https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Łagiewnicka za 802 mln zł. Czas na wielkie budowanie

Piotr Ogórek
W piątek otwarto oferty, jakie wpłynęły w przetargu na powstanie Trasy Łagiewnickiej. Najniższą cenę - 802 mln zł - zaproponowało konsorcjum Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Firmy dały też gwarancję wydłużoną o 48 miesięcy.

Przetarg na Trasę Łagiewnicką ogłoszono w sierpniu. Czas na składnie ofert był do 4 października, ale wydłużono go do połowy listopada. Najważniejszym kryterium jest cena, która stanowi 60 proc. zamówienia przetargowego. Kolejnym kryterium jest wydłużony okres gwarancji - 30 proc. 10 proc. to kryterium terminu złożenia kompletnych wniosków o wydanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych.

Zobacz również: Nowoczesna pyta władze miasta ws. Trasy Łagiewnickiej

Trasa Łagiewnicka z tunelami i torowiskiem [PLANY, WIZUALIZACJE]

Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Budimex SA i Ferrovial Agroman SA - 802 mln zł i gwarancja wydłużona o 48 miesięcy. Przypomnijmy, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej były szacowane na 1,3 mld zł. Urzędnicy mają teraz trzy miesiące na ocenę ofert i podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu.

– Zadanie będzie podzielone na kilka etapów. Najpierw wykonawca będzie musiał przygotować projekt i uzyskać decyzje administracyjne. Następnie zostanie zrealizowana linia tramwajowa od os. Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej – informuje Jerzy Marcinko, prezes spółki Trasa Łagiewnicka. Ten element będzie współfinansowany ze środków unijnych. Zgodnie z planem, wniosek o dotację będzie złożony do końca tego roku. Natomiast całość zadania ma być gotowa do 31 grudnia 2020 roku.

Trasa w 50 proc. ma być finansowana z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), w 30 proc. z kredytów z banków komercyjnych i w 20 proc. z dofinansowania z rządowej spółki Polski Fundusz Rozwoju. Z tym ostatnim zawarto porozumienie już pod koniec marca. Rozmowy z pozostałymi podmiotami trwają.

Trasa będąca elementem III obwodnicy miasta, ma mieć 3,7 km długości i przebiegać od Grota-Roweckiego do skrzyżowania Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Towarzyszyć jej będzie linia tramwajowa do Kurdwanowa.

Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką - jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

Główny ciąg będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kvt
Za te wszystkie pieniądze wpakowane w bombardiery i infrastrukturę "szybkich" tramwajów (czyli 10km/h po mieście) już dawno Kraków miałby dwie obwodnice. Ciekawe co takiego do tej pory dla kierowców uczyniły władze tego miasta? Strategia jest prosta - obywatelu, będziesz się coraz bardziej "obywał" bez auta i jeździł naszą komunikacją, aż zostaniesz naszym niewolnikiem, posyłającym dzieci do naszej szkoły, żyjącym z naszych zasiłków i jeżdżącym naszymi tramwajami i autobusami.
b
bzy bzy
Katastrofa ... Samo połączenie tramwajowy przy Sanktuarium byłoby wspaniałym pomysłem, ale skoro miasto biedne to walnijmy sobie autostradę w mieście z dwuletni budżet na komunikację miejską ...
r
rex
Brak wizji przyszłości urzędników w Krk cd. Ludzie w dalszym ciągu będą wybierać auto jako najlepszy środek transportu zamiast komunikacji miejskiej
z
zapas
Skoro zabezpieczyli 1,3 mld zł wydadzą 0,8 to 0,5 mld zostało na kolejny odcinek - Trasa Pychowicka ? Minister Adamczyk może coś dołoży ? Pewnie przeznaczą to co zostało na inne "słuszne cele".
G
Gdzie mapa ?
Gdzie mapa patałachy ?
c
ccg
a najważniejsza część - od bronowic do ruczaju - najpóźniej...
g
gość
Dobrze ze ruszy budowa, szkoda ze ją będzie prowadził budimex.
Rondo czyżyńskie przebudowali w sposób karygodny.
Przez większość dnia na budowie nikogo nie bylo. A jak byli to pracowało 5 osób, pozostałych 15 opierała się o łopatę.
Tragiczna firma
a
asdf
Taka sama sytuacja jak z tą bzdurną kładką tramwajową za grubą kasę.
p
paw
no to mamy popis niegospodarności. Kiedy to miasto wyzwoli się z tej sitwy za której niegospodarność będą płacić już nie tylko my ale i nasze dzieci i wnuki. Za te pieniądze mielibyśmy lekko licząc trasy tramwajowe na Górkę, Azory, Mistrzejowice i przystanki kolejki aglomeracyjnej. A tak będziemy mieli 3,7 km drogi nie załatwia żadnego problemu komunikacyjnego. Trudno o głupszy i bardziej niegospodarny sposób wydania tak olbrzymich pieniędzy. Co ciekawe cała procedura zmierzająca do budowy tej trasy wykonana w ekspresowym tempie. Czyli jednak da się jak się chce. Szkoda że przy inwestycjach które rzeczywiście potrzebne są mieszkańcom NIEDASIĘ. Majchrowski kończ waść wstydu oszczędź.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska