FLESZ - PKB na ochronę zdrowia: Polska w ogonie Europy

Jeszcze kilka dni temu na nasypie kolejowym, po którym przez dziesiątki lat kursowały pociągi, nie było w ogóle torów. Zostały one zdemontowane przez robotników. Ci modernizują na tym odcinku niemal wszystko - od nasypu kolejowego począwszy, na nowych słupach trakcyjnych i nowych peronach skończywszy. Teraz tory znów się pojawiły. Na razie są na odcinku linii biegnącej przez Biały Dunajec i Poronin. Ponadto w Poroninie trwają ostatnie prace przy modernizacji stacji kolejowej.
Roboty idą pełną parą także przy przebudowie przejazdu kolejowego na Misiagach w Poroninie - przy ul. Za Torem, w miejscu, gdzie dawniej znajdował się tzw. czarny punkt. Przejazd ma zostać poszerzony, pojawią się półrogatki.
- W związku z pracami przejazd na ulicy Za Torem zostanie zamknięty. Zakaz wjazdu obowiązywać będzie przez cztery dni, od 29 listopada od godziny 7 rano do 2 grudnia 2021 r. do godziny 20 - informuje Urząd Gminy Poronin. - Dojazd do ulicy Za Torem możliwy będzie tylko od strony Olczy w Zakopanem, przez ulicę Kościuszki.
Roboty toczą się także na wiadukcie kolejowym na Ustupie w Zakopanem. Ten ma zostać podwyższony tak, by pod wiaduktem mogły przejeżdżać wyższe samochody - m.in. autokary.
Spółka PKP Polski Linie Kolejowe zapewnia, że pociągi na święta Bożego Narodzenia dojadą do Zakopanego. Obecny bowiem etap prac zaplanowany jest do 21 grudnia.
- Każdy etap inwestycji zwiększa dostępność do kolei. Już w wakacje, na odcinku między Skawiną a Zakopanem pasażerowie korzystali z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków. Nowe perony są w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej, Sieniawie, Pyzówce, w Lasku, Nowym Targu. Do 21 grudnia, oprócz nowego toru wraz z rozjazdami, wyremontowane będą: 1 wiadukt, 4 mosty i 12 przepustów. Dzięki temu poprawi się sprawność trasy do Zakopanego, w tym odcinka Chabówka - Zakopane. Bezpieczeństwo podniesie modernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych - zaznacza Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP PLK.
Pociągi wrócą na tory na czas zimowego sezonu. Gdy na początku 2022 roku zakończą się zimowe ferie w Polsce, ruch pociągów znów zostanie wstrzymany. Wówczas rozpocznie się kolejny etap prac.
Modernizacja kolejowej „zakopianki” na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane” pochłonie w sumie ponad 1,1 mld zł. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]