https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruczaj. Po błocie do nowego tramwaju

Maria Mazurek
Tramwaj na Ruczaj przejeżdża przez plac budowy. Pasażerowie nie unikną spaceru w błocie
Tramwaj na Ruczaj przejeżdża przez plac budowy. Pasażerowie nie unikną spaceru w błocie Michał Sikora
Od kilku dni studenci i mieszkańcy Ruczaju mogą korzystać z nowych linii tramwajowych. Ale zanim dojdą na przystanek, czeka ich spacer przez błoto - w nowej inwestycji zabrakło bowiem chodników. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, zleceniodawca budowy, obiecuje pomóc.

Zobacz także: Plusy i minusy jazdy tramwajem na Ruczaj

Zofia Gajdzik, mieszkanka Ruczaju, na tramwaj czekała od wielu miesięcy. Teraz wcale się z niego nie cieszy. - Jak pomyślę, że zanim dojdę na przystanek, będę po kolana ubłocona, wszystkiego mi się odechciewa - dziewczyna wzdycha, wskazując na ubrudzone i zniszczone buty. Po chwili dodaje: - Nie rozumiem, jak to możliwe, że znalazło się 150 milionów na taką inwestycję, a zabrakło kilkuset złotych na wyłożenie ścieżki płytkami albo chociażby starymi dechami. To przecież kpina!

Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, dojście na przystanki "Ruczaj" oraz "Rostworowskiego" suchą nogą graniczy z cudem. Wykonawca, firma ZUE, nie poprowadziła chodników do tych przystanków. Pasażerowie przechodzę przez błoto gdzieniegdzie posypane żwirkiem.

Michał Pyclik z ZIKiT przyznaje, że nowe linie kursują w samym środku placu budowy. Zaznacza jednak, że ZIKiT wolał oddać mieszkańcom niedokończoną inwestycję, narażając ich na utrudnienia, niż nie oddać jej w ogóle. - Rozumiem jednak, że dojście na przystanki może irytować. Poproszę więc wykonawcę, aby pomyślał o jakimś rozwiązaniu, np. wyłożeniu ścieżki starymi płytami chodnikowymi - obiecuje Pyclik.
Marcin Wiśniewski z firmy ZUE zapewnia, że nie będą czekać na sygnał z ZIKiT. - Nasi pracownicy natychmiast po telefonie z redakcji "Gazety Krakowskiej" doraźnie posypali ścieżki kruszywem. Jeśli w najbliższych dniach okaże się to niewystarczające, tymczasowo ułożymy płytki - obiecuje.

Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
marek
a wiecie co jest najlepsze ze robotnikom którzy zap)(&^lali i robili te tory i wszystko na około nikt kasy nie wypłacil bo takie jest nasze państwo.....Obiecywali gruszki na wierzbie a prezydent krakowa nei zapłacil bo go na to nie stac - jaja jak neiwiem dlatego roboty staneły a robotnicy nei pracuja bo kasy ni ma .. czekaja na wypłaty ..... jaja jak niewiem
J
J-23
jak Ci do cholery wszystko przeszkadza to się przeprowadź. Najlepiej byłoby gdyby wszystko wybudowali pod Ciebie i oczywiście przystanki pod Twoja klatką. Twój interes jest najważniejszy , inni to są idioci którzy mogą sobie jak chcą chodzić albo najlepiej niech siedzą w domach. To Ty jesteś panem i dla Ciebie to budowali przecież ! To Ty należysz do do ludzi którym jeszcze nikt nigdy nie dogodził i nie dogodzi.Typowy malkontent !!!
s
szuwarek
Wkurza mnie 5 rzeczy na Ruczaju. 1- nie ma ani jednej linii autobusowej ścinającej drogę do centrum, czyli skręcającej z Grota-Roweckiego w lewo w Kobierzyńską. Cieszyłem się jak cholera kiedy tak było przez kilka miesięcy, gdy cała Grota-Roweckiego od Peugeota do Brożka/Kapelanki była rozkopana, zamknięta, więc autobusy miały skrót. Tak się o niebo szybciej jedzie do centrum, koło hotelu Sympozjum (sam tak jeżdżę autem, nigdy dalej prosto Grota i w lewo Kapelanką, bo to debilizm). Moim zdaniem powinni chociaż 116 z Kobierzyńskiej puścić prosto dalej Kobierzyńską a nie w prawo w Grota i w Kapelankę bo to strata 5 minut. Wtedy z Torfowej jestem w 10 minut na Grunwaldzkim a nie w 15. 2- brak linii tramwajowej prosto w Brożka i do Łagiewnik i dalej na Mateczny, dlaczego do jasnej cholery wszystko pchacie na głupią Kapelankę? Tam już jedzie 19 i 22. Dodajmy do tego nową 12 i 18 i mamy gotowe korki tramwajowe. Powinni chociaż 18-kę puścić przez Łagiewniki i Koronę do centrum. 3- idiotyczne rozmieszczenie przystanków tramwajowych za światłami. W praktyce wygląda to tak: tramwaj staje na światłach (prawie na każdych), włącza się zielone światło, ledwo przejedzie 5 metrów i znów staje na przystanku. Wkurzające jak diabli, marnotrawstwo czasu. 4- dlaczego do jasnej cholery jest tyle nowych świateł na Ruczaju??? Krew mnie zalewa jak widzę te światła na zakręcie Grota-Roweckiego, zrobili je po to żeby ktoś sobie mógł z osiedla na Pychowickiej wjechać w Grota-Roweckiego. Tylko pytam się po co?? Skoro oni mogą pojechać Pychowicką pod Tesco i są na Kapelance, mają nawet szybciej! I teraz mieszkańcy tych bloków koszmarków tylko będą niepotrzebnie generować korki na Grota zamiast spokojnie pojechać sobie Pychowicką pod Tesco. No i kolejne światła dla tramwaju- Łojasiewicza, bez sensu, światła co 100 metrów są w ciągu ulicy Grota-Roweckiego. 5- dlaczego nie ma ani jednego autobusu przegubowego jadącego Kobierzyńską do centrum, przynajmniej pod Cracovię, coś jak 114. Zamiast tego mamy same krótkie autobusy przepełnione do granic możliwości i jadące tylko do Łagiewnik. Dlaczego do cholery faworyzuje się wiecznie Bobrzyńskiego-Grota-Roweckiego? Oni mają/mieli przegubowce do centrum w postaci 114, 194, 124 i 128 a na Kobierzyńskiej nie ma nic!
s
szuwarek
Dla mnie jest wszystko po staremu. Nie widzę różnicy w tym czy na Gronostajowej są autobusy 124 i 128 czy zamiast nich tramwaje 12 i 18. I tak nie będę korzystał z tego nowego tramwaju, tak samo jak nie korzystałem (albo korzystałem sporadycznie) z autobusów 124 i 128, gdyż mieszkam ponad kilometr za pętlą przy Gronostajowej. Dla mnie najważniejsze jest że nie zabrali 114 i 194 a także 178, bo wtedy bym się wk***ł na ZiKiT. Zamiast 5 minut z buta na przystanek 114/194 musiałbym zapier*** na Gronostajową prawie 1,5 kilometra (15 minut z buta). Więc dopóki tramwaj nie dojedzie w okolice Szuwarowej, wszystko zostaje po staremu jak dla mnie. A tak poza tym i tak wolę przemieszczać się Kobierzyńską bo mam na przystanek Torfowa 300 metrów (3 minutki) a na Bobrzyńskiego 114/194 jakieś 600m. Szkoda tylko że z Torfowej najdalej można zajechać na Grunwaldzkie linią 116. Mogliby dać takie 124 ulicą Kobierzyńską.
h
hghghg
widzę że najwięcej płaczą studenciaki jak sie nie podoba to na wieś do siebie i tam płakać
v
vvv
tak... przesiadki to marzenie kazdego pasazera
m
marduk
Skarbie. Zabrano 3 linie, których w szczycie było 9 kursów na godzinę.
Macie teraz 2 linie tramwajowe, i także 9 kursów w szczycie na godzinę.

