https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Smog spłynął do Krakowa. Duszą nas pyły z okolic miasta

Piotr Rąpalski
Dziś smog opanował prawie całą stolicę Małopolski. Przekroczenia dopuszczalnych stężeń szkodliwych pyłów sięgają 200-300 procent. Źle jest też w Niepołomicach i Małopolsce Zachodniej. Tam wskaźniki sięgają 400-500 procent. Tak wynika z pomiarów prezentowanych na portalu Airly.

Smog w KRAKOWIE i okolicach:

Aleje Trzech Wieszczów

Bulwarowa

Starowiślna

Kurdwanów

Ruczaj

Rejon ulicy Lipskiej

Chełm, Wola Justowska

Zabierzów

Wieliczka

Proszowice

Niepołomice

Smog w MAŁOPOLSCE

NOWY TARG

ZAKOPANE

NOWY SĄCZ

MAKÓW PODHALAŃSKI

WADOWICE

OŚWIĘCIM

CHRZANÓW

BRZESKO

TARNÓW

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Komentarze 35

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

I co ? Piece powymieniali, hutę wygasili, w kominku palić nie można, ogniska nawet, grill tylko pozostał i SMOG nadal jest. Pewnie z tych okolicznych gmin wszystko do Krakowa leci to bo jak inaczej. No skąd to się bierze ja się pytam ? Przecież miało być tak pięknie - SMOGU miało nie być. Kobieta w kominku zapaliła to 20 godzin prac społecznych dostała od sądu. Ludzie OBUDŹCIE SIĘ !!!

B
Buka
18 grudnia, 10:23, Olo:

I oczywiście "dane" z prywatnych czujników bez homologacji. W końcu ich sprzedawcy muszą wykazać zanieczyszczenie, żeby więcej czujników sprzedać

18 grudnia, 15:27, Buka:

Lepsze deko handlu jak kilo roboty. A że jest sezon to trzeba straszyć. W lecie ciężko o obroty

18 grudnia, 19:02, Gość:

czemu wam tak zalezy zeby sie w tym wszystkim doszukiwac teorii spiskowych? macie wy ludzie nosy i płuca?? nie czujecie jak szczypia pluca i przełyk jak sie wyjdzie bez maski w dniu z wysokim stezeniem? a po powrocie "glut" w gardle i trzeba odkasływac to ch'olerstwo kilka godzin? jakie "straszenie"? czym? mamy rozumiec ze ta sama firma ktora posiada czujniki w reszcie europy tylko polsce sprzedaje te fałszywe? toż to schizofrenia zalatuje...

Oczekujemy, że WIOŚ postawi stacje pomiarowe z homologacją również poza Krakowem i będzie podawać realne wyniki pomiarów. Wiadomo, że poza miastem jest trzeci świat, ale dlaczego ze wspólnych podatków są stacje tylko w miastach? Jak ci wystarczają pomiary z tanich, badziewnych czujników to sobie w nie wierz. Tym bardziej, że poza miastem bardzo rzadko widać smog w powietrzu.

Z
ZZ
18 grudnia, 10:50, wed:

3 lata temu nic nie spływało do krakowa bo nie było prywatnej firmy wciskającej ludziom chinskie czujniki

teraz wszystko spływa

żygać się chce jak to czytam

18 grudnia, 15:26, ZZ:

Biznes is biznes. Ciemny lud to kupi

18 grudnia, 19:04, Gość:

ciemny lud da sobie wmowic ze ruski wegiel jest lepszy dla panstwa niz czyste powietrze dla obywateli. Ty juz przepadles...

A tobie biznes się kręci. Czym handlujesz? Badziewnymi czujnikami czy pompami ciepła?

N
NN
18 grudnia, 10:50, wed:

3 lata temu nic nie spływało do krakowa bo nie było prywatnej firmy wciskającej ludziom chinskie czujniki

teraz wszystko spływa

żygać się chce jak to czytam

18 grudnia, 23:58, Gość:

Czujniki airly maja prawidlowe pomiary. Dla sprawdzenia w mieszkaniu po otwarciu okna jest taki sam odczyt stezenia pylu na oczyszczaczu powietrza jak czujnik airly w okolicy.

Oczyszczacz ma homologację? Czy ma wskazywać zanieczyszczenie, żebyś go używał i polecał innym?

O
Olo
18 grudnia, 10:23, Olo:

I oczywiście "dane" z prywatnych czujników bez homologacji. W końcu ich sprzedawcy muszą wykazać zanieczyszczenie, żeby więcej czujników sprzedać

19 grudnia, 00:00, Gość:

Uwazasz, ze jest czyste powietrze? Haha

Nie. Ale nie wierzę we wskazania wątpliwych czujników firmy, która się utrzymuje z ich sprzedaży.

d
dr

No jeśli wiatr Zachodni to cały syf z Krakowa idzie na Wieliczkę co na to ekolodzy na mapie to widać ale wy jak zwykle odwrócić kota ogonem pm10 idzie w drugą stronę pucha

G
Gość
18 grudnia, 10:23, Olo:

I oczywiście "dane" z prywatnych czujników bez homologacji. W końcu ich sprzedawcy muszą wykazać zanieczyszczenie, żeby więcej czujników sprzedać

Uwazasz, ze jest czyste powietrze? Haha

G
Gość
18 grudnia, 10:50, wed:

3 lata temu nic nie spływało do krakowa bo nie było prywatnej firmy wciskającej ludziom chinskie czujniki

teraz wszystko spływa

żygać się chce jak to czytam

Czujniki airly maja prawidlowe pomiary. Dla sprawdzenia w mieszkaniu po otwarciu okna jest taki sam odczyt stezenia pylu na oczyszczaczu powietrza jak czujnik airly w okolicy.

J
JuśkA

Drodzy Państwo.. przykro mi to mówić, ale tak będzie nim nadejdą czasu gdzie nasi rodacy zaczną palić ekologicznie. Rozwiązań jest kilka. U mnie sprawdza się duet EEI PELLETS kocioł od polskiego producenta Kostrzewa plus pellet ze strony PELLETEO z certyfikatami i dostawa pod dom. To tak oo krótce. Nie ma na co czekać. Ludzie korzystacie z dofinansowań, to naprawę nie jest takie trudne ( mam tu na myśli program Czyste Powietrze)

G
Gość
18 grudnia, 19:09, Gość:

wy jestescie normalnie jak z dnia świra z Koterskim! jedni szczuja na drugich!

- to samochody!

- tak, ale tylko te z wycietymi katalizatorami. moj diesel dobry jest!

- okoliczne wioski wynne!

- samoloty sprawdzic! co to podchodza do balic...

- nie ma smogu! spisek handlowy!

- to korki winne... elektrownia nie zanieczyszcza

- a wlasnie ze zanieczyszcza.. ale to na pewno nie kominki i wegiel!

Normalnie popcornu narobic i obserwowac jak malpy w zoo. Wiecie co robi madre spoleczenstwo? Akceptuje problem i wspolnymi silami stara sie wprowadzic potrzebne zmiany. Nie stara sie spychac winy na innych tylko nie na siebie i swoje poczynania. Wy spiskowi wojownicy klawiatury...

18 grudnia, 19:53, Gość:

Nikt nie twierdzi że nie ma problemu nikt nie twierdzi że nie ma smogu nikt nie twierdzi że nie szkodzi to zdrowiu. Uważamy że źle zdiagnozowano problem i rozwiązywanie problemu zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było najłatwiejsze. To kwestia pierwsza druga natomiast to tego typu artykuły które z góry uważają że smog w Krakowie nie powstaje a jak juz wskaźniki coś pokażą to Kraków niewinny ten smog to od wieśniaków jest. Gwoli przypomnienia w Krakowie jest jeszcze ponad 4tys kopciuchow a w kominku też pala bo co i tak będzie na wieśniaków. Dzisiaj w Bielsku padł rekord ciepła a tu taki smog co to będzie jak przywali - 20 używacie rozumu logiki uszy oczy szeroko otwarte analizuje co zostało zrobione a jakie są efekty. Myslcie

18 grudnia, 20:06, Gość:

sam sobie odpowiedziales na wlasny wywod.

Cytuje: "zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było NAJŁATWIEJSZE".

Czyli zaczac od najlatwiejszego rozwiazania ktore przyczyni sie do eliminacji wiekszego problemu jest nierozsadne? lepiej dac kopcic ludziom butelkami i sklejka i czekac kolejne lat na zmiany w sekcjach energetyki?

Mam nadzieje ze nie jestes lokalnym politykiem bo biada nam

18 grudnia, 20:12, Gość:

A czy wymiana piecyk dała efekt

18 grudnia, 20:17, Gość:

Dala. Mimo ze wciaz jest zle to poprawa jest bardzo duza. Popatrz na wykres:

http://krakow.pl/zalacznik/328928/4

18 grudnia, 20:22, Gość:

Poczekajmy na zimę i wtedy będziemy bawić się w porównania

18 grudnia, 20:26, Gość:

nie rozumiem po co mamy czekac na porownania skoro wlasnie zostaly dolaczone - za ostatnie 3 lata. Czy zabraklo argumentow do kłótni i spychania winy?

Nikt sie nie kloci nikt nie spycha winy zeby wykresy byly miarodajne powinny byc uwzglednione warunki pogodowe bo przykladowo smog jest bardzo zalezny od wiatru. Gdyby wMaloolsce wialo caly czas z predkoscia 10-15km/h to nie byloby komentarzy nie byloby artykulu nie byloby airly pomimo kopciuchow pomimo diesli pomimo slaska itd

G
Gość
18 grudnia, 19:09, Gość:

wy jestescie normalnie jak z dnia świra z Koterskim! jedni szczuja na drugich!

- to samochody!

- tak, ale tylko te z wycietymi katalizatorami. moj diesel dobry jest!

- okoliczne wioski wynne!

- samoloty sprawdzic! co to podchodza do balic...

- nie ma smogu! spisek handlowy!

- to korki winne... elektrownia nie zanieczyszcza

- a wlasnie ze zanieczyszcza.. ale to na pewno nie kominki i wegiel!

Normalnie popcornu narobic i obserwowac jak malpy w zoo. Wiecie co robi madre spoleczenstwo? Akceptuje problem i wspolnymi silami stara sie wprowadzic potrzebne zmiany. Nie stara sie spychac winy na innych tylko nie na siebie i swoje poczynania. Wy spiskowi wojownicy klawiatury...

18 grudnia, 19:53, Gość:

Nikt nie twierdzi że nie ma problemu nikt nie twierdzi że nie ma smogu nikt nie twierdzi że nie szkodzi to zdrowiu. Uważamy że źle zdiagnozowano problem i rozwiązywanie problemu zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było najłatwiejsze. To kwestia pierwsza druga natomiast to tego typu artykuły które z góry uważają że smog w Krakowie nie powstaje a jak juz wskaźniki coś pokażą to Kraków niewinny ten smog to od wieśniaków jest. Gwoli przypomnienia w Krakowie jest jeszcze ponad 4tys kopciuchow a w kominku też pala bo co i tak będzie na wieśniaków. Dzisiaj w Bielsku padł rekord ciepła a tu taki smog co to będzie jak przywali - 20 używacie rozumu logiki uszy oczy szeroko otwarte analizuje co zostało zrobione a jakie są efekty. Myslcie

18 grudnia, 20:06, Gość:

sam sobie odpowiedziales na wlasny wywod.

Cytuje: "zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było NAJŁATWIEJSZE".

Czyli zaczac od najlatwiejszego rozwiazania ktore przyczyni sie do eliminacji wiekszego problemu jest nierozsadne? lepiej dac kopcic ludziom butelkami i sklejka i czekac kolejne lat na zmiany w sekcjach energetyki?

Mam nadzieje ze nie jestes lokalnym politykiem bo biada nam

18 grudnia, 20:12, Gość:

A czy wymiana piecyk dała efekt

18 grudnia, 20:17, Gość:

Dala. Mimo ze wciaz jest zle to poprawa jest bardzo duza. Popatrz na wykres:

http://krakow.pl/zalacznik/328928/4

Poczekajmy na zimę i wtedy będziemy bawić się w porównania

C
Cracus

Z tej mapy widzę czym dalej od Krakowa tym lepiej. Przestańcie truć piecami gazowymi, wg. Politechniki Warszawskiej głównego producenta smogu w mieście.

G
Gość
18 grudnia, 19:09, Gość:

wy jestescie normalnie jak z dnia świra z Koterskim! jedni szczuja na drugich!

- to samochody!

- tak, ale tylko te z wycietymi katalizatorami. moj diesel dobry jest!

- okoliczne wioski wynne!

- samoloty sprawdzic! co to podchodza do balic...

- nie ma smogu! spisek handlowy!

- to korki winne... elektrownia nie zanieczyszcza

- a wlasnie ze zanieczyszcza.. ale to na pewno nie kominki i wegiel!

Normalnie popcornu narobic i obserwowac jak malpy w zoo. Wiecie co robi madre spoleczenstwo? Akceptuje problem i wspolnymi silami stara sie wprowadzic potrzebne zmiany. Nie stara sie spychac winy na innych tylko nie na siebie i swoje poczynania. Wy spiskowi wojownicy klawiatury...

18 grudnia, 19:53, Gość:

Nikt nie twierdzi że nie ma problemu nikt nie twierdzi że nie ma smogu nikt nie twierdzi że nie szkodzi to zdrowiu. Uważamy że źle zdiagnozowano problem i rozwiązywanie problemu zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było najłatwiejsze. To kwestia pierwsza druga natomiast to tego typu artykuły które z góry uważają że smog w Krakowie nie powstaje a jak juz wskaźniki coś pokażą to Kraków niewinny ten smog to od wieśniaków jest. Gwoli przypomnienia w Krakowie jest jeszcze ponad 4tys kopciuchow a w kominku też pala bo co i tak będzie na wieśniaków. Dzisiaj w Bielsku padł rekord ciepła a tu taki smog co to będzie jak przywali - 20 używacie rozumu logiki uszy oczy szeroko otwarte analizuje co zostało zrobione a jakie są efekty. Myslcie

18 grudnia, 20:06, Gość:

sam sobie odpowiedziales na wlasny wywod.

Cytuje: "zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było NAJŁATWIEJSZE".

Czyli zaczac od najlatwiejszego rozwiazania ktore przyczyni sie do eliminacji wiekszego problemu jest nierozsadne? lepiej dac kopcic ludziom butelkami i sklejka i czekac kolejne lat na zmiany w sekcjach energetyki?

Mam nadzieje ze nie jestes lokalnym politykiem bo biada nam

A czy wymiana piecyk dała efekt

G
Gość
18 grudnia, 19:34, Gosc:

Morał jest taki ,że ludzie nie myślą o zdrowiu i dalej urzytkują stare piece

https://www.kostrzewa.com.pl/

Wg prawa mogą to robić do 31grudnia 2021

G
Gość
18 grudnia, 19:09, Gość:

wy jestescie normalnie jak z dnia świra z Koterskim! jedni szczuja na drugich!

- to samochody!

- tak, ale tylko te z wycietymi katalizatorami. moj diesel dobry jest!

- okoliczne wioski wynne!

- samoloty sprawdzic! co to podchodza do balic...

- nie ma smogu! spisek handlowy!

- to korki winne... elektrownia nie zanieczyszcza

- a wlasnie ze zanieczyszcza.. ale to na pewno nie kominki i wegiel!

Normalnie popcornu narobic i obserwowac jak malpy w zoo. Wiecie co robi madre spoleczenstwo? Akceptuje problem i wspolnymi silami stara sie wprowadzic potrzebne zmiany. Nie stara sie spychac winy na innych tylko nie na siebie i swoje poczynania. Wy spiskowi wojownicy klawiatury...

Nikt nie twierdzi że nie ma problemu nikt nie twierdzi że nie ma smogu nikt nie twierdzi że nie szkodzi to zdrowiu. Uważamy że źle zdiagnozowano problem i rozwiązywanie problemu zaczęto od końca tzn od wymiany piecy bo to było najłatwiejsze. To kwestia pierwsza druga natomiast to tego typu artykuły które z góry uważają że smog w Krakowie nie powstaje a jak juz wskaźniki coś pokażą to Kraków niewinny ten smog to od wieśniaków jest. Gwoli przypomnienia w Krakowie jest jeszcze ponad 4tys kopciuchow a w kominku też pala bo co i tak będzie na wieśniaków. Dzisiaj w Bielsku padł rekord ciepła a tu taki smog co to będzie jak przywali - 20 używacie rozumu logiki uszy oczy szeroko otwarte analizuje co zostało zrobione a jakie są efekty. Myslcie

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska