- W takiej sytuacji w Krakowie będzie kolejny nieużytkowany budynek, który na lata zostanie tylko banerem reklamowym - ostrzega Krzysztof Giemza, dyrektor działu projektów centrów handlowych firmy Echo Investment.
Wiceprezydent Krakowa Elżbieta Koterba odpowiada, że nie można się tak wypowiadać, bo jest to presja na osoby planujące zagospodarowanie miasta.
- A one muszą dbać o całość przestrzeni, a nie myśleć tylko o tym, żeby zaspokoić potrzeby jednego inwestora - zauważa Koterba.
Dyrektor Giemza informuje, że w miejscu hotelu inwestor nie planuje budowy mieszkań, ani nowego hotelu. Zapewnia też, że w sąsiedztwie Błoń nie powstanie druga Galeria Krakowska. Obiekt ma być podobny do Starego Browaru w Poznaniu, który jest centrum handlu, sztuki i biznesu. - Ma to być obiekt z elementami galerii sztuki, biurami, kinami - zaznacza dyr. Giemza. Analizując przestrzeń miasta inwestor stwierdził, że w tej części miasta w dużych budynkach ludzie kończą pracę około godziny 17. Nadanie życia temu miejscu wymaga, jego zdaniem, wprowadzenia funkcji kultury, handlu, rozrywki. Deweloper chce też odpowiednio nawiązać do Błoń, z którymi sąsiaduje hotel i otaczający go teren.
- Błonia wymagają czegoś w rodzaju altany miejskiej. Marzę o tym, żeby ten projekt był integralną częścią tego fragmentu miasta, czyli właśnie Błoń - mówi przedstawiciel Echo Investment. Według planów, po wyburzeniu starego, nowy obiekt ma nie być wyższy od obecnego hotelu.
- Mamy świadomość tego, jakie są oczekiwania co do tego miejsca - zapewnia dyr. Giemza. Hotel Cracovia jest chroniony wpisem do gminnej ewidencji zabytków. Jest tam mowa o ochronie: bryły obiektu, wystroju elewacji, plastycznej dekoracji wnętrza w postaci mozaiki w sąsiedztwie wyjścia głównego, miękko prowadzonej klatki schodowej.
- Najważniejsze, aby pozostawić bryłę obecnego hotelu - zaznacza Jan Janczykowski, małopolski wojewódzki konserwator zabytków.
Najlepsze zdjęcie naszych fotoreporterów 2012 roku [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
