Wielkie otwarcie na kolei, ale nie wszystko jeszcze gotowe w Krakowie
Przypomnijmy. W piątek, 9 czerwca, po sześciu latach budowy oddano do użytku drugą parę torów przecinających centrum Krakowa. Wraz z nimi powstały estakady i mosty kolejowe nad Wisłą.
Ale w innych rejonach miasta prace związane z koleją ciągle trwają. Kończy się przebudowa wiaduktu kolejowego w rejonie Hali Targowej i budowa przystanku Kraków Grzegórzki. Prace mają szansę zakończyć się jesienią. Po ukończeniu prac w sercu miasta liczymy, że teren pod estakadami, które powstały wzdłuż ulicy Blich zostanie zagospodarowany dla mieszkańców.
W wakacje dokończą niezbędne prace przy torach
Przypomnijmy, że mamy następujące linie SKA:
- SKA 1 Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko/Airport;
- SKA 2 Kraków Główny - Miechów - Sędziszów;
- SKA 2 Kraków Główny - Skawina - Podbory Skawińskie - Przeciszów;
- SKA 3 Kraków Główny - Tarnów;
- SKA 3 Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim.
W PKP PLK przyznają, że rozkład jazdy pociągów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów na czas wakacji został opracowany tak, by wykonawcy mogli dokończyć niezbędne prace przy torach (ich realizacja przed oddaniem czterech torów kolejowych znacznie ograniczałaby przepustowość dwutorowej linii) przy minimalnym wpływie na realizację kursów.
Chodzi m.in. o prace związane z podbijaniem stabilizacyjnym torów na głowicach rozjazdowych stacji, likwidację tymczasowych rozjazdów, wzmocnienie podtorza, czy inne prace okołotorowe w wielu miejscach pomiędzy dwiema największymi stacjami pasażerskimi w stolicy Małopolski.
Zapisy na darmowe szczepienie przeciwko wirusowi HPV

- Przecież na te zdjęcia można patrzeć bez końca! Kraków z lat 90. to jak inna planeta
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Horoskop na czerwiec 2023 dla wszystkich znaków zodiaku
- W małopolskich lasach już rosną grzyby! Pierwsze okazy robią wrażenie
- Pierwsi plażowicze pojawili się już na Zakrzówku. Można już kąpać się tam legalnie!