https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja kolejowa w Krakowie dokonana. Symboliczna data

Arkadiusz Maciejowski
Nowy wiadukt przy Hali Targowej
Nowy wiadukt przy Hali Targowej PKP PLK
"160 lat temu pierwsze pociągi przejechały po kamiennym moście, wybudowanym nad starorzeczem Wisły. Dziś kończymy modernizację wiaduktu nad ul. Grzegórzecką, który został dostosowany do potrzeb współczesnej kolei. Wykonawcy pod okiem służb konserwatorskich dokładają starań, by z zewnątrz w jak największym stopniu przypominał oryginał" - informują kolejarze z PKP PLK.

Przypomnijmy, że na starym, zabytkowym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką (tuż przy Hali Targowej) pociągi poruszać mogły się tylko po dwóch torach. W ramach wielkiej, wartej ponad miliard złotych inwestycji, na odcinku od centrum Krakowa przez Płaszów w kierunku Bieżanowa dobudowywane były przez ostatnie 5 lat dodatkowe tory dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Oczywiście musiały one również powstać na tym wiadukcie, znajdującym się tuż przy wjeździe do głównej stacji w stolicy Małopolski.

Zgodnie z pierwotnymi zapewnieniami PKP i wykonawcy, wiadukt zabytkowy miał zostać wzmocniony i zachowany, z dobudowywanym dodatkowymi, poszerzającymi do elementami. Ostatecznie jednak - w atmosferze wielkich kontrowersji - stary wiadukt został rozebrany i powstała nowa konstrukcja, mogąca unieść cztery tory (powstał też tuż obok nowy przystanek kolejowy).

Oprócz samego wiaduktu, zlikwidowane zostały - prowadzące do niego - ziemne nasypy. W ich miejsce powstały estakady.

- Estakady kolejowe są już gotowe. Teraz czas na wykorzystanie przestrzeni pod nimi z korzyścią dla krakowian. Pod torami samorząd ruszył z pracami przy tzw. "Parku Kolejowym". W pierwszej kolejności powstają instalacje podziemne - podkreślają w PKP PLK.

Polska policja wymienia flotę!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
23 listopada, 13:17, krakus:

Teraz kolej na przystanek przy Imbramowskim i wpuszczenie kolei aglomeracyjnej w stronę Łęgu z przystankami na Olszy, Mogilskiej i przy Nowohuckiej. Na Dąbiu w stronę Płaszowa też przydałby się przystanek.

Dobre zaplanowanie takiej kolei może służyć mieszkańcom miasta jak tramwaj (tak działa to np. w Dublinie) i zupełnie zamknie temat drogiego i nieprzyjemnego w podróżowaniu metra.

Metro może być przyjemne, ale fakt - jeśli pokombinowaliby z koleją tutaj, sprawdziłoby się idealnie jako jakis tam zamiennik metra. Tym bardziej, że budowa tego pochłania koszty (a widząc jak ślamazarzy się w 2-milionowej stolicy - przerasta kraj).

Pobudować tu i ówdzie (np południe od os Kliny, gdzie i tak są same nieużytki), wprowadzić dobrą cenę - a na pewno by się sprawdziło

Jak np linia wieliczka-balice. Nowa i wygodna ale jeździ raz na pół godz (nie dziwne ze pół potencjalnych pasażerów macha ręką i wybiera taxi). Do tego cena..

A szkoda bo potencjał jest

k
krakus
Teraz kolej na przystanek przy Imbramowskim i wpuszczenie kolei aglomeracyjnej w stronę Łęgu z przystankami na Olszy, Mogilskiej i przy Nowohuckiej. Na Dąbiu w stronę Płaszowa też przydałby się przystanek.

Dobre zaplanowanie takiej kolei może służyć mieszkańcom miasta jak tramwaj (tak działa to np. w Dublinie) i zupełnie zamknie temat drogiego i nieprzyjemnego w podróżowaniu metra.
S
Smakosz
Cuś tam polikwidowali a autem szybciej niż pociagiem
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska