Trwa budowa przejścia podziemnego przy stacji kolejowej w Olkuszu
Prace przy przebudowie stacji kolejowej w Olkuszu postępują. Od ich rozpoczęcia, które miało miejsce w marcu tego roku obecni na miejscu budowlańcy zdążyli już rozebrać starą kładkę dla pieszych i „główny peron” oraz rozpocząć prace budowlane.
Obecnie trwają prace przy budowie przejścia podziemnego, które ma być zamiennikiem dla wyburzonej około miesiąc temu kładki.
Warto jednak zaznaczyć, że przejście podziemne połączy jedynie północną część miasta ze stacją kolejową. Mieszkańcy osiedli Czarna Góra, Pakuska i Młodych z kolei będą musieli chodzić „na około” - przykładowo: mieszkańcy Kolejowej mieszkają około 50 metrów od stacji Kolejowej (w linii prostej). Aby dostać się na peron będą oni musieli przejść... około kilometr.
- Od kilku lat mieszkańcy osiedli Czarna Góra, Pakuska i Młodych mają utrudniony dostęp do stacji kolejowej w Olkuszu. Związane jest to z likwidacją mostku nad rzeką Babą i schodów prowadzących z kładki na peron numer jeden. Szansą na zmianę był projekt przebudowy stacji kolejowej. Niestety w ramach projektu nie przewidziano przejścia dla pieszych od południowej strony – zwrócił uwagę w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Wojciech Ozdoba.

W sprawie interweniował Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita. Parlamentarzysta zwrócił się z interpelacją do Ministra Infrastruktury, w której zaapelował o odbudowę schodów, które prowadziły z kładki koło Skwerku na peron numer jeden.
W odpowiedzi na pismo parlamentarzysty Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak poinformował, że zakres prac nie przewiduje wykonania dodatkowych robót w postaci połączenia kładki z peronem gdyż ta nie stanowi infrastruktury kolejowej i jest zarządzana przez gminę Olkusz. O możliwość połączenia zarządzanego przez PKP peronu z obiektem gminnym zapytaliśmy zatem w urzędzie miasta i gminy.
- Gmina Olkusz wyremontowała niedawno kładkę pieszo-rowerową, która przebiega nad torami, zapewniając komunikację dwóch - przedzielonych linią kolejową - części Olkusza. Na tę chwilę nie ma w budżecie naszego miasta środków, które umożliwiłyby realizację tej inwestycji, która de facto jest inwestycją w kompetencjach PKP, gdyż polega na organizacji ruchu pasażerskiego – zaznaczył rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy Olkusz Michał Latos.
Warto dodać, że PKP PLK S.A. w ramach prowadzonego w Olkuszu przedsięwzięcia nie planuje odtworzenia mostku nad Babą – on także znajduje się poza terenem kolejowym.

Przebudowa stacji kolejowej w Srebrnym Mieście ma dobiec końca w czwartym kwartale przyszłego roku. Inwestycja kosztuje blisko 110 milionów złotych i jest realizowana przez Swietelsky Rail Polska. W ramach prac powstaną dwa nowe perony, które będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących i słabo widzących. Przedsięwzięcie obejmie także kompleksową przebudowę pięciu torów wraz z siecią trakcyjną oraz modernizację urządzeń telekomunikacyjnych, energetycznych oraz sterowania ruchem kolejowym.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Koniec z tirami na Mariackiej, Miechowskiej i Łukasińskiego w Wolbromiu
- Michał Polak nowym Komendantem Powiatowym PSP w Olkuszu. Dzień Strażaka 2024
- Czy Olkusz doczeka się obwodnicy? Kiedy ta droga może powstać?
- Kolejny sukces bokserów z Olkusza. 51. Grand Prix Małopolski w Boksie za nami
- W Gorenicach zapłonęła Sobótka. Tak bawili się mieszkańcy
- Koniec „betonowej pustyni” w centrum Olkusza. Na rynku pojawią się nowe drzewa