https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści w Krakowie czekają na tę drogę. Ruszają prace na ul. Księcia Józefa

Aleksandra Łabędź
Wideo
od 16 lat
Dobre wieści dla rowerzystów. 16 sierpnia rozpoczęła się budowa drogi dla rowerów na ulicy Księcia Józefa w Krakowie. Pierwsze prace na odcinku od klasztoru norbertanek do ścieżki przy moście Zwierzynieckim już trwają. Według planów roboty mają potrwać do końca października br.

Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej na fragmencie ulicy Księcia Józefa w Dzielnicy VII Zwierzyniec.

- W trakcie prac zostanie zajęty chodnik i buspas (od strony Wisły), a piesi będą kierowani na chodnik po drugiej stronie ulicy. Ruch dwukierunkowy na ul. Księcia Józefa zostanie utrzymany. Planowany termin zakończenia prac to koniec października br. - informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Trasa rowerowa na odcinku od klasztoru Norbertanek do ścieżki przy moście Zwierzynieckim ma mieć łączną długość wynoszącą około 2 km. W przetargu na wykonanie tego zadania jedyną ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano-Usługowe „Gomibud”. Oferta opiewa na kwotę ok. 3,7 mln zł.

To jednak nie wszystko, ponieważ Miasto rozstrzygnęło też przetarg na budowę drogi rowerowej od ul. Wioślarskiej do ul. Jodłowej. Najkorzystniejszą ofertę pod względem kosztów i okresu gwarancji, złożyła firma SARIVO Infrastruktura, opiewającą na kwotę ok. 11,8 mln zł.

Zadania współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – zit, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Na 2023 rok miasto zaplanowało realizację poniższych inwestycji:

  • budowa ścieżki od klasztoru Sióstr Norbertanek do istniejącego odcinka trasy rowerowej przy moście Zwierzynieckim, a także od ul. Wioślarskiej do ul. Jodłowej oraz od ul. Mirowskiej do granicy miasta - ok. 2200 m,
  • dostosowanie tunelu łączącego ulicę Brogi z ulicą Rakowicką do ruchu rowerowego - ok. 50 m,
  • budowa ścieżki rowerowej wzdłuż alei 29 Listopada na odcinku od ulicy Żelaznej do ulicy Woronicza - ok. 1 650 m,
  • budowa przejazdu rowerowego przez ul. Bratysławską - 35,50 m,
  • budowa ścieżki rowerowej w Przylasku Rusieckim wzdłuż ulicy Karaszewicza-Tokarzewskiego - 511 m,
  • budowa drogi dla rowerów na ul. Stojałowskiego (od skrzyżowania z ulicą Porucznika Halszki do skrzyżowania z ul. Jakuba Bojki) - ok. 1300 m,
  • budowa połączenia rowerowego ul. Krupniczej z ul. Ingardena - 150 m.

Od września duże zmiany dla kierowców

od 16 lat

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
cis
Trasa rowerowa na odcinku od klasztoru Norbertanek do ścieżki przy moście Zwierzynieckim ma mieć łączną długość wynoszącą około 2 km Tam jest ok.800 m. a nie 2 km.
Z
Zbigniew Rusek
Może wreszcie ul. Ksiecia Józefa przestaną rowerzyści jeździć po jezdni, narzucając tempo jazdy autobusom (zwłaszcza pod górę rowery jadą bardzo powoli, co zmusza autobus do jazdy na PIERWSZYM biegu, gdyż zwykle jest ruch z przeciwka i autobus nia miejsca na wyprzedzenie cyklistów). Z ty;o połączeniem Krupniczej z Ingardena, to byłbym raczej za przjeściem podziemnym (wraz z przejazdem rowerowym pod spodem), by zlikwidowac tam sygnalizację świetlną, gdyż ona złośliwie daje czerwone światła AUTOBUSOM.
j
jak_zwykle_bez_hejtu
A ja czekam aż policja w Krakowie w końcu weźmie się za [obraźliwe]arzy. Bo większośc motłochu na ścieżkach rowerowych to niestety [obraźliwe]arze a nie rowerzyści. Od dłuższego czasu jeżdżę po Krakowie bardzo dużo na rowerze - i z tego widzę to co najmniej 80% ludzi na nich nie ma zielonego pojęcia o przepisach ruchu drogowego ani podstawowych zasadach bezpieczeństwa (za to nadrabiają swietnie chamstwem i arogancją):

Główne przewinienia:

- jazda po chodnikach

- jazda po przejściach dla pieszych

- kompletne ignorowanie sygnalizacji świetlnej

- brak sygnalizowania jakichkowiek manewrów

- poruszanie się z prędkościa kompletnie niedostosowana do danego fragmentu ścieżki rowerowej np. bardzo szybka jazda w miejscu gdzie sa przejscia dla pieszych , skrzyżowania z bocznymi ucliczkami, itp - tutaj głównie bezmózgi na hulajnogach elektrycznych)

- jazda bez świateł po zmroku (tutaj również rolkowcy)

- jazda z bardzo słabymi lub o wiele zbyt jasnymi (oślepiającymi) światłami zarówno z przodu jak i z tyłu !! (tutaj tez często hulajnogi)

- kompletne ignorowanie praw pieszych na oznaczonych przejściasch przez ścieżki rowerowego

Wystarczy postawic patrol na stacji Orlen naprzeciwko KGP i w tydzien można spokojnie zarobić na nowy radiowoz !!! No ale kto by się ośmielił łapać świete krowy !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska