https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Supernowoczesne pociągi do Zakopanego są... wolne

Tomasz Mateusiak
Podróż nowym szynobusem jest bardzo komfortowa
Podróż nowym szynobusem jest bardzo komfortowa Tomasz Krzyściak
Jazda nowymi pociągami to czysta przyjemność - uważają pasażerowie, którzy w ostatnim czasie przejechali koleją na trasie pomiędzy Krakowem a Zakopanem. Od kilku tygodni to połączenie obsługują dwa nowoczesne szynobusy, zakupione z unijnych pieniędzy przez Urząd Marszałkowski. Szkoda tylko, że zbyt wolne.

Czytaj także: Amerykanie chcą wybudować szybką napowietrzną kolej Zakopane-Kraków

- Na polskich torach wreszcie pojawiła się Europa - uważa Marian Prażmowski z Krakowa. - Dla mnie te nowe pociągi to zbawienie. Od czasu do czasu lubię odwiedzić Zakopane, ale dotychczas podróż pociągiem czy autobusem z Krakowa była dla mnie po prostu niedostępna, ponieważ poruszam się na wózku inwalidzkim.

Dzięki szynobusom podróż dla niepełnosprawnych stała się bowiem o wiele prostsza. Niskopodłogowe pociągi zatrzymują się na wszystkich stacjach, na których stawały dotychczas pociągi osobowe, a ich wejścia zostały wcześniej w pełni dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Mają windy dla wózków inwalidzkich.

Choć nowe szynobusy to klasa światowa, czas ich przejazdu z Krakowa znacząco się nie skrócił w porównaniu do zwykłych pociągów osobowych. Dalej jest to ponad 4 godziny. Co więcej, ta sytuacja szybko się nie zmieni.

By pociągi do Zakopanego mogły jechać o wiele szybciej, potrzebna jest gruntowna modernizacja całego szlaku kolejowego, który powstał przed ponad 110 laty. A to wymaga czasu i pieniędzy.

Kraków: rozpoczęła się**rekrutacja na studia 2011**

Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Wszystko o Euro2012 na**www.drogadoeuro2012.pl**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

@a
147 jeśli chcesz być taki dokładny odejmij 15 minut na zmiany kierunku jazdy
M
Małopolanin
Co za baran to pisał to nie są szynobusy tylko elektryczne zespoły trakcyjne. To po pierwsze. A pan Ciepiela niech zapomni o głosach tarnowian w wyborach do senatu. Przed wyborami samorządowymi naobiecywał że zostały zakupione pociągi i przynajmniej dwa będą jeździły do Tarnowa. A teraz wychodzi na to że pociągi które mogą jeździć 160 km/h wleką się albo do Zakopanego albo do Oświęcimia z zawrotną prędkością 25 km na godzinę, wożąc przy tym turystów zamiast jeździć na najbardziej obciążonej trasie do Tarnowa wożąc Małopolan którzy za te pociągi zapłacili ze swoich podatków. Brawo panie marszałku pogratulować rozsądku i umiejętnego zarządzania panu i panu koledze, dyrektorowi małopolskich PR, specjaliście od kolejowych przewozów autobusowych panu Rębielasowi. O i zapomniał bym o przyjaciołach pana Rębielasa którzy te przewozy organizują.
M
Małopolanin
Co za baran to pisał to nie są szynobusy tylko elektryczne zespoły trakcyjne. To po pierwsze. A pan Ciepiela niech zapomni o głosach tarnowian w wyborach do senatu. Przed wyborami samorządowymi naobiecywał że zostały zakupione pociągi i przynajmniej dwa będą jeździły do Tarnowa. A teraz wychodzi na to że pociągi które mogą jeździć 160 km/h wleką się albo do Zakopanego albo do Oświęcimia z zawrotną prędkością 25 km na godzinę, wożąc przy tym turystów zamiast jeździć na najbardziej obciążonej trasie do Tarnowa wożąc Małopolan którzy za te pociągi zapłacili ze swoich podatków. Brawo panie marszałku pogratulować rozsądku i umiejętnego zarządzania panu i panu koledze, dyrektorowi małopolskich PR, specjaliście od kolejowych przewozów autobusowych panu Rębielasowi.
s
s.
...a więc kupuje się super-drogi sprzęt, którego możliwości nie da się wykorzystać i który będzie złomem zanim infrastruktura zostanie dostosowana. Ostatnio jechałem takim "szynobusem" z Tarnowa i co z tego że taki nowoczesny jak połowa pasażerów stała w przejściach? Stare jednostki są po prostu większe i więcej ludzi wchodzi. Podróż od Podłęża do Kokotowa z zawrotną prędkością 30km/h, klima nie wyrabia bo ludzi dwa razy tyle co być powinno a okien otworzyć się nie da - żadnych korzyści z tej "nowoczesności". Taniej i efektywniej by wyszło jakby każdemu niepełnosprawnemu gratis fundowali taksówkę-vana do przewozu niepełnosprawnych, zamiast dostosowywać pociągi... bo i co z tego że pociąg osobowy ma windę jak na peron większości stacji na których się zatrzymuje wspinasz się błotnistą ścieżką przez zarośla?
a
a
100 km w 4 godziny ,zenada wstyd w EU.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska