- Działka jest miejska. Firma Mostostal jest zainteresowana budową parkingu z konstrukcji stalowej, a nie betonowej, co mogłoby znacznie zmniejszyć koszty. Mamy o tym rozmawiać w tym tygodniu - mówi Jerzy Marcinko, dyrektor Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Krakowa. Dodaje, że firma Mostostal przedstawiła już koncepcję obiektu.
W przypadku naziemnego parkingu przy Koronie (na ok. 250 miejsc) planowano, że zostanie on wybudowany na zasadzie koncesji. Miasto przeznaczyłoby teren, a inwestor, w zamian za postawienie obiektu, zarządzałby nim, a także strefą płatnego parkowania w promieniu ok. 500 m. Koszt inwestycji oszacowano na ok. 26 mln zł.
Niedawno ZIKiT poddał pod głosowanie Rady Miasta projekt uchwały w sprawie rozszerzenia strefy parkowania o Stare Podgórze. Radni nie przegłosowali tej koncepcji. ZIKiT ma wrócić z pomysłem pod koniec wakacji, ale zdania radnych są podzielone. Może się więc okazać, że nie zdecydują się na strefę w Podgórzu. A tu, po wprowadzeniu płatnego parkowania na Kazimierzu, jest bardzo trudno znaleźć miejsce postojowe.
Bez strefy trudno jednak byłoby znaleźć chętnego na wybudowanie parkingu w Podgórzu i prowadzenie obiektu. Rozwiązaniem mogłaby być koncepcja tańszego, stalowego parkingu. Miasto liczy na to, że mógłby on kosztować nawet mniej niż 10 mln zł.
Dyrektor Marcinko przyznaje, że w takiej sytuacji może udałoby się, aby inwestycję sfinansowało miasto i później prowadziło parking.
Damy Ci więcej! Zarejestruj się!
Trwa konkurs na Miss Lata. Zgłoś swoją kandydaturę!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!