https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwajem z Azorów do Cichego Kącika pojedziemy najwcześniej w 2030 roku. Urzędnicy mają problemy z realizacją zadania

Bartosz Dybała
Materiały prasowe
Ważą się losy budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic, która już się rozpoczęła. Radny "Krakowa dla Mieszkańców" Łukasz Maślona chce zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, wstrzymujących finansowanie inwestycji. Sprawa będzie dyskutowana na dzisiejszej sesji Rady Miasta Krakowa (środa, 5 lipca). Tymczasem krakowscy urzędnicy natrafili na problemy przy realizacji innej trasy dla tramwajów: z Azorów do Cichego Kącika. Pojawiły się na etapie tworzenia koncepcji dla tej ważnej inwestycji. Miasto zapowiada, że najwcześniej nową trasą tramwajową pasażerowie komunikacji miejskiej pojadą w 2030 roku.

Tramwajem z Azorów do Cichego Kącika pojedziemy najwcześniej w 2030 roku

- Pierwsze plany budowy linii tramwajowej z Azorów do Cichego Kącika powstały w 2014 r. - przypomina radny Łukasz Gibała, przewodniczący klubu "Kraków dla Mieszkańców" w Radzie Miasta Krakowa. - Z przekazów medialnych wynika, że od tego czasu udało się jedynie wybrać wykonawcę koncepcji dla tej inwestycji, której realizacji oczekują mieszkańcy - zauważa Gibała.

W interpelacji do prezydenta Krakowa zapytał, kiedy ruszy budowa nowej trasy dla tramwajów?

Z odpowiedzi władz miasta wynika, że podczas realizacji inwestycji urzędnicy napotkali na problemy.

Wykonawca koncepcji opracował co prawda wstępny układ trasy tramwajowej w czterech wariantach, ale nie został pozytywnie zaopiniowany przez Zespół Zadaniowy ds. niechronionych uczestników ruchu w Mieście Krakowie. Potrzebne były korekty. Wykonawca ich dokonał, jednak, jak twierdzą miejscy urzędnicy, nie złożył poprawionej koncepcji do zespołu zadaniowego, by mógł ponownie ją zaopiniować.

- 19 maja br., z uwagi na zwłokę wykonawcy w realizacji umowy, zawartej z miastem, zamawiający odstąpił od niej w części dotychczas niezrealizowanej - przekonują radnego Gibałę miejscy urzędnicy.

Efekt jest taki, że jak na razie Zarząd Inwestycji Miejskich nie wybrał ostatecznego wariantu przebiegu trasy tramwajowej do Cichego Kącika. To właśnie ZIM z ramienia miasta odpowiada za realizację inwestycji. W tej miejskiej jednostce zapewniają jednak, że zadanie będą kontynuować.

- Konieczne jest zabezpieczenie pieniędzy w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krakowa w najbliższych latach, które umożliwią ponowne ogłoszenie przetargu na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowe] koncepcji budowy przedmiotowej linii tramwajowej - podsumowują krakowscy urzędnicy.

Szacują, że najwcześniej nową trasą pasażerowie komunikacji miejskiej pojadą w 2030 roku.

Warianty przebiegu trasy tramwajowej można zobaczyć poniżej:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kuba
5 lipca, 14:17, Zbigniew Rusek:

kiedy się skończy ta mania tramwajowa w Krakowie?! nie budowac tych linii tramwajowych, a w zamian dać pryzrytet dla autobsuów na sygnalizacjach świetlnych (zielone światło "z marszu" dla autobusów - kosztem innych uczestników ruchu, nawet tramwajów), pobudować przejścia podizemne w newralgicznych miejscach (by autobusy nie stały na śiwatłach i nie trwoniły przez to paliwa), poszerzyć pasy ruchu na jezdniach, którymi poruszają się autobusy (autobus często nie mieści się w pasie ruchu), wybudować w kluczowych miejscach BUS-pasy. Precz z tramwajami!!!

5 lipca, 16:46, Brajanusz:

Manię to ty masz! Więc wróć pod Krosno, podratuj zdrowie, pomóż matuli z krowami... Zły tramwaj nie skrzywdzi cię więcej!

Dokładnie ;)

B
Brajanusz
5 lipca, 14:17, Zbigniew Rusek:

kiedy się skończy ta mania tramwajowa w Krakowie?! nie budowac tych linii tramwajowych, a w zamian dać pryzrytet dla autobsuów na sygnalizacjach świetlnych (zielone światło "z marszu" dla autobusów - kosztem innych uczestników ruchu, nawet tramwajów), pobudować przejścia podizemne w newralgicznych miejscach (by autobusy nie stały na śiwatłach i nie trwoniły przez to paliwa), poszerzyć pasy ruchu na jezdniach, którymi poruszają się autobusy (autobus często nie mieści się w pasie ruchu), wybudować w kluczowych miejscach BUS-pasy. Precz z tramwajami!!!

Manię to ty masz! Więc wróć pod Krosno, podratuj zdrowie, pomóż matuli z krowami... Zły tramwaj nie skrzywdzi cię więcej!

Z
Zbigniew Rusek
kiedy się skończy ta mania tramwajowa w Krakowie?! nie budowac tych linii tramwajowych, a w zamian dać pryzrytet dla autobsuów na sygnalizacjach świetlnych (zielone światło "z marszu" dla autobusów - kosztem innych uczestników ruchu, nawet tramwajów), pobudować przejścia podizemne w newralgicznych miejscach (by autobusy nie stały na śiwatłach i nie trwoniły przez to paliwa), poszerzyć pasy ruchu na jezdniach, którymi poruszają się autobusy (autobus często nie mieści się w pasie ruchu), wybudować w kluczowych miejscach BUS-pasy. Precz z tramwajami!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska