Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radni przygotowali wniosek o dodatkowe konsultacje w sprawie budowy trasy S7 z Krakowa do Myślenic

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Radni z klubu prezydenckiego "Przyjazny Kraków" przygotowali projekt rezolucji do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przeprowadzenia dodatkowych konsultacji dotyczących budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice.
Radni z klubu prezydenckiego "Przyjazny Kraków" przygotowali projekt rezolucji do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przeprowadzenia dodatkowych konsultacji dotyczących budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Anna Kaczmarz
Radni z klubu prezydenckiego "Przyjazny Kraków" przygotowali projekt rezolucji do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przeprowadzenia dodatkowych konsultacji dotyczących budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Przeciwko pięciu z sześciu proponowanych wariantów tej trasy protestują mieszkańcy Swoszowic oraz osiedli Kosocice, Soboniowice i Rajsko. Szósty wariant został natomiast oprotestowany przez mieszkańców Wieliczki i innych gmin, przez które ma prowadzić droga.

FLESZ - Rower alternatywą dla rosnących cen paliw

od 16 lat

"Biorąc pod uwagę liczne zgłoszenia mieszkańców w sprawie sposobu przeprowadzenia konsultacji oraz sprzeciw mieszkańców wobec zaproponowanych wariantów budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków- Myślenice wyrażony w petycji wydaje się, że sprawa budząca tak wiele emocji wśród krakowian zasługuje na szczególne procedury konsultacyjne" - argumentują projektodawcy rezolucji.

Komitet przedstawicieli mieszkańców i sympatyków rejonów Rajska, Kosocic i Soboniowic przygotował petycję do władz Krakowa w sprawie podjęcia pilnych działań oraz wyrażenia sprzeciwu, który uniemożliwiłby budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice pięcioma z sześciu proponowanych korytarzy.

Mieszkańcy Krakowa protestują przeciwko budowie nowej drogi ...

Wyjaśniają też w niej, że do radnych miasta Krakowa z uwagami do opublikowanego przez GDDKiA „Studium korytarzowego dla inwestycji pod nazwą budowa drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice" zgłosili się mieszkańcy Swoszowic, którzy mają poczucie, że nie zostali wystarczająco poinformowani o konsultacjach w tej ważnej dla nich sprawie.

Ponadto do Rady Miasta Krakowa wpłynęła petycja Komitetu przedstawicieli mieszkańców i sympatyków rejonów Rajska, Kosocic i Soboniowic w sprawie wyrażenia sprzeciwu oraz podjęcia pilnych działań przez miasto Kraków w celu uniemożliwienia budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice korytarzami 1-5. Komitet powołuje się m. in. na ochronę prawa własności, ale także zwraca uwagę, że proponowane warianty przebiegać mają przez cenne przyrodniczo tereny wchodzące w skład tzw. ,,Zielonych Płuc Krakowa".

Przypomnijmy, że w styczniu br. krakowski oddział GDDKiA zaprezentował wyniki Studium korytarzowego (SK) dla odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Myślenic. Przedstawione rozwiązania oraz wstępny etap prac nad tą inwestycją przełożyły się na szereg zapytań, opinii, spostrzeżeń oraz uwag mieszkańców i władz samorządowych. Do końca marca do GDDKiA wpłynęło ok. 12,5 tys. opinii, a kolejne wciąż spływają.

- Znając ogólny kierunek przebiegu drogi, będziemy szukali precyzyjnych rozwiązań, które przedstawimy interesariuszom, w tym przedstawicielom społeczności lokalnych i jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli. Jako inwestor jesteśmy zobligowani do poszukiwania rozwiązań akceptowalnych społecznie. Współpraca, transparentność oraz dobra komunikacja to kluczowe elementy procesu przygotowania inwestycji. Dlatego już na etapie planowania drogi prowadzimy szeroką akcję informacyjną, którą będziemy kontynuować na kolejnych etapach prac przygotowawczych - podkreślają w GDDKiA w Krakowie.

Przekonują tam, że nie zostały jeszcze podjęte decyzje odnośnie dalszych rozwiązań i procedowania inwestycji. - Chcemy poznać stanowiska społeczeństwa, władz samorządowych i innych zainteresowanych efektem naszych prac - wyjaśniają w GDDKiA.

Zaznaczają tam też, że w ostatnich dniach do przedstawicieli wszystkich szczebli władz samorządowych na terenach, przez które przechodzą zaproponowane warianty przyszłej drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice przesłano pismo w tej sprawie. Trafiło ono również do wszystkich parlamentarzystów, których okręgi wyborcze choć w części pokrywają się z tymi terenami.

- W piśmie wyjaśniamy m.in., że zakończyliśmy wstępny etap prac i przedstawiliśmy ich efekty poszczególnym samorządom, mieszkańcom i opinii publicznej. Piszemy o tym, że wszyscy doskonale wiemy i zgadzamy się z tym, że niezbędna jest realizacja drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice, która uzupełni ostatni brakujący fragment ciągu drogi ekspresowej S7 w Polsce, a tym samym usprawni komunikację nie tylko na szczeblu regionalnym, ale ogólnopolskim. Obecna droga krajowa nr 7 na tym odcinku jest nieefektywna. Przebiega przez obszary gęstej zabudowy mieszkaniowej, gdzie ze względu na natężenie ruchu często tworzą się długie korki - informują w GDDKiA. - Mamy świadomość, że część mieszkańców ma wątpliwości związane z planowaną trasą, które wynikają w dużej mierze z poziomu skomplikowania całego procesu inwestycyjnego. W piśmie zwracamy uwagę na złożoność uwarunkowań lokalnych, które wymagają analiz w ramach kolejnych etapów prac przygotowawczych. Wszyscy zainteresowani znajdą w nim odpowiedzi na wiele potencjalnych pytań i wątpliwości - dodają w GDDKiA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska