Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa na odcinku od węzła Oświęcim do Dankowic jest najbardziej zaawansowana
Cała powstająca część S1 od Mysłowic Kosztowy do węzła Suchy Potok w Bielsku ma 40 km długości. Inwestycja podzielona jest na cztery etapy. W tej chwili najbardziej zaawansowane są prace od węzła Oświęcim do Dankowic (pow. bielski).

- Blisko 78 proc. osiągnęło zaawansowanie robót budowlanych na ok. 15-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1 węzeł Oświęcim - Dankowice - ocenia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jest to najdłuższy z czterech wspomnianych odcinków i najdroższy jeśli chodzi o wykonanie. Jego koszt szacowany był na blisko 1 mld zł. Zadanie obejmuje budowę m.in. dwujezdniowej drogi po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci.

- Nieco ponad 10 km tej trasy zlokalizowane będzie w województwie śląskim, a blisko 5,2 km w województwie małopolskim. Przyległe tereny zostaną skomunikowane trzema węzłami drogowymi: Oświęcim, Wola i Brzeszcze - wyliczają drogowcy.

Dobre tempo prac jest także na części od Dankowic do Bielska o długości 12 km, Jej koszt to prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci oraz dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.

Na całym 27-kilometrowym fragmencie od węzła Oświęcim do węzła Suchy Potok w Bielsku prace ruszyły we wrześniu i październiku 2022 roku.

- Ta droga zdecydowanie skróci podróż do Bielska i dalej w Beskidy - mówi Szymon Dąbrowski, kierowca z Oświęcimia
.

GDDKiA podaje terminy
Zakończenie realizacji odcinka S1 Oświęcim - Dankowice przewidywane jest w drugim kwartale 2025 r. Pierwotnie miało to nastąpić pod koniec lipca tego roku, ale w związku z odkryciami archeologicznymi w rejonie Jawiszowic, prace na tej części zostały prawie na rok zawieszone.

- Mam nadzieję, jak wielu kierowców, że nie będzie już więcej podobnych niespodzianek i nowy termin zostanie dotrzymany - dodaje oświęcimski kierowca.

Kierowców ucieszył także fakt, że pod koniec sierpnia ruszyły prace także w drugą stronę od węzła Oświęcim. W tym przypadku chodzi o odcinek o długości 3 km do Bierunia.

Częścią całej inwestycji jest także obwodnica Oświęcimia do drogi S1. Tutaj roboty także są już mocno zaawansowane.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Velo Soła jak magnes przyciąga rowerzystów. To trasa z pięknymi widokami
- Duże zmiany w rozkładach jazdy pociągów z Krakowa do Oświęcimia
- Czwarty sezon hokejowej drużyny akademickiej w Oświęcimiu
- Turyści z całej Polski i z zagranicy przyjeżdżają do Oświęcimia na zamek
- Ochotnicza Straż Pożarna w Oświęcimiu świętowała jubileusz 150-lecia
- Zabytkowa kopalnia Jawiszowice ma szansę być hitem turystycznym regionu
