Trasa Łagiewnicka za 802 mln zł. Czas na wielkie budowanie

Piotr Ogórek
W piątek otwarto oferty, jakie wpłynęły w przetargu na powstanie Trasy Łagiewnickiej. Najniższą cenę - 802 mln zł - zaproponowało konsorcjum Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Firmy dały też gwarancję wydłużoną o 48 miesięcy.

Przetarg na Trasę Łagiewnicką ogłoszono w sierpniu. Czas na składnie ofert był do 4 października, ale wydłużono go do połowy listopada. Najważniejszym kryterium jest cena, która stanowi 60 proc. zamówienia przetargowego. Kolejnym kryterium jest wydłużony okres gwarancji - 30 proc. 10 proc. to kryterium terminu złożenia kompletnych wniosków o wydanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych.

Zobacz również: Nowoczesna pyta władze miasta ws. Trasy Łagiewnickiej

Trasa Łagiewnicka z tunelami i torowiskiem [PLANY, WIZUALIZACJE]

Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Budimex SA i Ferrovial Agroman SA - 802 mln zł i gwarancja wydłużona o 48 miesięcy. Przypomnijmy, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej były szacowane na 1,3 mld zł. Urzędnicy mają teraz trzy miesiące na ocenę ofert i podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu.

– Zadanie będzie podzielone na kilka etapów. Najpierw wykonawca będzie musiał przygotować projekt i uzyskać decyzje administracyjne. Następnie zostanie zrealizowana linia tramwajowa od os. Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej – informuje Jerzy Marcinko, prezes spółki Trasa Łagiewnicka. Ten element będzie współfinansowany ze środków unijnych. Zgodnie z planem, wniosek o dotację będzie złożony do końca tego roku. Natomiast całość zadania ma być gotowa do 31 grudnia 2020 roku.

Trasa w 50 proc. ma być finansowana z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), w 30 proc. z kredytów z banków komercyjnych i w 20 proc. z dofinansowania z rządowej spółki Polski Fundusz Rozwoju. Z tym ostatnim zawarto porozumienie już pod koniec marca. Rozmowy z pozostałymi podmiotami trwają.

Trasa będąca elementem III obwodnicy miasta, ma mieć 3,7 km długości i przebiegać od Grota-Roweckiego do skrzyżowania Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Towarzyszyć jej będzie linia tramwajowa do Kurdwanowa.

Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką - jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

Główny ciąg będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego.

Pobierałeś zasiłki w czasie epidemii? To musisz wiedzieć

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kvt

Za te wszystkie pieniądze wpakowane w bombardiery i infrastrukturę "szybkich" tramwajów (czyli 10km/h po mieście) już dawno Kraków miałby dwie obwodnice. Ciekawe co takiego do tej pory dla kierowców uczyniły władze tego miasta? Strategia jest prosta - obywatelu, będziesz się coraz bardziej "obywał" bez auta i jeździł naszą komunikacją, aż zostaniesz naszym niewolnikiem, posyłającym dzieci do naszej szkoły, żyjącym z naszych zasiłków i jeżdżącym naszymi tramwajami i autobusami.

b
bzy bzy

Katastrofa ... Samo połączenie tramwajowy przy Sanktuarium byłoby wspaniałym pomysłem, ale skoro miasto biedne to walnijmy sobie autostradę w mieście z dwuletni budżet na komunikację miejską ...

r
rex

Brak wizji przyszłości urzędników w Krk cd. Ludzie w dalszym ciągu będą wybierać auto jako najlepszy środek transportu zamiast komunikacji miejskiej

z
zapas

Skoro zabezpieczyli 1,3 mld zł wydadzą 0,8 to 0,5 mld zostało na kolejny odcinek - Trasa Pychowicka ? Minister Adamczyk może coś dołoży ? Pewnie przeznaczą to co zostało na inne "słuszne cele".

G
Gdzie mapa ?

Gdzie mapa patałachy ?

c
ccg

a najważniejsza część - od bronowic do ruczaju - najpóźniej...

g
gość

Dobrze ze ruszy budowa, szkoda ze ją będzie prowadził budimex.
Rondo czyżyńskie przebudowali w sposób karygodny.
Przez większość dnia na budowie nikogo nie bylo. A jak byli to pracowało 5 osób, pozostałych 15 opierała się o łopatę.
Tragiczna firma

a
asdf

Taka sama sytuacja jak z tą bzdurną kładką tramwajową za grubą kasę.

p
paw

no to mamy popis niegospodarności. Kiedy to miasto wyzwoli się z tej sitwy za której niegospodarność będą płacić już nie tylko my ale i nasze dzieci i wnuki. Za te pieniądze mielibyśmy lekko licząc trasy tramwajowe na Górkę, Azory, Mistrzejowice i przystanki kolejki aglomeracyjnej. A tak będziemy mieli 3,7 km drogi nie załatwia żadnego problemu komunikacyjnego. Trudno o głupszy i bardziej niegospodarny sposób wydania tak olbrzymich pieniędzy. Co ciekawe cała procedura zmierzająca do budowy tej trasy wykonana w ekspresowym tempie. Czyli jednak da się jak się chce. Szkoda że przy inwestycjach które rzeczywiście potrzebne są mieszkańcom NIEDASIĘ. Majchrowski kończ waść wstydu oszczędź.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3