https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Północna obwodnica Krakowa [WIZUALIZACJE, PLANY]. Tak będzie wyglądać trasa pomiędzy Zielonkami a Mistrzejowicami

Piotr Błoński
Wizualizacja Północnej Obwodnicy Krakowa pomiędzy Zielonkami a Mistrzejowicami (bez węzłów).
Wizualizacja Północnej Obwodnicy Krakowa pomiędzy Zielonkami a Mistrzejowicami (bez węzłów). GDDKiA
Na Północną Obwodnicę Krakowa czekają nie tylko kierowcy ze stolicy Małopolski, ale również wszyscy mieszkańcy gmin ościennych położonych na północ od Krakowa - Zielonek, Węgrzc, Modlnicy czy Batowic. Dzięki planowanej trasie, poprowadzonej od węzła Modlnica po budowany węzeł Mistrzejowice, Kraków zyska pełny ring, co znacznie przyczyni się do odciążenia ruchu nie tylko w północnych częściach miasta, ale również zmaleje ruch tranzytowy na południowej obwodnicy Krakowa. Jak będzie wyglądać północna obwodnica Krakowa? W galerii prezentujemy wizualizację obwodnicy, obiektów mostowych i tuneli, prezentujemy również przebieg trasy pomiędzy Zielonkami a węzłem Mistrzejowice.

Zakres planowanych robót obejmuje budowę drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice o długości około 12,50 km wraz z obiektami inżynierskimi, rozbudowę istniejącego węzła Modlnica, budowę węzłów Zielonki, Węgrzce i Batowice, budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, budowę obwodu utrzymania drogowego wraz z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi, przebudowę istniejących dróg na bezkolizyjne z budowaną drogą ekspresową oraz inne roboty niezbędne do wykonania drogi ekspresowej S52

- czytamy na stronie internetowej kontraktu.

Północna Obwodnica Krakowa - podstawowe dane

Północna obwodnica Krakowa będzie poprowadzona dwiema jezdniami, a każda z nich będzie miała po trzy pasy ruchu. W ramach Północnej Obwodnicy Krakowa powstaną również: trzy tunele - pod rzeką Prądnik (o długości 870 m), pod wzgórzem w Batowicach (653 m), pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa (98 m); 27 obiektów mostowych; 4 km murów oporowych; 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.

  • Wartość kontraktu: 1 427 968 500,00 PLN brutto
  • Termin realizacji: 47 miesięcy od Daty Rozpoczęcia z wyłączeniem przerw zimowych w okresie realizacji Robót po uzyskaniu ZRID
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka

To wszystko powinno się wydarzyć już lata temu. Myślę, że wszyscy mieszkańcy północy krakowa i gminy sąsiedzkie czekają na z dawien dawna, więc dobrze, że się doczekaliśmy. Nareszcie jakieś konkretne zmiany. Pytanie tylko jak długo to rzeczywiście potrwa, bo cos mi się nie widzi, żeby do 2022 udało się z tym wyrobić..

p
polamer

Widzę że kompleksy nie pozwalają co poniektórym na merytoryczne podejście do mojego postu. Po co to opisywanie jak wyglądają drogi w Stanach? Ja to doskonale znam. A już pisanie o jakimś Jackowie i próba poniżenia Amerykanów że są głupi, świadczy o przykrości jaka spotkała piszącego gdy był przez chwilę w U.S.A. Powiem tylko że nigdy nie byłem w Chicago, pochodzę z N.J. jestem senior citizen i nigdy nie pracowałem na azbestach. Chodzi mi tylko o to, że cały ten projekt mógłby być skromniejszy, tańszy i jeszcze doskonale spełniać swoje zadanie. Ten mimo swojego rozmachu ma wiele wad. No i jeszcze kwestia ekranów. Znowu postawią je w szczerym polu? To wszystko.

j
jak_zwykle_bez_hejtu
24 listopada, 11:15, polamer:

Ludzie, co za absurd. Wzdłuż autostrady PO OBU JEJ STRONACH biegną zupełnie bez potrzeby i sensu DWIE RÓWNOLEGŁE DROGI, dublując ją. Po co to??? Przecież można jechać autostradą i w odpowiednim miejscu mieć zjazd i wjazd. Po drugie, w wielu miejscach nie ma zjazdu na drogi poprzeczne ani wjazdu z nich na autostradę, nonsens. Po trzecie,po co te ronda na górze. Wystarczy zrobić wiadukt i wjazdy i zjazdy a na wprost auta przejadą na drugą stronę górą. Po czwarte, po co ten długi odcinek przykrytej drogi? Czemu to ma służyć? Wygląda to wszystko bardzo skomplikowanie a przecież tam jest tylko jedna główna droga nie krzyżująca się z żadną inną większą drogą. Nic dziwnego że ta inwestycja będzie taka droga, bez sensu. Jeżeli w Polsce przebieg jednej głównej drogi wygląda tak zawile to strach wyobrazić sobie miejsce w którym krzyżują się dwie lub trzy autostrady z łącznicami, zjazdami i wjazdami tak jak to jest w Stanach. Ten projekt to jest totalny absurd. W ogóle zauważyłem że w Polsce wszystko jest bardzo skomplikowane (przepisy, podatki, regulaminy, kodeksy, procedury itd. itp.) Ten projekt jest śmieszny.

24 listopada, 20:46, Rudy z Budy:

PolAmer...przyjechales z Jackowa aby odpoczac od zrywania azbestu i juz zaczynasz sie wymadrzac w temacie o ktorym w sposob oczywisty nie masz pojecia. A w tej twojej Ameryce czy nie widziales tak zwanych "service roads" ktore biegna po obu stronach waszych "highway"? Jak nie widziales to wyjedz poza swoj popaprany stan Illinois, ale pewnie nie masz czasu bo czas wolny spedzasz w "bejsmendzie" pijac wodke i jedzac kielbase ze sklepu od Czeska.

Rond czyli ruchu okreznego u was nie ma bo takie rozwiaznie wymaga od spoleczenstwa pewniego poziomu inteligencji i nie kazdy moze zrozumiec takie zasady ruchu. Dlatego u was buduje sie toporne skrzyzowania pod kontem prostym rodem z XIX wieku bo cos takiego moze zrozumiec kazdy amerykanski debil. Nie wymadrzaj sie wiec koles bo jestes zalosny plujac na Polske na tym samym poziomie jak robia to pracownicy Gadzinowki Krakowskiej, z tym ze oni to robia za niemieckie pieniadze a tym to pewnie dlatego ze chesz sie wywyzszyc swoja "madroscia" i 'obyciem".

Muszę delikatnie sprostować Twoja wypowiedz dotyczaca drog w USA:

1. Jesli chodzi service roads - to w miastach to sa zwykle ulice, a np. na pustyni faktycznie ich nie ma bo niby po co ? Autostrady sa tak budowane, ze obok pasow ruchu jest przewaznie bardzo szerokie pobocze i drog servisowych nie potrzeba....

2. Ronda wbrew pozorom sa, ostatnio pojawia sie ich coraz wiecej

3. Proste skrzyzowania funkcjonuja tam bardzo dobrze.... rowniez 4-way stop to bardzo fajne rozwiazanie dla mniejszych miejscowosci

4. W przeciwienstwie do budowanych w Polsce skomplikowanych i drogich lacznic autostradowych tam stosuje sie nazwyklejsze "koniczynki", ktore nie dosc, ze sa tanie sprawuja sie rewelacyjnie

5. Projekt POK nie jest najgorszy ale ma swoje dziwactwa i bledy... skrajnym przypadkiem idiotyzmu jest zjazd S7 (kier W-wa) na POK !

G
Gość

jak ktoś chce zobaczyć jak droga będzie lecieć, to niech wbija na openstreetmap.org - tam narusowali

G
Gość

Pytanie, którego nie zadano dostarczycielom materiałów: Kiedy ZRID dla pozostałych odcinków - miał być za miesiąc jeszcze trochę i minie pół roku.

Przy okazji po co tunel za wiaduktem kolejowym na Igołomskiej? Przecież tam nie ma żadnych dróg. A w miejscu skrzyżówania na KOścielniki , Ruszczę i Wyciąże -- tradycyjne światła. Halo czy ktoś z redakcji zada pytanie odpowiedzialnym za przyjęcie tego projektu?

