Czytaj także: Polacy zadowoleni z życia seksualnego
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie Tomasz Kozioł z tarnowskiej firmy GaleriauAdama.pl. Jego firma zajmuje się sprzedażą biżuterii przez internet i aktywnie korzysta z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Dzisiaj reklama w wyszukiwarce jest bez wątpienia wiodącą formą promocji i swoistym "magnesem" przyciągającym klientów, którzy potem wielokrotnie do nas wracają - mówi Tomasz Kozioł. To właśnie dzięki takim aktywnym przedsiębiorcom Tarnów otrzymał nagrodę Google eMiasto.
Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci. Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki swojej usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), jest w stanie ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Tarnowie ten wzrost wyniósł 78
Lista top 10 polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:
1. Elbląg
2. Ruda Śląska
3. Zabrze
4. Białystok
5. Legnica
6. Krosno
7. Tarnów
8. Piaseczno
9. Siemianowice Śląskie
10.Gorzów Wielkopolski
Wcześniej w tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa", z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 r. będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.
Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie - powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią.
AdWords to usługa reklamowa Google, dzięki której firmy każdej wielkości mogą zamieszczać w wyszukiwarce Google reklamy związane z zapytaniem internauty (tzw. linki sponsorowane), dzięki temu reklamy trafiają tylko do osób zainteresowanych reklamowanym produktem czy usługą. Firmy decydują o tym jak wygląda tekst reklamy oraz na jakie hasła (słowa kluczowe) reklama ma się pokazywać, a płacą tylko wtedy, jeśli zainteresowana osoba kliknęła w reklamę i weszła na stronę danej firmy.
Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!
Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!
Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
