https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pętla Bronowic do przebudowy, ale bez nowych połączeń [MÓJ REPORTER]

Marcin Karkosza
Pętla Bronowice Małe zostanie przebudowana, ale na razie nie pojedzie tu więcej tramwajów
Pętla Bronowice Małe zostanie przebudowana, ale na razie nie pojedzie tu więcej tramwajów Anna Kaczmarz
Czytelnik pyta czy w związku z planowaną przebudową pętli tramwajowej na Bronowicach Małych powiększy się liczba tramwajów, które dojeżdżają w to miejsce oraz czy poprawi się komunikacja pętli z nowym parkingiem park&ride (p&r) przy ul. Balickiej. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu odpowiada, że to przebudowa, a nie modernizacja, więc wielkich zmian nie będzie.

Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

- Widać, że urzędnicy mocno zainteresowali się Bronowicami. Niedawno hucznie otwarto parking park&ride przy ul. Balickiej, a radni zdecydowali, że pętla Bronowice Małe zostanie przebudowana - mówi pan Arkadiusz, mieszkaniec osiedla Widok. - Bardzo się z tego cieszę, ale chciałbym zapytać, co realnie będą mieli z tego mieszkańcy? Czy modernizacja spra-wi, że na pętli zmieści się więcej tramwajów i na przystanek Bro-nowice Małe mogłaby jeździć np. 14 oraz czy modernizacja poprawi komunikację między pętlą a parkingiem p&r, do którego trzeba iść pół kilometra? - pyta Czytelnik.

W zeszłym tygodniu ZIKiT ogłosił przetarg. Szuka firmy, która przygotuje dokumentację techniczną i zajmie się przebudową pętli Bronowice Małe. Wykonane mają zostać m.in. chodniki, perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz odwodnienie obiektu. W opisie przetargu nie ma jednak mowy o zmianie organizacji działania pętli.

O sprawę postanowiliśmy zapytać przedstawicieli ZIKiT-u, który nadzoruje inwestycję.

- Nie planujemy wprowadzania zmian w komunikacji na tym obszarze. Nie przewidujemy też, aby do Bronowic Małych miało jeździć więcej tramwajów - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT. - Planowane prace to tylko przebudowa, a nie modernizacja pętli, więc zachowa ona dotychczasowe funkcje. Trzeba jednak pamiętać, że przez lepsze perony, oświetlenie oraz poprawione szyny zwiększy się komfort korzystania z obiektu - dodaje Michał Pyclik.

ZIKiT zaznacza też, że choć nie przewidziano specjalnych udogodnień dla osób korzystających z pętli oraz p&r przy ul. Balickiej, to z parkingu korzysta coraz więcej osób i przy okazji przebudowy pętli rozwiązanie to będzie promowane.

- O ile na początku niewiele osób korzystało z parkingu, to np. w poniedziałek napełnienie placu sięgało 20 procent i chce-my ten wynik poprawić - mówi Michał Pyclik. - Kierowcy już dziś mogą podjechać z parkingu do pętli autobusem. Zamówiliśmy też znaki reklamowe, które będą informować o parkingu p&r osoby wjeżdżające do miasta. Możliwe, że podobne oznakowanie pojawi się na pętli Bronowice Małe - dodaje rzecznik.

Pętla Bronowice Małe ma zostać przebudowana do końca listopada. Planowany koszt inwestycji może wynieść kilkaset tysięcy złotych.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
warka
Sprawdzilem Cie na Internecie i wynika ze mieszkasz w Libertowie. Libertow to nie Krakow a jedynie podkrakowska wies. Wiec Ty tez nie bedziesz mogl w swojej teori wjezdzac do Krakowa a jedynie jezdzic tramwajem z Borku Faleckiego do ktorego dojedziesz jakims smierdzacym autobusem. Ciekaw jestem jak Ci sie to bedzie podobalow w noc listopadowa kiedy bedzie lalo a ty godzinami bedziesz stal na przystanku objuczony siatkami z Biedronki gdzie wlasnie zrobiles zakupy. Pomysl kretynie co piszesz bo rzeczywiscie prawo dziala w obie strony.....
W
WIDOK
Masz jakiś problem z Widokiem, kutasiarzu? A ty skąd jesteś, z huty, ruczaju, prokocimia czy innej patologii?
W
Wiesia
Zgadzam się z Tobą, niech sobie dojeżdżają z Krakowa podmiejskimi autobusami, które z odjazdem co 1,5 godziny (w dni powszednie, bo w nd i święta jeszcze rzadziej) i to nie gdzieś z centum, tylko z obżeży. Dawniej dojeżdżały na Kleparz, do Cichego Kącika a teraz... najwyżej do Bronowic i to jeszcze taką trasą, że podróż trwa godzinę. Przyjeżdżajcie Krakusiki na wieś na wypoczynek, przyjeżdżajcie :)
s
s.
"Przebudowa a nie modernizacja" Czytaj: Będzie inaczej ale nie lepiej. Parę milionów w błoto, czy raczej w kieszenie kolesi. Że pętla wymaga REMONTU to jasne, ale nie, na remoncie tyle się nie zarobi co na PRZEBUDOWIE.
m
mieszkanka wsi
Zgoda, ale analogicznie osoby urodzone w Krakowie nie powinny mieć prawa wyjeżdżania na wieś np. na weekendowy wypoczynek jak to często ma miejsce. Powinny zostawiać swoje samochody i przesiąść się do komunikacji publicznej, a nie korkować drogi i zatruwać powietrze mieszkańcom wsi.
Swoją drogą, przeszkadzają w Krakowie niekulturalni ponoć kierowcy ze wsi, ale już nie przeszkadza Krakowianom przebywanie na tejże niekulturalnej wsi w ramach odpoczynku, ciekawe...
m
mieszkanka wsi
Zgoda, ale analogicznie, osoby urodzone w Krakowie wyjeżdżające poza miasto np. na wypoczynek weekendowy powinny zostawiać na obrzeżu miasta swoje samochody i dalej poruszać się komunikacją publiczną a nie zatruwać powietrza mieszkańcom wsi i korkować dróg (włączyć się do ruchu ze swojej posesji, zwłaszcza w niedzielę po południu często graniczy z cudem). Bo oczywiście do kulturalnego miasta nie powinno się wpuszczać kierowców ze wsi, ale już kulturalni Krakowianie nie mają nic przeciwko pzebywaniu na wsi w ramach odpoczynku, ciekawe...
n
no name
jeszcze im mało tramwajów, 3 linie (wszystkie co 10 min. w szczycie!) + 2 wspomagające z pętli na starych Bronowicach. We łbach się poprzewracało na tzw. Widoku.
m
marek popiela
Uwazam ze prawo do poruszania sie po Krakowie samochodem powinny posiadac tylko osoby ktore sie w Krakowie urodzily. Osoby takie mialy by specjalne tablice rejestracyjne dla latwej identyfikacji. Na obrzezach Kroakow powinny powstac parking gdzie przyjezdni zostawiali by samochody i przesiadali do komunikacji miejskiej. Osoby bedace w Krakowie czasowo np. studenci nie mieliby prawa do uzywania samochodu i musieliby zostawic je u siebie na wsi. W ten sposob pozbylibysmy sie korkow na ulicach oraz w wymierny sposob zwiekszylaby sie kultura jazdy.
m
mała
Hahaha 20 %??? Dobre :) chyba jak urzędnicy z ZIKIT zaparkowali swoje samochody, bo przyjechali zobaczyć gdzie ten parking jest :) jeżdżę tamtędy dzień w dzień i największe obłożenie jakie wiedziałam to 2 zaparkowane samochody :) biała Kia i coś bordowego. Nic poza tym :)
s
sanders
To byłaby "14"-ka na Widoku
s
sanbdoasbdoaibd
Najwiekszy park & ride jest na Starym Podgórzu, Półwsie Zwierzynieckie i w okolicach AGH.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska