https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podłęże - Piekiełko z nową energią. PKP PLK podpisało już umowy. Mowa o zasilaniu pociągów. To ważna część kolejowej inwestycji w Małopolsce

Joanna Mrozek
Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego.
Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. PKP PLK
Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Mowa o projekcie "Podłęże - Piekiełko". Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.

PKP PKL podpisały umowy za 15 mln zł. Chodzi o zasilanie szybkich pociągów

Umowy podpisane przez Polskie Linie Kolejowe S.A. z Egis Poland Sp. z o.o. i konsorcjum DOHWA POLSKA Sp. z o.o. oraz Dohwa Engineering Co. przewidują zaprojektowanie podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych.

- Wykonawcy w ciągu 38 miesięcy mają za zadanie nie tylko przygotować dokumentację projektową, ale również uzyskać niezbędne uzgodnienia i pozwolenia budowlane. Wykonanie infrastruktury energetycznej jest ważną część wielomiliardowej inwestycji, która ułatwi komunikację kolejową południa Małopolski z Krakowem i resztą kraju - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ramach realizowanej od 2023 roku modernizacji linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza oprócz peronów, torów, tuneli i wiaduktów powstaje również nowa sieć trakcyjna, co pozwoli na kursowanie pociągów zasilanych energią elektryczną. Prace obejmują obecnie budowę podstacji w Przymłyniu, Pisarzowej, Limanowej i Mszanie Dolnej. Pozostałe potrzebne obiekty dla inwestycji zostaną zaprojektowane w ramach podpisanych w tym tygodniu umów.

Postęp prac na odcinku linii kolejowej Chabówka-Nowy Sącz. Kiedy pojedziemy zmodernizowaną linią?

Obecnie prace budowlane w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko” toczą się na czterech fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104 (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte). Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Remont w centrum Zakopanem rozpoczęty, ale tylko na znakach. Kierowcy jeżdżą pod prąd

Remont w centrum Zakopanem rozpoczęty, ale tylko na znakach. Kierowcy jeżdżą pod prąd

Festiwal Chórów Dziecięcych w Krakowie już po raz piąty. Muzyka i młode talenty

Festiwal Chórów Dziecięcych w Krakowie już po raz piąty. Muzyka i młode talenty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska