https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

PKP zwiększa prędkość pociągów na zmodernizowanych torach w Krakowie

Piotr Tymczak
Dzięki inwestycjom PKP PLK pociągi w Małopolsce mogą się rozpędzić.
Dzięki inwestycjom PKP PLK pociągi w Małopolsce mogą się rozpędzić. Andrzej Banaś
Od 1 września podróżni szybciej dojadą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. Stanie się tak dzięki podniesieniu prędkości pociągów na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże. Uruchomienie połączeń z prędkością do 160 km/h jest ostatnim etapem modernizacji krakowskiej linii średnicowej. Zrealizowaliśmy tę miliardową inwestycję razem z Unią Europejską, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

- Wraz z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy, zwiększymy dopuszczalną prędkość pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże do 160 km/h. Przełoży się to na skrócenie czasu podróży do stolicy Małopolski dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. Podniesienie prędkości na ok. 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 nie byłoby możliwe bez gruntowej modernizacji torów i sieci trakcyjnej. Wymieniliśmy również rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a ich pracę koordynuje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów - informuje Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaznacza, że za sprawne i bezpieczne podróże odpowiadają kolejarze w nowoczesnych centrach sterowania, zlokalizowanych na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów.

Przyspieszenie pociągów pasażerskich to efekt jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa. W jej ramach przebudowano tory pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Powstały nowe estakady, mosty kolejowe i wiadukty. Podróżni mogą korzystać z nowoczesnych peronów na stacjach, a nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień poprawiły dostęp do kolei i ułatwiły łączenie podróży.

Dzięki dwóm dodatkowym torom na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz jednemu na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, umożliwiono dalszy rozwój kolei aglomeracyjnej.

Główne roboty budowlane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” zakończyły się w zeszłym roku. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł netto była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Zadanie stanowi kolejny element modernizacji międzynarodowego szlaku kolejowego E30, który łączy m.in. Ukrainę, Polskę i Niemcy. Przewoźnicy i podróżni już korzystają z efektów tych inwestycji m.in. na trasach Rzeszów – Kraków i Kraków – Katowice.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska