- We wtorek, 27 sierpnia, o godzinie 1 w nocy zmienimy organizację ruchu na ulicy Kocmyrzowskiej. Samochody pojadą nowym wiaduktem, prowadzącym nad torami kolejowymi, do ulicy Łowińskiego. Tu powstanie tymczasowe rondo, z którego będzie można pojechać dalej w kierunku ulicy Kocmyrzowskiej. Piesi będą mieli wygrodzone przejście nową jezdnią - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Nowy wiadukt nad torami zrealizowany został w ramach budowy węzła drogowego "Grębałów". Nowe rozwiązanie sprawi, że stare wiadukty, nad linią kolejową i ul. Łowińskiego, zostaną rozebrane. Na miejscu obiektu nad linią kolejową powstanie nowy, którym w przyszłości zostanie poprowadzona jedna z jezdni ul. Kocmyrzowskiej.
18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty
Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 81 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.
Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 44 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.
Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Pod koniec roku dwupasmówką z Krakowa do Warszawy
Plany są takie, by pod koniec roku można jeździć dwupasmówką z Krakowa do Warszawy. Odcinek Widoma-Kraków będzie ostatnim, jaki jest potrzebny do tego, by dwupasmową ekspresową drogą S7 można było jeździć z Krakowa do samej Warszawy.
Pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę Północnej Obwodnicy Krakowa (też ma być gotowa do końca 2024 r.). Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy) w całości ma być gotowy w połowie 2026 r. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
