Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak będzie wyglądać estakada w Płaszowie [WIZUALIZACJE]

Arkadiusz Maciejowski
wizualizacje pxm projekt południe
Nowa trasa tramwajowa połączy ulicę Lipską i Wielicką. Jej częścią będzie wiadukt, który powstanie nad torami kolejowymi w Płaszowie, obok budynku Poczty Polskiej. Estakada będzie mieć 600 metrów długości i stanie się głównym elementem ostatniego odcinka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Jej budowa rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Mierzące 1200 metrów nowe torowisko rozpoczynać będzie się przy ul. Wielickiej (między dotychczasowymi przystankami "Kabel" i "Dworcowa"). Tramwaje jadące od strony Kurdwanowa i Bieżanowa będą skręcać w prawo, w stronę torów kolejowych, na specjalnie przygotowanym do tego skrzyżowaniu. Tu też znajdował się będzie pierwszy przystanek nowej trasy. Następnie tramwaj zatrzyma się na samej estakadzie, niemal dokładnie na wysokości stacji kolejowej Płaszów. - Pasażerowie tramwaju będą mogli zejść na oba perony stacji i wygodnie przesiąść się na pociągi - tłumaczy Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT).

Ostatni przystanek znajdował się będzie tuż przy końcu nowej trasy, czyli przy skrzyżowaniu z ul. Lipską.
Dzięki tej inwestycji szybki tramwaj z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki na niemal całej trasie (oprócz ronda Grzegórzeckiego) pojedzie po wydzielonym torowisku, które nie będzie się krzyżowało z drogami samochodowymi i innymi liniami tramwajowymi. Skróci to także czas podróży na całej trasie o około 5 minut (teraz trwa ona 35 minut).

Estakada usprawni też komunikację miejską w trakcie awarii lub remontów, bo będzie alternatywą dla torowiska w ul. Limanowskiego i pozwoli lepiej zorganizować ruch.

Według urzędników z ZIKiT już na wiosnę ogłoszony ma zostać przetrag, w którym wyłoniony zostanie wykonawca inwestycji - jej koszt wyniesie 302 mln zł (z czego 142 mln to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej). - Jeżeli procedury przetargowe przebiegną sprawnie, jest duża szansa na rozpoczęcie prac remontowych jeszcze w tym roku - dodaje Hamarnik. Zakończenie robót i uruchomienie całego torowiska planowane jest na 2015 roku.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska