https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tarnów: koniec marzeń o wschodniej obwodnicy

Andrzej Skórka
Tarnowianie już kilkanaście miesięcy temu opowiedzieli się przeciwko wariantowi, który teraz zamierza realizować  GDDKiA
Tarnowianie już kilkanaście miesięcy temu opowiedzieli się przeciwko wariantowi, który teraz zamierza realizować GDDKiA Andrzej Skórka
Wschodnia obwodnica Tarnowa miała uchronić miasto przed samochodowym tranzytem zjeżdżającym z autostrady. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, spośród trzech branych pod uwagę koncepcji przebiegu trasy, wybrała najmniej korzystną dla Tarnowa. Jeśli zdania nie zmieni, miasto musiałoby na swoją część inwestycji wydać ponad 100 milionów złotych.

Czytaj także: Po Tarnowie grasuje wielkie dzikie kocisko

Przymiarki do wytyczenia przebiegu obwodnicy trwają kilka lat. Nieco ponad rok temu z kilku wariantów przebiegu trasy wybrano trzy. Trafiły na deski projektantów z hiszpańskiej firmy AYESA.

Z wielomiesięcznym poślizgiem krakowski oddział GDDKiA wreszcie ogłosił, który z wariantów zakwalifikowany został do dalszych prac. Dla Tarnowa Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wskazał wariant trzeci. Według niego obwodnica przebiegać miałaby w rejonie ulic Orkana, H. Marusarz i Środkowej. - To nie jest dobra dla nas wiadomość - przyznaje Henryk Słomka-Narożański, wiceprezydent Tarnowa. - Ostateczne decyzje jednak jeszcze nie zapadły, a my będziemy walczyć o korzystne dla Tarnowa rozstrzygnięcia.

Miasto zamierza argumentami przekonać centralę GDDKiA do zmiany tej decyzji. Z trzech koncepcji Tarnów preferował wariant II przebiegu obwodnicy. Był on jedynym realnym do zrealizowania. W myśl obowiązujących przepisów samorząd Tarnowa musi pokryć koszty budowy obwodnicy na odcinku biegnącym w obrębie granic administracyjnych.

W przypadku wariantu II byłaby to kwota rzędu 70-80 mln zł. Gyby jednak wybór krakowskiego oddziału GDDKiA utrzymał się w centrali, Tarnów potrzebowałby na budowę obwodnicy 110-130 mln zł. - Prawo w tym zakresie powinno zostać zmienione - mówi wiceprezydent. Wczoraj władze miasta rozmawiały na ten temat z parlamentarzystami.

Wybieramy najlepszego piłkarza i trenera Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

Konkurs dla matek i córek. Spróbuj swoich sił i zgarnij nagrody!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
erwin
Najlepsze dla nich obwodnice to te prowadzące przez centrum miasta. Bo wówczas miasto finansuje całść prac
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska