https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przejście przez aleję Słowackiego będzie bezpieczniejsze

Marcin Karkosza
Przejście dla pieszych przez al. Słowackiego. Światła staną tam w okresie wakacji, będą kosztować ok. 200 tys. zł i zostaną połączone z systemem sterowania ruchem.
Przejście dla pieszych przez al. Słowackiego. Światła staną tam w okresie wakacji, będą kosztować ok. 200 tys. zł i zostaną połączone z systemem sterowania ruchem. fot. Andrzej Banaś
Czytelnik zwraca uwagę na niebezpieczne przejście przez al. Słowackiego przy ul. Śląskiej. ZIKiT obiecuje, że w tym roku będą tam światła.

Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

- Przechodzenie przez przejście na Alejach w sąsiedztwie ulicy Śląskiej jest bardzo niebezpieczne, sam prawie zostałem tam potrącony - pisze pan Sławomir, mieszkaniec Krakowa. - Zatrzymujące się przy chodniku busy zasłaniają widok, a jadący zbyt szybko kierowcy aut wcale nie zwalniają przed przejściem.

Według Czytelnika, niepotrzebnie przesunięto przejście, które wcześniej znajdowało się przy samym skrzyżowaniu z ul. Śląską. Pan Sławomir uważa też, że przy przejściu powinny pojawić się światła.

- Przejście zostało przesunięte rok temu, aby skrócić drogę pieszych przez aleje. To dobre rozwiązanie - mówi Michał Pyclik. - Widzimy jednak, że kierowcy nie stosują się do przepisów i wyprzedzają na pasach, dlatego jeszcze w tym roku postawimy na przejściu sygnalizację.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

F
Frantz
Tu nie są winni piesi tylko wyłącznie kierowcy. Nagminne wyprzedzanie przed przejściem i ignorowanie znaków powoduje, że to przejście jest niebezpieczne. Winni tutaj są wyłącznie kierowcy. Przejście, jak sama nazw wskazuje, jest dla pieszych, a nie dla kierowców.
n
nfoabnfo
Szkoda bo byl dobry przejazd bez swiatel alternatywny do Pradnickiej i Krowoderskiej. Ale kierowcy sami sobie sa winni. 9 na 10 lekcewazy ten przepis o wyprzedzaniu przed i na przejsciach. Ja sie boje zatrzymywac i ustepowac pieszym bo widze ze baran kolo mnie nie swiadomy niczego ominie mnie omal nie rozjezdzajac pieszych - ilez takich sytuacji mialem. A wiekszosc wypadkow z udzialem pieszych ma wlasnie taki scenariusz.

Czeste kontrole nie pomagaja, musza byc swiatla. Moim zdaniem skoro lekcewazenie tej zasady nie wyprzedzania powoduje taka liczbe wypadkow to powinno byc traktowane drastycznie - od razu zabierane prawko na rok. To jest drastyczne, ale zdecydowanie powinny byc bardzo wysokie (przynajmniej 1000 zl) mandaty za to wykroczenie. Do Polaka nie przemawia, ze ktos zginie, wszyscy na drodze mamy najlepsze auto, jestesmy pewni siebie, nie zwracamy uwagi na sasiednie pojazdy. Jedynie argument finansowy, zagrozenie wysokim mandatem, moze sklonic Polaka do przestrzegania tego przepisu.
g
gosc
chodzi głównie o to że kawałek w lewo i w prawo jest przejście ze światłami !!
Za mało dwa bezpieczne przejścia w odległości 100 metrów ?! niewierze

Najlepiej to zlikwidować to "niebezpieczne" przejscie i po problemie, obok sa dwa inne ze światłami
S
Sławomir
Wierz mi że byłem wielokrotnym świadkiem jak ludzie boją się wchodzić na przejście jak samochody nie jadą a pędzą przez aleje. A chodzę przez to przejście codziennie. Tak jak kolega wspomniał, co za problem się zatrzymać i przepuścić? U Nas kultura leży.
Z
ZR
To działa też w drugą stronę. Co to za problem zwolnić przed przejściem i powstrzymać się od wyprzedzania? Piesi przejdą, ty dodasz gazu. Jakoś bez większych problemów działa to w niektórych państwach Europy Zachodniej. Płynnie i bezkonfliktowo. Dlaczego?
S
Sylwia
Ale ci ludzie, co chcą przejść na drugą stronę nie myślą! To jest filozofia poczekać aż po prawej albo lewej się światła zmienią i na przejściu jest bezpiecznie?
S
Sławomir
Jestem prawie pewny że to przejście które kolega chciał by usunąć istnieje dłużej niż żyjesz w Krakowie i jest bardzo istotne i potrzebne.
S
Sławomir
To nie chodzi o to że ktoś sobie tak po prostu napisał bo miał taką zachciankę. Chodzi o to że już wielokrotnie na tym przejściu dochodziło do potrąceń pieszych. Aleje to nie tor wyścigowy gdzie możesz sobie pruć ile Ci się żywnie podoba. Po za kierowcami i ich autami są też zwykli ludzie którzy pachołkami nie są na drogach.
g
gosc
Co za głupi ZIKIT, napisze jakiś dzieciak że chce światła, a ci z ZIKITU dla świętego spokoju "bo mieszkańcy tak chcą" robią tam światła. Oto demokracja, mniejszość rządzi większością.

To nic że 100 metrów w lewo i w prawo już przejscia ze światłami są !!!

Akurat światła w tym miejscu spowodują niezły korek.

Głupota ZIKITU w tym mieście sięga Himalai, i to prawie na każdym kroku.
k
krakós
To przejście już od dawna zwracało moją uwagę, jako bardzo niebezpieczne. Gdyby kierowcy chociaż uważali w tym miejscu! Ale zwykle prują i nie uważają na pieszych.
m
mikaangelo
Nie piesi, a szczególnie nie ci korzystający z komunikacji miejskiej, bezmózgu.
Z
ZR
Lepiej nie będzie. W *mieście* czasy jeżdżenia zawsze i wszędzie, gdy tylko sobie zapragniesz, się kończą. Używaj, bo po ustawowym wyprostowaniu sprawy pierwszeństwa pieszych wchodzących za przejście, czeka całkowity zakaz parkowania na chodnikach. Skończą się czasy totalnej dominacji samochodów nad pieszymi. Będziesz parkował na wyznaczonym miejscu, a jak takiego nie będzie, to nie zaparkujesz.
A
AX
Zakazać palenia węglem ( niech mieszkańcy płacą słono za gaz ) ale za to zwiększyć spalanie benzyny w granicach Krakowa - powietrze się pogorszy ale za to wpływy do kasy będą większe. Główka pracuje.
K
Kierowcy sami Sobie winni.
Na jednego, może trzech normalnych kierowców znajdzie się pięciu może więcej "rajdowców" przez właśnie których trzeba uciekać do takich rozwiązań.
3bt
Pomyślcie bezmózgi ,że 50 m w jedną i 50m w drugą stronę są przejścia dla pieszych z sygnalizacją .Walnicie się w końcu w te głupie łby i przestańcie robić przejścia co kilkanaście metrów bo w tym mieście już nie da się żyć .Praktycznie całe aleje usłane są przejściami dla pieszych po których snują się tam i sam tabuny studenckiej stonki . Aleje ,kluczowa arteria komunikacyjna Krakowa nie spełnia swojej roli bo ruch spowalniają właśnie niezliczone przejścia dla pieszych . Nie na każdym skrzyżowaniu na takiej arterii powinno być przejście .Zrozumcie to .
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska