To właśnie jego zasługą jest opracowane szczegółowo kalendarium kolejnych etapów rozwoju linii kolejowej Kraków-Bochnia-Tarnów-Dębica - uroczyście oddanej do użytku 20 lutego 1856 roku.
- Po 111-kilometrowej jednotorowej trasie kursowały wówczas dziennie dwa pociągi pasażerskie. Z Dębicy do Krakowa jechało się cztery godziny i 10 minut, a do Wiednia - 19 godzin i 10 minut - wylicza. Jak dodaje, dzięki wytyczeniu linii przez Tarnów i Dębicę, oba miasta zaczęły się szybko rozwijać. Powstawały nowe fabryki , cegielnie, domy, ulice. Z chwilą oddania połączenia kolejowego Tarnów liczył niecałe 8,5 tys. mieszkańców. W 1869 roku miał już ponad 21 tys. obywateli, a w 1910 r. - blisko 37 tys. mieszkańców.
Zobacz także: Tarnów: zginął z ręki siostry, bo rozlało się mleko
Obecnie każdego dnia przez tarnowski dworzec przewija się ponad trzy tysiące osób. Ze stacji odjeżdża codziennie we wszystkich kierunkach ponad 100 pociągów pasażerskich (osobowe, pospieszne, ekspresowe i międzynarodowe) i przejeżdża przez nią tranzytem, rozpoczyna lub kończy tu bieg drugie tyle składów towarowych.
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Matkobójca stanie przed sądem
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
