Najmniej na kursy i szkolenia urzędników wydaje grybowski magistrat. W tym roku za 6 tys. zł przeszkolono 23 osoby. Dla porównania Urząd Miasta w Limanowej zapłacił niemal cztery razy więcej za dokształcenie 26 pracowników. - Częste zmiany przepisów wymuszają udział w licznych szkoleniach - wyjaśnia Halina Waktor, kierownik wydziału organizacyjnego limanowskiego magistratu.
Z reguły jednodniowe szkolenia odbywają się w Krakowie lub w Nowym Sączu. Za udział w kursie przysługuje dieta i zwrot kosztów przejazdu. - W razie nieobecności pracownika jego obowiązki przejmuje inny, któremu powierza się zakres czynności - dodaje Halina Waktor.
Alina Marek, kierownik Wydziału Przedsiębiorczości Urzędu Miasta w Nowym Sączu przekonuje, że szkolenia to konieczność.- Pracownicy obsługujący przedsiębiorców muszą być na bieżąco w przepisach. Od przyszłego roku zmieni się formularz rejestracji firm, więc dwie osoby zostały przeszkolone - dodaje.
W Starym Sączu szkolą się wszyscy urzędnicy magistratu. Burmistrz, skarbnik, sekretarz uczestniczą m.in. w forum Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji. Nie dawno większość starosądeckich urzędników zakończyła też kurs języka angielskiego finansowany ze środków unijnych. Wkrótce będzie szkolenie dotyczące elektronicznej skrzynki podawczej.
Tylko w kilku gminach dofinansowywano studia urzędnikom. W gorlickim magistracie z dopłaty do studiów zaocznych korzysta jedna osoba. W zamian ma pracować w urzędzie co najmniej trzy lata. W limanowskim starostwie dzięki dotacji unijnej 15 osób zrobiło studia podyplomowe, w tym kierownicy wydziałów i starosta.
- Wszyscy urzędnicy są merytorycznie przygotowani, kursy podnoszą kwalifikacje w związku z częstą zmianą ustaw i przepisów - zaznacza Maria Olszowska, rzeczniczka Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. Sama szkoliła się, jak tworzyć profil na portalu społecznościowym.
Kto i za ile się dokształca
W tym roku wydano na szkolenia i kursy:
- Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu: przeszkolono 79 osób za 21 tys. zł
- Starostwo Powiatowe w Limanowej: 92 za 25410 zł
- Starostwo Powiatowe w Gorlicach: 35 za 11 tys. zł
- Urząd Miasta w Limanowej: 26 za 23 797 zł
- UM Grybów: 23 za 6 tys.
- UM St. Sącz: 84 za 13887 zł
- UMiG Muszyna: 31 za 10425 zł
- UM Gorlice 21 za 14 tys.
- UM w Nowym Sączu 134 za 41479 zł
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+