Trwają przygotowania do przebudowy DK 94 w Olkuszu
Już od około miesiąca przy poboczach drogi krajowej numer 94 w Olkuszu można obserwować postępujące przygotowania do wielkiej przebudowy „starej czwórki”. Obecnie trwają one na odcinku od skrzyżowania z ulicami Mickiewicza i 20 Straconych do okolic skrzyżowania z Kościuszki i Rabsztyńską.
W ramach prac prowadzone są badania geotechniczne oraz wycinka drzew. Kolejnym krokiem ma być rozpoczęcie prac rozbiórkowych.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie rozpoczną się prace rozbiórkowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jeszcze nie poinformowała o tym jak będzie wyglądała organizacja ruchu po rozpoczęciu prac na jezdni. Stąd też skierowaliśmy pytania do instytucji. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
Dzięki zaplanowanym pracom „stara czwórka” zmieni się nie do poznania.
- Najważniejsze zadanie, jakie stawiamy przed wykonawcą, to wzmocnienie nawierzchni drogi i podniesienie jej parametrów do nośności 11,5 tony na oś. Aby zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników chcemy wybudować dwa przejścia podziemne dla pieszych, przebudować, a w razie konieczności dobudować nowe zatoki autobusowe, a także przebudować sześć skrzyżowań – informowała po podpisaniu umowy na przebudowę DK 94 Monika Skrzydlewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Skrzyżowanie Kościuszki i Rabsztyńskiej zmieni się na skrzyżowanie dwupoziomowe. Przy Długiej i Kruszcowej z kolei powstanie rondo turbinowe. W planach jest także budowa nowych chodników, ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych oraz ekranów akustycznych.
- Wszystkie te działania będą miały na celu poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie przepustowości drogi krajowej. Na przeprowadzenie prac wykonawca będzie miał 24 miesiące, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca – zaznaczyła Monika Skrzydlewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Wielu kierowców z powiatu olkuskiego obawia się, że rozpoczęcie prac przy przebudowie DK 94 zakorkuje miasto. Z inwestycji cieszy się wielu kierowców, którzy zauważają, że nawierzchnia najlepsze lata ma już za sobą. Nie brakuje jednak przeciwników przebudowy „krajówki”, którzy zauważają, że lepszym pomysłem byłaby budowa północnej obwodnicy Olkusza.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tłumy na Pustyni Błędowskiej. Rowerzyści, pikniki na kocykach. Relaks na 102!
- Zamiana kładki na przejście podziemne przy stacji w Olkuszu będzie niewypałem?
- Po pijaku zaczepiał klientów sklepu. Miał pecha, bo trafił na policjantkę
- Bogumił Sobczyk ponownie wybrany na Starostę Powiatu Olkuskiego
- Nożownik z Wolbromia z zarzutem usiłowania zabójstwa. Został tymczasowo aresztowany
- Tłumy na starcie Olkuskiego Rodzinnego Rajdu Rowerowego 2024
