- Budowa przystanku Kraków Grzegórzki weszła na ostatnią prostą. Na peronach ustawiana jest mała architektura i oznakowanie. Już niedługo pojawi się oświetlenie i tablice informacyjne - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dogodny dojazd pociągiem do centrum Krakowa
Przystanek Kraków Grzegórzki ma zostać otwarty we wrześniu i będzie uwzględniony w nowych rozkładach jazdy. Dzięki nowemu obiektowi będzie można szybko przejechać do centrum Krakowa i wysiąść w rejonie Hali Targowej bez konieczności dojeżdżania do Dworca Głównego PKP.
Dwustronny przystanek Kraków Grzegórzki jest zlokalizowany przy estakadzie kolejowej. Będzie można na niego wyjść schodami (od strony ul. Grzegórzeckiej, Dietla, a także Berka Joselewicza), albo wyjechać windą (wejściami od strony ul. Grzegórzeckiej i Dietla).
Inwestycja kolejowa za ponad 1,2 mld złotych
Budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice.
9 czerwca, po sześciu latach budowy, oddano do użytku drugą parę torów przecinających centrum Krakowa. W ramach inwestycji powstała dodatkowa, druga para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, a także dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Układ torowy rozbudowano z myślą o rozwoju połączeń aglomeracyjnych. Tory „boczne” są przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.
Dla potrzeb ułożenia dodatkowych torów w ramach gigantycznej kolejowej inwestycji powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika oraz rozbudowano wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką.
Nad Wisłą wybudowano trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Pociągi mogą po nich kursować z prędkością do 100 km/h. Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.
Budowa metra jednym z głównych tematów przed wyborami w Krakowie
Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.
Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów