https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tak powstaje gigantyczna trasa w Krakowie. Zobacz nowe zdjęcia

(AM)
Opracowanie:
Budowa Trasy Łagiewnickiej
Budowa Trasy Łagiewnickiej Sylwia Penc
Krakowscy urzędnicy podpisali w ostatnich dniach umowę z firmą, która ma wykonać koncepcję budowy Trasy Zwierzynieckiej. Tymczasem cały czas trwa budowa Trasy Łagiewnickiej (Zwierzyniecka ma być jej kontynuacją). Inwestycja zakończyć ma się w 2021 roku. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują roboty.

FLESZ - Świat tonie w długach

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają też przystanki dla nowej linii tramwajowej. Potrzebna była też budowa łącznicy nowej linii z ul. Zakopiańską. Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Oprócz najdłuższego tunelu (ok. 600 metrów) dla samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał

Napluli twarz kobieta emerytom i dzieciom. Zrobili tramwaj ze swiatlami zamiast w tunelu, a i najlepsze z lagiewnik 3 km na Kampus UJ biegnij na piechote lub kup hulajnoge. Tak wyglada rownouprawnienie u konserwatywnego prawicowego majchrowskiego. Tylko losem grupki samcow sie przejmuje, kobiety, dzieci, niepelnosprawni i starcy maja jechac z 10 przesiadkami i zygzakiem z Kurdwanowa na Ruczaj tramwajem

P
Pytam po raz kolejny

Czy ten gigantyczny wydatek (1,2 mld zł, - z czego 400 mln zł. to same odsetki od kredytu) - był Krakowowi, zwłaszcza w jego obecnej sytuacji, naprawdę potrzebny? W jaki sposób te wydane pieniądze opłacą się miastu - "wracając" do niego w efekcie tej inwestycji i w jak długim czasie?

E
Ewa

Nie rozumiem ... Jak mogli tak zrobić.... tory tramwajowe będą przecinać Turowicza !! Trzeba było tam puścić je dołem... tunelem... To jest największą porażka tej inwestycji

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska