https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powstaną nowe trasy rowerowe na terenie Aglomeracji Oświęcimskiej. Mieszkańcy mogą zabrać głos na ten temat

Bogusław Kwiecień
W ramach Aglomeracji Oświęcimskiej mają powstać nowe trasy rowerowe
W ramach Aglomeracji Oświęcimskiej mają powstać nowe trasy rowerowe Pixabay
Budowa nowych tras rowerowych to jeden z celów Aglomeracji Oświęcimskiej, którą tworzą miasto Oświęcim oraz gminy Oświęcim i Chełmek. Przed przygotowaniem dokumentacji samorządy proponują mieszkańcom udział w ankiecie na ten temat.

Nowe trasy rowerowe z przebudową kładki nad Sołą w Oświęcimiu

Wyniki konsultacji posłużą do opracowania „Analizy zapotrzebowania dotyczącej rozbudowy tras rowerowych po Aglomeracji Oświęcimskiej”. Ma także być argumentem dla samorządów w staraniach o dofinansowanie przedsięwzięcia ze środków zewnętrznych.

Planowane działania obejmują budowę i oznakowanie tras rowerowych na terenie gmin: Oświęcim i Chełmek oraz przebudowę kładki przez rzekę Sołę w samym Oświęcimiu, co pozwoli na przywrócenie jej funkcji ciągu pieszo-rowerowego stanowiącego element sieci tras rowerowych o lokalnym i ponadlokalnym charakterze - podkreśla Urząd Miasta w Oświęcimiu.

I zachęca do wypełnienia anonimowej ankiety, której celem jest uzyskanie opinii mieszkańców, a także osób przyjezdnych na temat zapotrzebowania na rozbudowę tras. 

Ankieta będzie dostępna na stronie internetowej oświęcimskiego magistratu do 22 grudnia 2024 roku.

Trasy rowerowe w strategii Aglomeracji Oświęcimskiej

Rozbudowa szlaków rowerowych jest jednym z celów przewidzianych w strategii dla Aglomeracji Oświęcimskiej. Ma to być odpowiedź na rosnącą popularność turystyki rowerowej.

Na terenie powiatu oświęcimskiego, w tym trzech gmin należących do aglomeracji, jest już sporo szlaków rowerowych, ale potrzeby i możliwości wydają się większe niż to jest w tej chwili.

Propozycja Towarzystwa na rzecz Ziemi

Kacper Adamczyk, zapalony miłośnik wycieczek rowerowych z Oświęcimia przypomina pomysł ekologów z Towarzystwa na rzecz Ziemi.

Jeśli dobrze pamiętam, chodziło o trasę w standardzie Wiślanej Trasy Rowerowej - mówi oświęcimianin.

We wspomnianym projekcie TnZ proponuje trasę biegnącą prawym wałem Wisły i Drogi Wodnej Górnej Wisły, łączącej miasto i gminę wiejską Oświęcim z Przeciszowem i Zatorem, w tym z Energylandią.

Umożliwiałaby przejazd przez najbardziej atrakcyjne tereny ziemi oświęcimskiej - argumentuje TnZ.

Jest to m.in. rejon dwóch rezerwatów – „Żaki” i „Przeciszów”, stawów rybnych – Stawy Monowskie i Przeręb, a także obszaru Natura 2000 Dolina Dolnej Skawy.

Jak dodaje efektem powstania takiej trasy byłoby powstanie pętli umożliwiającej odbycie atrakcyjnej jedno- lub dwudniowej wycieczki rowerowej Oświęcim – Zator po dwóch stronach Wisły od Oświęcimia przez Bobrek, Gromiec, Mętków, Jankowice, Zator, Przeciszów do Oświęcimia lub w przeciwnym kierunku.

Co ważne w pełni bezpieczny sposób, bez ryzyka kolizji z samochodami, byłaby dostępna dla rodzin z dziećmi - podkreśla TnZ.

Wspomniany oświęcimski rowerzysta podkreśla, że taki pomysł podoba się wielu osobom. Według niego, to mógłby być hit jeśli chodzi o szlaki rowerowe, porównywalny do innych znanych już w Małopolsce.

Czytaj także

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska