18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Sekstelefon zaufania". Dwuznaczna reklama oburza pasażerów w tramwajach

Marcin Warszawski
Zdjęcie dwuznacznej reklamy w tramwaju linii nr 62
Zdjęcie dwuznacznej reklamy w tramwaju linii nr 62 Marcin Warszawski
"Ze mną możesz porozmawiać o wszystkim i nie tylko..." - takiej treści reklama przykuła uwagę i wzbudzała wątpliwości pasażerów linii tramwajowej numer 3 oraz 18. Całość opatrzona była nagłówkiem "telefon zaufania". - To wcale nie infolinia dla ludzi szukających pomocy psychologa czy terapeuty, tylko sekstelefon. I takie usługi promuje się w komunikacji miejskiej. Oburzające! - mówi krakowianin Krzysztof Durek. Dodaje, że widział podobne reklamy wyświetlane w tramwajach przez cały dzień.

Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Krakowianin zwraca także uwagę, że wiele prawdziwych telefonów zaufania to linie bezpłatne. W tym przypadku minuta rozmowy kosztuje jednak niemal 5 złotych.

Sprawdziliśmy, czy jego obawy są zasadne. W internecie szybko natrafiliśmy na zapytania od wielu osób, w jaki sposób można zablokować erotyczne SMS-y przysyłane z numeru, który jest wyświetlany właśnie w krakowskiej komunikacji. Wskazane numery telefonu jednoznacznie odsyłają także do stron internetowych z treściami erotycznymi.

O wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się wczoraj do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Krakowie. - Nie odpowiadamy za treść reklam wyświetlanych w naszych pojazdach. Zadanie to zostało powierzone firmie zewnętrznej w zamian za zakup monitoringu do kilkudziesięciu autobusów i tramwajów - wyjaśnia nam sytuację Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. Jednocześnie zapewnił, że będzie interweniował w sprawie kontrowersyjnej reklamy.

Co na to firma Novamedia, która na 378 ekranach w tramwajach w Krakowie, Łodzi i na Śląsku zajmuje się emisją programów w tzw. telewizji M, gdzie pojawiła się dwuznaczna reklama? - Kampania została sprzedana łódzkiemu oddziałowi telewizji M przez agencję reklamową. Niestety, wprowadzono nas w błąd i poinformowano jedynie, że będzie ona dotyczyć telefonu zaufania - twierdzi Patrycja Piórecka-Pacholczyk, dyrektorka oddziału Novamedia Kraków.

Jak mówi dyrektorka, firma przeprasza wszystkich, którzy mogliby poczuć się urażeni tą sprawą. Już po naszych zapytaniach reklama erotycznego "telefonu zaufania" została wczoraj usunięta z ramówki telewizji M w krakowskich tramwajach.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska