https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przystanek Kraków Grzegórzki odmieni transport w Krakowie. Budowa jest bliska ukończenia

Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
Do końca zbliża się budowa przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki. Nowy obiekt ma dać dodatkowe możliwości związane z dojazdem do centrum miasta. Przewiduje się, że będzie to jeden z najważniejszych punktów przesiadkowych w stolicy Małopolski.

- Budowa przystanku Kraków Grzegórzki weszła na ostatnią prostą. Na peronach ustawiana jest mała architektura i oznakowanie. Już niedługo pojawi się oświetlenie i tablice informacyjne - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dogodny dojazd pociągiem do centrum Krakowa

Przystanek Kraków Grzegórzki ma zostać otwarty we wrześniu i będzie uwzględniony w nowych rozkładach jazdy. Dzięki nowemu obiektowi będzie można szybko przejechać do centrum Krakowa i wysiąść w rejonie Hali Targowej bez konieczności dojeżdżania do Dworca Głównego PKP.

Dwustronny przystanek Kraków Grzegórzki jest zlokalizowany przy estakadzie kolejowej. Będzie można na niego wyjść schodami (od strony ul. Grzegórzeckiej, Dietla, a także Berka Joselewicza), albo wyjechać windą (wejściami od strony ul. Grzegórzeckiej i Dietla).

Inwestycja kolejowa za ponad 1,2 mld złotych

Budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice.

9 czerwca, po sześciu latach budowy, oddano do użytku drugą parę torów przecinających centrum Krakowa. W ramach inwestycji powstała dodatkowa, druga para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, a także dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Układ torowy rozbudowano z myślą o rozwoju połączeń aglomeracyjnych. Tory „boczne” są przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

Dla potrzeb ułożenia dodatkowych torów w ramach gigantycznej kolejowej inwestycji powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika oraz rozbudowano wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką.

Nad Wisłą wybudowano trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Pociągi mogą po nich kursować z prędkością do 100 km/h. Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.

Metro w Warszawie.

Budowa metra jednym z głównych tematów przed wyborami w Krakowie

Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.

Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

od 16 lat

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
podróżnik
Co za naród. zawsze znajdą się marudy i będą leczyć swoje kompleksy

niezdowoleniem ze wszystkiego.Nie ma źle- jest to też źle.

Ludzie, poprzewracało wam się w głowach??? nie ma pieniędzy z KPO,

nowy ład daje po kościach i kieszeniach, doginają prawo pod siebie,

propaganda za miliardy...to są problamy a nie czy więcej wsiądzie czy wysiądzie? inwestycja zaplanpwana przed laty i dobrze że się kończy.
123555
Nie wiem komu ten przystanek PKP ułatwi życie. Będzie raczej do wysiadania niż do wsiadania. Większość przyjazdów pociągów do Krk jest od strony warszawy, katowic.
W
Woj
Też wątpię. Pociągi kursują co 30 min, a przejście przez cały dworzec chwilę trwa, więc ludzie wybiorą MPK (parę minut dłużej) , bo także najprawdopodobniej mają abonament
a
aa
Przypuszczam, że wątpię
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska