https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powstaje nowy wyjazd dla aut z Krakowa w kierunku Warszawy. Niedługo ważne zmiany dla kierowców

Piotr Tymczak
Od 27 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany na węźle "Grębałów".
Od 27 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany na węźle "Grębałów". Marcin Banasik
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o ważnych zmianach w rejonie ul. Kocmyrzowskiej, jakie mają być wprowadzone we wtorek, 27 sierpnia, w ramach budowy trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy na odcinku Nowa Huta - Widoma. Zmiany będą istotne dla kierowców jeżdżących na trasie z Krakowa w kierunku Proszowic.

- We wtorek, 27 sierpnia, o godzinie 1 w nocy zmienimy organizację ruchu na ulicy Kocmyrzowskiej. Samochody pojadą nowym wiaduktem, prowadzącym nad torami kolejowymi, do ulicy Łowińskiego. Tu powstanie tymczasowe rondo, z którego będzie można pojechać dalej w kierunku ulicy Kocmyrzowskiej. Piesi będą mieli wygrodzone przejście nową jezdnią - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Nowy wiadukt nad torami zrealizowany został w ramach budowy węzła drogowego "Grębałów". Nowe rozwiązanie sprawi, że stare wiadukty, nad linią kolejową i ul. Łowińskiego, zostaną rozebrane. Na miejscu obiektu nad linią kolejową powstanie nowy, którym w przyszłości zostanie poprowadzona jedna z jezdni ul. Kocmyrzowskiej.

18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 81 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 44 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

Pod koniec roku dwupasmówką z Krakowa do Warszawy

Plany są takie, by pod koniec roku można jeździć dwupasmówką z Krakowa do Warszawy. Odcinek Widoma-Kraków będzie ostatnim, jaki jest potrzebny do tego, by dwupasmową ekspresową drogą S7 można było jeździć z Krakowa do samej Warszawy.

Pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę Północnej Obwodnicy Krakowa (też ma być gotowa do końca 2024 r.). Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy) w całości ma być gotowy w połowie 2026 r. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska