https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Mistrzejowic. Spotkanie w terenie dla mieszkańców już w najbliższy piątek

Ewa Wacławowicz
mat. prasowe
Po kilku mniej lub bardziej udanych spotkaniach online z udziałem mieszkańców, krakowscy urzędnicy wyjdą im naprzeciw i spotkają się z nimi w terenie ws. linii tramwajowej do Mistrzejowic. Spotkania odbywać się w będą w piątek 23 czerwca, w czterech miejscach wzdłuż projektowanej trasy.

Piątkowe spotkanie odbędzie się w czterech miejscach wzdłuż projektowanej trasy linii tramwajowej do Mistrzejowic:

  • godz. 16.00 – teren zielony na skrzyżowaniu ul. K. Chałupnika i J. Meissnera
  • ok. godz. 17.00 – rondo Barei – teren zielony po południowo-wschodniej stronie ronda (w rejonie budynku straży miejskiej)
  • ok. godz. 18.00 – teren zielony na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza i Krzesławickiej
  • ok. godz. 19.00 – parking przy kościele w Mistrzejowicach.

Zakończony w poniedziałek, 19 czerwca, cykl sześciu spotkań online był okazją do zapoznania się z planowaną organizacją placu budowy oraz zmian w organizacji ruchu. Podczas moderowanych spotkań można było zadawać pytania dotyczące poszczególnych rozwiązań projektowych. Odpowiedzi udzielali autorzy projektu. Ich rolą było również przyjęcie uwag, które będą mogły zostać uwzględnione na etapie projektu wykonawczego.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców urzędnicy deklarują, że będą z nimi w stałym kontakcie na etapie realizacji prac terenowych.

1 czerwca, zgodnie z zapisami umowy, przekazano plac budowy generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak. Dopóki pojawiające się wątpliwości nie zostaną wspólnie wyjaśnione, wykonawca będzie prowadził prace jedynie w tych miejscach, które nie wzbudzają kontrowersji. Odnosząc się zaś do kwestionowanej przez mieszkańców wycinki drzew, zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig zaznaczył, że zgodnie z ustaleniami, wspomniana wycinka nie rozpocznie się do momentu, aż zakończą się spotkania z mieszkańcami, podczas których zostaną wyjaśnione wszelkie wątpliwości dotyczące ochrony zieleni.

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

3 sposoby na piękny trawnik, zobacz co radzi ekspert, to musisz wiedzieć!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec okolicy
21 czerwca, 10:37, jak_zwykle_bez_hejtu:

Jak urzędnicy chcą wyjść naprzeciw to niech przywrócą dwa pasy dla ruchu samochodowego na Meissenra zamiast zygzaków i korków stworzonych przez "geniuszy" z ZIKIT !

Jestem mieszkańcem tej okolicy i zdecydowanie uważam, że obecny układ jest dobrym rozwiązaniem, a rozbudowa powinna dotyczyć tylko budowy linii tramwajowej w pasie zieleni. W okolicy mieszkańcy mają problemy z parkowaniem więc Meissnera jest dobrą alternatywą, kierowcy dostaną alternatywę w postaci tramwaju.

E
Emeryt
Urzędnicy wyjdą naprzeciw rozumiecie naprzeciw wyjdą i zrobią po swojemu
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Jak urzędnicy chcą wyjść naprzeciw to niech przywrócą dwa pasy dla ruchu samochodowego na Meissenra zamiast zygzaków i korków stworzonych przez "geniuszy" z ZIKIT !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska