Kontrowersje dotyczące kładki związane były z jej częścią od strony Kazimierza. Projektanci zajęli się więc uaktualnieniem projektu.
- Od strony Kazimierza rampy i konstrukcja obiektu zostały obniżone. Fundamentowanie zostało zminimalizowane, odsunięte od drzew. Ingerencja w drzewa jest prawie żadna - przekonywał Kazimierz Łatak z biura projektów Lewicki&Łatak, które w 2006 roku wygrało konkurs na projekt kładki.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Kultury poinformowało prezydenta Krakowa o skardze komitetu obywatelskiego "Bulwary to My" w sprawie budowy kładki pieszo-rowerowej Kazimierz - Ludwinów i związanego z tym zagrożenia skreślenia Krakowa z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
"Chciałabym zwrócić uwagę na realne zagrożenie dla miejsca UNESCO i możliwe konsekwencje w postaci misji monitorującej" - napisała Bożena Żelazowska, sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury.
W odpowiedzi krakowski magistrat poinformował, że Małopolska Wojewódzka Konserwator Zabytków Katarzyna Urbańska wezwała realizatora budowy kładki Kazimierz – Ludwinów do podjęcia działań zmierzających do ograniczenia ingerencji konstrukcji kładki w bulwary po stronie Kazimierza.
Projektanci opracowali więc nowe rozwiązania, które zostały przedstawione na sesji Rady Miasta Krakowa.
- Stanowisko konserwator jest takie, że przeprojektowanie kładki zamyka temat UNESCO - poinformował Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
W urzędzie przyznają, że w zakresie zmniejszenia ingerencji konstrukcji kładki w krajobraz oraz korekty najazdów na bulwarze Inflanckim, zaproponowane przez projektantów rozwiązania, dzięki którym możliwe będzie obniżenie tych elementów o około 2 m, zyskały już pozytywną opinię Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków.
Budowa kładki rozpoczęła się na początku tego roku. W ramach inwestycji kończą się prace przygotowawcze do budowy podpór obiektu. Niebawem rozpoczną się prace zasadnicze, polegające m.in. na wykonaniu pali wielkich średnic, na których wspierać się będą przyczółki kładki. Z tego względu dolna część bulwaru po stronie Kazimierza oraz cały bulwar po stronie Ludwinowa są zamknięte dla ruchu pieszego i rowerowego na wysokości prowadzonych prac.
Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma PRIMOST Południe sp. z o.o.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