Teraz uwaga.
Dawniej jeździło 9 autobusów, mających 18 metrów długości.
Teraz jeździ 9 tramwajów o długości 26 metrów.

Słowem, pojemność ZbiorKomu się poprawiła. Więc nie narzekaj. Inne dzielnice marza o tramwaju.
k
kurus7
Nie ważne szczegóły, liczy się że oddano przed terminem i można po nagrodę za cały rok pracy do pana prezydenta.Nawet w błocie po kilka tysięcy sam na piechotę bym przespacerował. Mieszkańcy nie mają komfortu dotarcia na przystanek a motorniczy pracują na linii 12 bez punktów sanitarnych!!!!! Są toalety TOY TOY na potrzeby fizjologiczne ale już rąk nie ma gdzie umyć!!! Dobrze że zima ciepła, bo g... nie zamarza! Pytanie. Kto wydał zezwolenie na otwarcie tej inwestycji? Może władze miasta przeniosą się na chwilę do SZKIELETORA popracować? Szybko zapadł by korzystny wyrok sądu dla inwestora chcącego dokończyć 37letnią ikonę PRL-u
s
spadlem z fotela
wozem drabiniastym wiesniaki wozic sie :D
s
spadlem z fotela
wozem drabiniastym wiesniaki wozic sie :D
d
dk
Drodzy studenci przecież 90% was pochodzi ze wsi sądząc po Waszym bydlęcym zachowaniu w mieszkaniach wynajmowanych także nie rozumiem pretensji przecież ZIKT stworzył Wam idealne warunki do egzystencji!!!
Czego Wy narzekacie ? To przecież u Was takie normalne.
Ale przecież zawsze można poprosić tatusia zaciągnie konia i zaora błotko i będziecie mogli dalej zatruwać powietrze w tramwajach , autobusach i blokach
Studenci z wioch do siebie na błoto !!!!
m
m
to zalezy w ktora strone chca sie przesiasc.
E
Ewa z Ruczaju
Gratuluje organizacji... na "szóstkę". Super,że w końcu tramwaj jeździ - jako, że czas podróży do pracy mam znacznie skrócony korzystając z tramwajów byłam zadowolona. Nie dziwi mnie nawet to ,że muszą mieć miejsce awarie - wiadomo. Ale Szanowni Zarządzający - to chore, żeby zabrać trzy linie i dać dwa tramwaje.... Przecież one są w godzinach szczytu wypełnione po brzegi. A dzisiaj nie dało się wydostać z Ruczaju między 6 a 6:30, bo się popsuło.... A jak już miało się farta wsiąść do "114" to trudno było oddychać... Ale to chyba nie jest dziwne, że naród rano do pracy zmierza.... Szkoda, że MKP-a traktuje transport miejscy jako środek transportu wycieczkowego, jak się popsuje to pieszo Drodzy Krakowianie, pieszo z Ruczaju do Ronda Grunwaldzkiego.... i podziwiać widoki...
K
KITZIT
ZIKIT Pijalnia Kawy
t
trutty
Tlumy ludzi krecace sie wookol siebie w poszukiwaniu miejsca do autobusu i tramwaju.
Matki z dziecmi na rekach jadace w otwartych drzwiach bo ilosc ludzi w pojezdzie nie pozwala ich zamknac. Bezbronni starcy i staruszki godzinami stojacy na przystanku i prubujacy wsiac az do momentu kiedy padaja z wycienczenia i umieraja cicho szeptem wyliczajac godziny odjazdow ktore zapamietali z rozkladu jazdy. Posrod tlumu uwijaja sie pracownicy ZKiTU ubrani w zolte kamizelki liczacy ilosc ludzi wyczekujacych na transport aby stworzyc tabele i statystyki. Ale tlum wzrasta jak fala tsunami, pracownicy z ZKiTU myla sie i musza zaczynac jeszcze raz...i tak bez konca i wiecznosc.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska