsięwzięcie, które obok budowy parkingu obejmowało również wyburzenie dawnego hotelu „ Glob” kosztuje ponad 19,4 mln zł.
- Przejęliśmy grunty od PKP kilka lat temu, uznając, że to miejsce powinno być zagospodarowane pod węzeł przesiadkowy pomiędzy Małopolską, a Śląskiem - wyjaśnia Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia. - Nasz projekt wiąże się także z planami spółki PKP, która przystępuje do przebudowy dworca kolejowego w Oświęcimiu oraz modernizuje linie kolejowe w kierunku Krakowa i Czechowic-Dziedzic. Dzisiaj największym problemem dla podróżujących kolejami jest zbyt długi czas przejazdu na trasie do Krakowa czy Katowic i dobrze się stało, że PKP zaczyna to zmieniać. Kolej za kilka lat stanie się podstawowym środkiem transportu – dodaje.
Nowoczesny i funkcjonalny parking będzie posiadał cztery kondygnacje – w sumie 300 stanowisk dla samochodów, miejsca dla rowerów, skuterów i motocykli. Będą również toalety i pomieszczenia obsługi parkingu. W obrębie pochylni wyjazdowych i zjazdowych usytuowane zostaną klatki schodowe i windy, dostępne z każdego poziomu.
Na parkingu będzie obowiązywała komunikacja w układzie „split levels”, z jednokierunkowym ruchem pojazdów i systemem dwóch podwójnych pochylni, do jazdy w górę i w dół. Wjazd na parking od ul. Powstańców Śląskich będzie odbywał się dwoma nowymi zjazdami.
Dodatkowo zmieniona zostanie organizacja ruchu. Wydzielone zostaną trzy pasy ruchu,w tym pas do lewoskrętu na Park and Ride i PKP. Powstaną też wysepki. Przebudowany zostanie zjazd na teren parkingu dworca kolejowego. Wyjazd z Park and Ride i PKP stanowić będzie jedynie prawoskręt, a pobliskie rondo umożliwiać będzie zawrócenie.
Dworzec PKP i hotel „Glob” znikną z powierzchni ziemi
