S7: trasa od węzła Widoma po węzeł Szczepanowice gotowa
17 września 2021 roku wykonawca złożył do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego ostatnie zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektów związanych z realizowanym odcinkiem trasy S7. Łącznie złożonych zostało 28 zawiadomień.
Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice to jeden z czterech budowanych fragmentów powstającej trasy S7 od północy Krakowa do granicy w województwem świętokrzyskim. Odcinek ten pozwoli skrócić czas przejazdu z Krakowa do Warszawy.
Prace związane z budową tego odcinka rozpoczęły się w styczniu 2018 roku, a łączny koszt budowy wyniósł ponad 500 milionów złotych. Pierwsza łopata symbolicznie wbita została 11 września 2019 r. Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma ma 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas oraz dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Powstało 10 wiaduktów i cztery przejścia dla zwierząt. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. S7 na tym odcinku omija Słomniki, co oznacza dla miasta odciążenie z ruchu tranzytowego.
Trasa S7: nowe zdjęcia lotnicze
FLESZ - Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?