R
Rudy z Budy
24 listopada, 11:15, polamer:

Ludzie, co za absurd. Wzdłuż autostrady PO OBU JEJ STRONACH biegną zupełnie bez potrzeby i sensu DWIE RÓWNOLEGŁE DROGI, dublując ją. Po co to??? Przecież można jechać autostradą i w odpowiednim miejscu mieć zjazd i wjazd. Po drugie, w wielu miejscach nie ma zjazdu na drogi poprzeczne ani wjazdu z nich na autostradę, nonsens. Po trzecie,po co te ronda na górze. Wystarczy zrobić wiadukt i wjazdy i zjazdy a na wprost auta przejadą na drugą stronę górą. Po czwarte, po co ten długi odcinek przykrytej drogi? Czemu to ma służyć? Wygląda to wszystko bardzo skomplikowanie a przecież tam jest tylko jedna główna droga nie krzyżująca się z żadną inną większą drogą. Nic dziwnego że ta inwestycja będzie taka droga, bez sensu. Jeżeli w Polsce przebieg jednej głównej drogi wygląda tak zawile to strach wyobrazić sobie miejsce w którym krzyżują się dwie lub trzy autostrady z łącznicami, zjazdami i wjazdami tak jak to jest w Stanach. Ten projekt to jest totalny absurd. W ogóle zauważyłem że w Polsce wszystko jest bardzo skomplikowane (przepisy, podatki, regulaminy, kodeksy, procedury itd. itp.) Ten projekt jest śmieszny.

PolAmer...przyjechales z Jackowa aby odpoczac od zrywania azbestu i juz zaczynasz sie wymadrzac w temacie o ktorym w sposob oczywisty nie masz pojecia. A w tej twojej Ameryce czy nie widziales tak zwanych "service roads" ktore biegna po obu stronach waszych "highway"? Jak nie widziales to wyjedz poza swoj popaprany stan Illinois, ale pewnie nie masz czasu bo czas wolny spedzasz w "bejsmendzie" pijac wodke i jedzac kielbase ze sklepu od Czeska.

Rond czyli ruchu okreznego u was nie ma bo takie rozwiaznie wymaga od spoleczenstwa pewniego poziomu inteligencji i nie kazdy moze zrozumiec takie zasady ruchu. Dlatego u was buduje sie toporne skrzyzowania pod kontem prostym rodem z XIX wieku bo cos takiego moze zrozumiec kazdy amerykanski debil. Nie wymadrzaj sie wiec koles bo jestes zalosny plujac na Polske na tym samym poziomie jak robia to pracownicy Gadzinowki Krakowskiej, z tym ze oni to robia za niemieckie pieniadze a tym to pewnie dlatego ze chesz sie wywyzszyc swoja "madroscia" i 'obyciem".

p
polamer

Ludzie, co za absurd. Wzdłuż autostrady PO OBU JEJ STRONACH biegną zupełnie bez potrzeby i sensu DWIE RÓWNOLEGŁE DROGI, dublując ją. Po co to??? Przecież można jechać autostradą i w odpowiednim miejscu mieć zjazd i wjazd. Po drugie, w wielu miejscach nie ma zjazdu na drogi poprzeczne ani wjazdu z nich na autostradę, nonsens. Po trzecie,po co te ronda na górze. Wystarczy zrobić wiadukt i wjazdy i zjazdy a na wprost auta przejadą na drugą stronę górą. Po czwarte, po co ten długi odcinek przykrytej drogi? Czemu to ma służyć? Wygląda to wszystko bardzo skomplikowanie a przecież tam jest tylko jedna główna droga nie krzyżująca się z żadną inną większą drogą. Nic dziwnego że ta inwestycja będzie taka droga, bez sensu. Jeżeli w Polsce przebieg jednej głównej drogi wygląda tak zawile to strach wyobrazić sobie miejsce w którym krzyżują się dwie lub trzy autostrady z łącznicami, zjazdami i wjazdami tak jak to jest w Stanach. Ten projekt to jest totalny absurd. W ogóle zauważyłem że w Polsce wszystko jest bardzo skomplikowane (przepisy, podatki, regulaminy, kodeksy, procedury itd. itp.) Ten projekt jest śmieszny.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Schemat 25/27.... zjazd z S7 (kier. W-wa) na POK..... masakrycznie ciasny i niepraktyczny zjazd.... korek w czasie porannego i wieczornego szczytu komunikacyjnego gwarantowany..... jeszcze mozna to zrobic duzo lepiej.... popatrzcie na wezel Konotopa kolo W-wy !!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska