Po oficjalnym otwarciu inwestycji prowadzono jeszcze prace związane z budową nowego przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki (oddano go we wrześniu) i do końca roku przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Jeszcze w tym roku wykonywano roboty porządkowe w sąsiedztwie nowych kolejowych obiektów.
Spektakularne otwarcie największej inwestycji kolejowej w Krakowie za ponad 1,2 mld zł miało specjalną aranżację. Czekano do zachodu słońca, aby można było zastosować efekty specjalne.
W ramach projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" powstała dodatkowa, druga para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, a także dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. Układ torowy rozbudowano z myślą o rozwoju połączeń aglomeracyjnych.
Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W rejonie Hali Targowej przy ul. Grzegórzeckiej powstał przystanek Kraków Grzegórzki, który został ukończony we wrześniu 2023 r.
W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.
Dla potrzeb ułożenia dodatkowych torów w ramach gigantycznej kolejowej inwestycji powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika oraz rozbudowano wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką.
Zmodernizowano też wiadukty nad ulicami Miodową i Powstańców Wlkp.
Nad Wisłą wybudowano trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Składają się z trzech łukowych przęseł. Największe z nich mają 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Pociągi mogą po nich kursować z prędkością do 100 km/h.
Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.
Po co są strefy czystego transportu?
