https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sądeczanką przejedziemy najwcześniej w 2027 roku. Wciąż nie wybrano najlepszego wariantu trasy

Arch. GDDKiA w Krakowie
Nie w 2019 roku, ale pod koniec 2020 roku jest planowane pozyskanie decyzji środowiskowej dla budowy i przebudowy drogi krajowej 75 na odcinku Nowy Sącz-Brzesko, wanej popularnie Sądeczanką. Jak się okazuje Generalna Dyrekcja Drój Krajowych i Autostrad początek prac planuje na 2024 rok, a ich zakończenie w 2027.

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzeniua w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Podczas spotkania, w którym udział wzięli przedstawiciele wszystkich samorządów, przez które przebiegać będzie Sądeczanka, omówione zostały wyniki Studium Korytarzowego dla Budowy i Przebudowy Drogi Krajowej nr 75, na odcinku Brzesko-Nowy Sącz.

- Mamy obecnie pięć wariantów przebiegu trasy, z których trzy mają być złożone do opracowania decyzji środowiskowej. Trudno dziś wskazać ten, który będzie preferowany. Jesteśmy na pierwszym etapie projektowania i dzisiaj nie wybieramy żadnego wariantu - poinformował Andrzej Kollbek, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Na posiedzeniu przedstawiony został stan zaawansowania prac projektowych oraz omówiono prolemy, z jakimi musiała się zmierzyć firma Halcrow Group z Wielkiej Brytanii, która przygotowuje dokumentację i ma uzyskać prawomocną decyzję środowiskową.

- Biuro projektów wytyczyło i przeanalizowało 26 wariantów korytarzy przebiegów trasy Sądeczanki - podkreślił Tomasz Bernady, koordynator projektu. - Sprawdziliśmy wszystkie możliwości i do dalszych analiz przyjęliśmy pięć wariantów. Priorytetem w naszych analizach jest również minimalny wpływ i oddziaływanie na mieszkańców biorąc pod uwagę punkty stałe, które są niezmienne dla każdego wariantu.

Okazuje się, że największym problemem są: Góra Just, osuwiska oraz wody podziemne.

- Stoimy na krawędzi istotnej decyzji: czy, którędy i za ile. Nie możemy prowadzić wiecznych dyskusji. Pewnych rozwiązań akceptowanych przez część mieszkańców nie da się wprowadzić. Sztuka dla projektantów jest znalezienie kompromisu pomiędzy rozwiązaniami - dodał Bernady.

Nowy harmonogram prac zakłada, że do końca czerwca 2020 r. złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Wcześniej odbędą się ponowne konsultacje społeczne, tym razem już pięciu wariantów przebiegu trasy. Po uzyskaniu prawomocnej decyzji środowiskowej (2020 r.) planowane jest wyłonienie wykonawcy w trybie zaprojektuj i buduj z terminem zakończenia prac projektowych do 2023 roku. W 2024 roku planowane jest uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowych, a budowa prowadzona będzie w latach 2024-2027.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
w normalnym kraju buduje sie drgi adekwatne do natezena ruchu, W Polsce to sa kierunki morze. gory ,zachod Europy . I wszystkie te kierunki krzyzuja sie gdzies w centralnej Poisce.
g
gosc
jak nie sadeczanka to budowac S-28 do Limanowej a dalej wzdluz linii kolejowej Piekielko Podleze do A4
D
Dan
Bez połączenia kolejowego Nowy Sącz i region będą zawsze w tyle.
M
Matt
Tak trzymać...
D
Dramat
50 km drogi 10lat to pokazuje ,że obecne Państwo osiągnęlo poziom PRL.
Dzięki ludziom zapieprzającym w obcych koncernach i kasie z uni to się jeszcze kręci.
Koniec tego balu już bliski
g
gosc
Wstyd , ze jeden z najpiekniejszych rejonow Polski /miliony turstow/ niema dobrego polaczenia drogowo-kolejowego z reszta Polski I ze swiatem. Forum ekonomiczne w Krynicy jest ulokowane na zadupiu .
g
gosc
gdyby Nowy Sacz lezal przy granicy z Ukraina to by mial poparcie najsilniejszego lobby czyli ukrainskiego w polskim rzadzie I bylaby S-ka lub A-da. A tak to jest tylko bujanie.
g
gość
Ludzie, czy nie możecie napisać jednego artykułu bez błędu ortograficznego ?? Nawet w tytułach są błędy ! Jeśli nie potraficie przeczytać własnej linijki to zainwestujcie w jakiś program, który zrobi to za was !!! DNO i PORAŻKA !
11111
Menelu keisyr gdybyś miał chociaż mózg gołębia to byś wiedział że miasto Nowy Sącz nie ma żadnego wpływu na budowę drogo. Od tego jest GDDKiA. Dla ciebie ona też nie jest potrzebna gdyż i tak siedzisz w stajni lub oborze .
K
Kierowca
Co w ogóle się zastanawiać? Drogę trzeba puścić tunelem przez górę Just, a nie kombinować z dokładaniem kilometrów.na około
Ł
Łajdactwo
Pani Mularczyk umie budować drogi? Jest aż taka bogata?
Rządzi "tryb" a polecenia wykonuje "bankster"
Ł
Łajdactwo
Za trzy lata nie wybrali nawet wariantu, to projekt do UE na pieniądze będzie trwał 30 lat. Pan bez trybu za 100 % poparcia powinien być bardziej łaskawszy. Mówili, że będą stawać okoniem do gmin w których pisiorki nie żądzą a tu w "paszczy pisuaru" taka śmierdząca sprawa, nie dotrzymania słowa.
P
Patriota
j.w.
k
keisyr
Gdyby Nowy sacz był stolicą województwa lub liczył ponad 100 tys. mieszkańców lub Prezydentem byłaby Pani Mularczyk to dzisiaj trwałaby budowa sądeczanki
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska