https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa nowego terminalu pasażerskiego w Kraków Airport

GS
Wizualizacje Apa Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa Architektura
W tym roku liczba osób przyjętych lub odprawionych na podkrakowskim lotnisku przekroczy 3,6 mln. Balice pobiją swój ubiegłoroczny rekord i to mimo prowadzenia wielu inwestycji powodujących uciążliwości dla pasażerów i linii lotniczych.

- Nasi pracownicy wkładają dużo wysiłku w to, aby pasażerowie i przewoźnicy jak najmniej odczuli niedogodności związane z rozbudową portu lotniczego - przekonuje prezes Pamuła.

Przyszły rok będzie kluczowy dla realizacji inwestycji na podkrakowskim lotnisku. Nie tylko dlatego, że pasażerowie mogą bardziej odczuwać uciążliwości spowodowane prowadzonymi robotami budowlanymi, ale także dzięki pierwszym namacalnym efektom planu inwestycyjnego. Wydatki na jego realizację w 2014 r. to aż 410 mln zł.

W połowie 2014 r. powinien zostać oddany do użytku przylotniskowy hotel. Jego budowa dobiega końca - budynek jest w stanie surowym zamkniętym, prowadzone są roboty wykończeniowe w środku.

Jeszcze wcześniej gotowa będzie jedna z nowych dróg kołowania dla samolotów, a w tym samym czasie co oddanie hotelu do użytku planowane jest zakończenie przebudowy dwóch kolejnych. To bardzo istotne z punktu widzenia obsługi startów i lądowań.

Najbardziej widoczną inwestycją jest budowa nowego terminala pasażerskiego. Zakończono już prace ziemne, trwa betonowanie fundamentów, rozpoczęto prace przy pierwszej wieży przyrękawowej, dzięki której pod koniec przyszłego roku możliwe stanie się wsiadanie do samolotów prosto z nowego terminala. Właśnie za rok cała obsługa pasażerów zostanie przeniesiona do nowego obiektu, a ten istniejący ma być remontowany, by w 2015 r. można było połączyć oba terminale. Za 1,5 roku połączone budynki będą w stanie przyjąć nawet 8 mln pasażerów w ciągu roku.

Pod koniec roku poprawę powinni też odczuć dojeżdżający na lotnisko samochodem. W 80 procentach wykonany zostanie nowy układ komunikacyjny, brakować będzie jedynie fragmentu dróg przy obecnym terminalu, ale on wtedy zostanie zamknięty.

Przyszły rok powinien przynieść rozpoczęcie robót przy budowie stacji kolejowej na tyłach parkingu wielopoziomowego. To tam mają się zatrzymywać pociągi po przebudowie linii kolejowej łączącej lotnisko w Balicach z centrum Krakowa.

- Po zakończeniu rozbudowy portu będzie więcej miejsca w terminalu i wokół niego. Będzie wygodniej, nowy układ komunikacyjny będzie bardziej jasny i czytelny - obiecuje Jan Pamuła.

Ale nie będzie to koniec inwestycji na lotnisku. W przyszłym roku władze MPL chcą także podjąć decyzję w sprawie ewentualnej budowy drugiego pasa startowego dla samolotów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jerzy
Parking wielopoziomowy już jest za mały. W weekendy i w sezonie letnim bardzo trudno znaleźć wolne miejsce. Warto pomyśleć o nowym parkingu. Oczywiście czekamy na perony kolejki, bardzo ważna inwestycja dla pasażerów, lepsze to od autobusów i tańsze od taksówek.
p
pasażer
Żebyś się nie zsikał w majtki, ja z tego lotniska latam raz/miesiąc, gorszego na oczy nie widziałem. Z wieczną mgłą też sobie poradzicie ? bo jak na razie to tylko na tym lotnisku wiecznie loty odwołane. Pozdrawiam podróżujących wczoraj rano pasażerów, jak droga autokarem do Rzeszowa ?
d
daniel
Zrobić drugi pas startowy ,dobudowac kolejny terminal i zrobić z Krakowa centralny port lotniczy w Polsce! Sa w Krakowie dobre warunki! Warszawa się ociąga.........Kraków może być Frankfurtem II ! W okolicy Krakowa 7-8 mln ludzi mieszka! Cały Sląsk ! do boju!
n
nowy
Witam,
A kiedy w końcu 2 pas startowy i umowa z Pyrzowicami jako lotniska rezerwowego dla regionu "Krakowice" ????
m
marek popiela
Pan Pamula powinien zostac pezydentem Krakowa a po jednej kadencji wystartowac w wyborach na prezydenta Polski ktore by w cuglach wygral. On ni mial by zadnej konkurencji bo przeciez teraz w Krakowie prezydentem jest niejaki Majchlowski, szarlatan i nieudolna miernota. Prezydentym Polski jest Gajowo-Komorowski, w sumie smieszna postac, bezplciowy grubasek grajacy pod dyktando Tuska.
Na kazdej z tych pozycji potrzebny jest chlop z jajami, ktory wiec co robi oraz umie swoje nowoczesne pomysly zrealizowac - czyli Pamula ma Prezydenta.
j
jestem za
bardzo sprawny menedżer, przydałby się temu miastu
J
Jurek
Droge ,DROGE dojazdowa zrobic,bo juz teraz po zjezdzie z obwodnicy ciezko wjechac na lotnisko
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska